Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä karppaamalla laihduttaneita??

Vierailija
11.03.2024 |

Miten toimi? Millä makrosuhteilla söitte? Palasitko takaisin normiruokavalioon?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pari viime kevättä karpannut 8kg talven kertymiä pois, jotta kelien sulaesss olisi muksva lähteä pyöräilemään kiloja pois. Tänä talvena sain painon pidettyä sen verran lähellä optimia että en moiseen ryhtynyt, vaan karistan nyt ne kilot liikunnalla ilman ruokavalioon puuttumista.

Toimii, mutta liikunta paras! Karppauksen ehdottomuuden ansiosta en syö leipää, suklaata tai pullaa kuin satunnaisesti, eli riippuvuutta ei enää ole.

Vierailija
22/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kenellekään. Mä hurahdin karppauksen 2012, olin vhh/ kedolla 2020 asti kunnes alkoi näkyä ongelmat. 

Veriarvot oli ihan päin p..........ä

Tuli veritulppaa ym kivaa ja ikää on 32.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse laihdutta.Pysy normaali painoisena.Kun halitsee ajan,minimi some ja yleensä puhelin.Ruoka rytmi,uni rytmi ja ulkoilu rytmi.Kaikea saa syödä kohtuudella.Perhelinenkin voi pitää uni,ruoka ja ulkoilu rytmi. Vaikka olisi työelämä.Lapset tarvitsee ulkoilua päiväkodinkin jälkeen kun koululaiset ja opiskelijat.Ulkoilussa koulujen,päiväkotien melusaaste katoaa.Työssä olijat häipyy vain kahvi ,rööki, wc tauoille. Päiväkodissa ja koulussa se ei onnistu.

Vierailija
24/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan karppaajahullun jankutusketju nro 73655876

Vierailija
25/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele kenellekään. Mä hurahdin karppauksen 2012, olin vhh/ kedolla 2020 asti kunnes alkoi näkyä ongelmat. 

Mitä virheitä teit?

Vierailija
26/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariinkin kertaan, ensin "peruskarppauksella" ja toisen kerran ketolla 20g päivähiilareilla. Molemmilla laihtui, ketolla jopa erinomaisen nopeasti. Ongelmat tuli lopulta siitä, kun en kuitenkaan halunnut loppuikää niin elää, ja sitten kun vähänkin sai hiilaria, meni kontrolli täysin. Eli ahmin itseni molempien painonpudotusten jälkeen pikavauhtia entiseen painoon + korot päälle. En ollenkaan ymmärtänyt, miten vaikeaa se itsekuri on tuollaisen jälkeen. 

Sittemmin olen laihduttanut pysyvämmin tavalla, joka ei vaatinut noin normaalista poikkeavaa syömistä, ihan vaan kaloreja vähentämällä + virallisterveellisellä. 

Kun olit ketolla 20g hh niin oliko sulla myös iso kalorivaje? Makrot?

Makrot 5% hh, 70% rasva, 25% proteiini. Oli iso kalorivaje, olin aloittaessani laihduttamaan noin 130-kiloinen ja söin noin 1700 kcal päivässä sillä ketolla, mikä oli noin ison ihmisen kulutukseen nähden vähän. Ei se keto millään muulla laihduta kuin kalorivajeella, mutta vei kyllä kätevästi nälän pois pitkäksi, pitkäksi aikaa, mikä oli johtanut muilla dieeteillä repsahteluihin hyvin pian. Mutta kyllähän se toki kun kuukausia kuluu, olet ollut miinuskaloreilla pitkään ja laihtunut, sekin vaikutus lopulta haihtuu, kroppa alkaa muistuttelemaan että tässä on nälänhätä ja kuihtuu pois pian, ja se nälkä alkoi tulla ketoosista huolimatta.

Vierailija
27/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä virheitä teit?

Dirty keto. Lääkärien mukaan ei puhdas ketokaan välttämättä olisi poistanut ongelmaa mikä oli mulla suku rasite.

Vierailija
28/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariinkin kertaan, ensin "peruskarppauksella" ja toisen kerran ketolla 20g päivähiilareilla. Molemmilla laihtui, ketolla jopa erinomaisen nopeasti. Ongelmat tuli lopulta siitä, kun en kuitenkaan halunnut loppuikää niin elää, ja sitten kun vähänkin sai hiilaria, meni kontrolli täysin. Eli ahmin itseni molempien painonpudotusten jälkeen pikavauhtia entiseen painoon + korot päälle. En ollenkaan ymmärtänyt, miten vaikeaa se itsekuri on tuollaisen jälkeen. 

