Onko täällä karppaamalla laihduttaneita??
Miten toimi? Millä makrosuhteilla söitte? Palasitko takaisin normiruokavalioon?
Kommentit (45)
Kaikki dietit laihduttamiseen ovat pikaratkaosuja. Aloita sillä, että lisäät kasviksia ruokaan, pienennä lautaskokoa huomattavasti, älä ota lisää, neljän leivän sijaan kaksi ilman juustoja ja leikkeleitä. Rytmitä syömisesi oikein ja juo paljon vettä. Yksi pieni herkkupäivä viikossa. Eli kaikkea kohtuudella niin laihdut oikeasti pysyvämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele kenellekään. Mä hurahdin karppauksen 2012, olin vhh/ kedolla 2020 asti kunnes alkoi näkyä ongelmat.
Veriarvot oli ihan päin p..........ä
Tuli veritulppaa ym kivaa ja ikää on 32.
Mitä virheitä teit?
Dirty keto. Lääkärien mukaan ei puhdas ketokaan välttämättä olisi poistanut ongelmaa mikä oli mulla suku rasite.
Olitko siis suurimman osan ajasta ketoosissa?
Kyllä, kesälomat ja joulun tiputin vhh.lle.
Olisin ollut varmasti loppuelämän noin jos ei olisi ollut pakko muuttaa ruokavaliota
Aloitin noin 13 vuotta sitten. Olen kokeillut varmaan kaikki vhh suuntaukset tässä matkan varrella. Minulle ei ketoosiin perustuvat sovi. Nykyään syön Kwasniewskin Optimal dietin makrojen mukaan, mutta syömiset olen vaihtanut puolalaisesta tyylistä suomalaiseen lähiruokaan yhteensopivaksi. Kuitenkin niin, että syön pitkälti sen mukaan mitä kyseinen ruokavalio suosittaa eli rasvaisia lihoja, sisäelimiä, munia, rasvaisia maitotuotteita, kasviksia jopa perunaa. Omaa säätöä on sitten lisäksi kotimaiset marjat, kotimaiset hedelmät.
Laihdutin noin satakiloisesta normaalipainoon ja siinä olen pysynyt tällä ruokavaliolla. Enkä aio vaihtaa mihinkään, näin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää on se, että vaikka ei laihtuisikaan niin keho muotoutuu erilaiseksi ajan kuluessa vhh.lla, kiinteämmäksi, vähemmän löllykkää.
Sama kokemus. Myös vatsavaivat loppuivat mulla. Nyt vaan kiinnostaa miten toiset onnistuivat myös laihduttamaan. Eli millä makroilla ja oliko iso kalorivaje? Ap
No itse laihdutin 20 raskauskiloa pois 22 vuotta sitten. Makrot on HH 50-70 grammaa, muita en laske, en ole koskaan laskenut, myöskään kaloreita. Eli rennosti ja vain yhdellä rajoituksella. Syön kaksi-kolme kertaa päivässä, aamiaisen, lounaan ja kotona joskus päivällisen, riippuu onko nälkä vai ei. Yli puolet lautasesta vihanneksia, neljäsosa jotain proteiinilähdettä, rasvaa sopivasti eli loraus oliiviöljykastiketta salaattiin ja nokare voita höyrytettyihin kasviksiin. Ylipaino lähti neljässä kuukaudessa ja sinne jäi, takaisin ei ole tullut. Sosiaalisissa tilanteissa syön kermakakkua, jos ei parempaa ole tarjolla, mutta normivalioon palaan heti juhlien jälkeen. En juurikaan käytä alkoholia, kävelylenkillä käyn nyt valoisaan vuodenaikaan melkein joka päivä, joulun tienoilla liikun vähemmän.
Karppaus/keto ja pätkäpaasto eivät ole poissulkevia vaan toimivat erinomaisesti yhteen.