Sittemmin olen laihduttanut pysyvämmin tavalla, joka ei vaatinut noin normaalista poikkeavaa syömistä, ihan vaan kaloreja vähentämällä + virallisterveellisellä. 

Kun olit ketolla 20g hh niin oliko sulla myös iso kalorivaje? Makrot?

Makrot 5% hh, 70% rasva, 25% proteiini. Oli iso kalorivaje, olin aloittaessani laihduttamaan

Kiitos! 

Vierailija
29/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketovorella mennään ja energiasta 70% rasvasta, 25% proteiinista sekä 5% hiilihydraateista tavoitteina. Samoin tavoitteena että proteiinin saanti päivässä on n. 1,75g per rasvaton painokilo. Vkl. otan vähän vapaammin ja vuodessa lähtenyt 30kg nälkää näkemättä.

Vierailija
30/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä virheitä teit?

Dirty keto. Lääkärien mukaan ei puhdas ketokaan välttämättä olisi poistanut ongelmaa mikä oli mulla suku rasite.

Olitko siis suurimman osan ajasta ketoosissa?

Vierailija
31/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä karppaa. Ketoilu kannattaa tehdä asiantuntijan opastuksella. Siinä kyllä lähtee kilot, mutta vääränlainen karppaus on epäterveellistä. Lisäksi vääränlaisessa karppauksessa menee suolistofloora täysin surkeaksi.

Kunnon ketoiluun kuuluu vihannekset.

Pahin vaihtoehto on pitää korkearasvaista ruokavaliota ilman ketoosia.

Oikein toteutettuna ketoilu kyllä on hyvä lääke pikalaihdutulseen, mutta varmaan yli 90% sen lopettajista palaa lähtöpainoonsa. Jos ei ylikin.

Vierailija
32/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketovorella mennään ja energiasta 70% rasvasta, 25% proteiinista sekä 5% hiilihydraateista tavoitteina. Samoin tavoitteena että proteiinin saanti päivässä on n. 1,75g per rasvaton painokilo. Vkl. otan vähän vapaammin ja vuodessa lähtenyt 30kg nälkää näkemättä.

Oletko koko ajan ketoosissa? Kauan aiot jatkaa?

Vierailija
33/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä virheitä teit?

Olitko siis suurimman osan ajasta ketoosissa?

Ketoosin ei pitäisi olla itseisarvo vaan kerran päivässä pitää ruokailun potkaista ulos ketoosista. Paras siis syödä kaikki päivän ruoat yhdellä (OMAD)  tai kahdella aterialla. Itse syön runsaan aamupalan ja lounaan.

Vierailija
34/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole, ruokailu potkaisee ulos ketoosista ainakin kerran päivässä kun syö riittävästi. Syön runsaan aamupalan ja lounaan. Tämä on elämäntapa eikä dieetti eli jatkan hamaan tappiin saakka.

Vierailija
35/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha virhe jos yrittää pysyä koko ajan ketoosissa:

Bart Kay on lihansyöjä mutta pätee myös keto-dieettiin.

Vierailija
37/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole, ruokailu potkaisee ulos ketoosista ainakin kerran päivässä kun syö riittävästi. Syön runsaan aamupalan ja lounaan. Tämä on elämäntapa eikä dieetti eli jatkan hamaan tappiin saakka.

Onko iso kalorivaje? -30kg vuodessa on aika paljon

Vierailija
38/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko iso kalorivaje? -30kg vuodessa on aika paljon

En laske kaloreita enkä ole nälkäinen.

Vierailija
39/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille! Ap poistuu keskustelusta

Vierailija
40/45 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä karppaa. Ketoilu kannattaa tehdä asiantuntijan opastuksella. Siinä kyllä lähtee kilot, mutta vääränlainen karppaus on epäterveellistä. Lisäksi vääränlaisessa karppauksessa menee suolistofloora täysin surkeaksi.

Kunnon ketoiluun kuuluu vihannekset.

Pahin vaihtoehto on pitää korkearasvaista ruokavaliota ilman ketoosia.

Oikein toteutettuna ketoilu kyllä on hyvä lääke pikalaihdutulseen, mutta varmaan yli 90% sen lopettajista palaa lähtöpainoonsa. Jos ei ylikin.

Ihminen ei tarvitse vihanneksia tai kuituja yhtään mihinkään. Moni ihminen on löytänyt helpotuksen 100% eläinperäisestä ruokavaliosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi