Onko täällä karppaamalla laihduttaneita??
Miten toimi? Millä makrosuhteilla söitte? Palasitko takaisin normiruokavalioon?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Lihoin karppaamalla, en laihtunut. Vaihdoin kasvisruokaan ja vasta sitten alkoi kilot tippua. Olen edelleen kasvisruokavaliolla, kehoni toimii optimaalisesti näin.
Muistatko makrosuhteita?
Minä olin tietämättäni syönyt kuin karppaaja jo ties miten kauan ennen kuin muistin isäni karppausdietin 80-luvulta. Lähinnä lihaa ja kasviksia, hyvin vähän hiilareita. Ihmekös sitten, että olen aina ollut hoikka, vaikka kaikki sukulaiseni sitä karpannutta isääni myöten ovat ylipainoisia.
Pariinkin kertaan, ensin "peruskarppauksella" ja toisen kerran ketolla 20g päivähiilareilla. Molemmilla laihtui, ketolla jopa erinomaisen nopeasti. Ongelmat tuli lopulta siitä, kun en kuitenkaan halunnut loppuikää niin elää, ja sitten kun vähänkin sai hiilaria, meni kontrolli täysin. Eli ahmin itseni molempien painonpudotusten jälkeen pikavauhtia entiseen painoon + korot päälle. En ollenkaan ymmärtänyt, miten vaikeaa se itsekuri on tuollaisen jälkeen.
Sittemmin olen laihduttanut pysyvämmin tavalla, joka ei vaatinut noin normaalista poikkeavaa syömistä, ihan vaan kaloreja vähentämällä + virallisterveellisellä.
En suosittele jos pysyvää muutosta haluat.
Karppaus on kaiken lisäksi vaarallinen laihdutus muoto jos et tiedä mitä teet.
Pätkäkarppaamalla. Riittää kun illlalla joka toinen päivä karppaa, eikä muutenkaan illalla vedä herkkuvuorta.
Jos kuvittelee, että voi laihdutuksen jälkeen "palata normiruokavalioon", jolla on itsensä alun perinkin syönyt lihavaksi, niin unohda koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvittelee, että voi laihdutuksen jälkeen "palata normiruokavalioon", jolla on itsensä alun perinkin syönyt lihavaksi, niin unohda koko juttu.
Ei kai kukaan sellaista kuvittele. Minä ainakin ajattelin, että palaan enemmän hiilihydraatteja sisältävään kyllä, niin ettei aina tarvi esim. kahvipullista tai perunoistakin kieltäytyä, mutta huomattavasti kevyempään ja terveellisempään kuin silloin lihavana. Se käytetännön toteutus vaan oli vaikeaa, koska pitkään hiilarittomuuden jälkeen keho ihan huusi niitä hiilareita makuun päästyään eikä mikään itsekuri riittänyt pitämään sitä himoa kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Sepä se siksi ei kannatakkaan Dietata näillä. Oliko +80% palaa dietin loputtua samoihin mittoihin. 5v seurannalla 2% oli pysynyt laihana.
Vastaavasti sekaruokavalio muutoksen tekijöistä 40% oli pysynyt laihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan sellaista kuvittele. Minä ainakin ajattelin, että palaan enemmän hiilihydraatteja sisältävään kyllä, niin ettei aina tarvi esim. kahvipullista tai perunoistakin kieltäytyä, mutta huomattavasti kevyempään ja terveellisempään kuin silloin lihavana. Se käytetännön toteutus vaan oli vaikeaa, koska pitkään hiilarittomuuden jälkeen keho ihan huusi niitä hiilareita makuun päästyään eikä mikään itsekuri riittänyt pitämään sitä himoa kurissa.
No ihan selvästi kuvittelee. Mutta kun sinä ja kaltaisesi ette ymmärrä, että olette sekoittaneet kroppanne hiilarimässäilyllä ja jojolaihduttamisella ja olette koukussa hiilareihin. Ei addikti pysty kohtuukäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Pariinkin kertaan, ensin "peruskarppauksella" ja toisen kerran ketolla 20g päivähiilareilla. Molemmilla laihtui, ketolla jopa erinomaisen nopeasti. Ongelmat tuli lopulta siitä, kun en kuitenkaan halunnut loppuikää niin elää, ja sitten kun vähänkin sai hiilaria, meni kontrolli täysin. Eli ahmin itseni molempien painonpudotusten jälkeen pikavauhtia entiseen painoon + korot päälle. En ollenkaan ymmärtänyt, miten vaikeaa se itsekuri on tuollaisen jälkeen.
Sittemmin olen laihduttanut pysyvämmin tavalla, joka ei vaatinut noin normaalista poikkeavaa syömistä, ihan vaan kaloreja vähentämällä + virallisterveellisellä.
Kun olit ketolla 20g hh niin oliko sulla myös iso kalorivaje? Makrot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se siksi ei kannatakkaan Dietata näillä. Oliko +80% palaa dietin loputtua samoihin mittoihin. 5v seurannalla 2% oli pysynyt laihana.
Höpö höpö! Tuo noin 5 % prosenttia koskee KAIKKIA laihduttajia, joista suurin osa on tietenkin sekasyöjiä. Vai että 40 % pysynyt laihana, hahahahha! Kaikkia mielikuvitustutkimuksia ihmiset sitten "muistavatkin"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Tuo noin 5 % prosenttia koskee KAIKKIA laihduttajia, joista suurin osa on tietenkin sekasyöjiä. Vai että 40 % pysynyt laihana, hahahahha! Kaikkia mielikuvitustutkimuksia ihmiset sitten "muistavatkin"...
Kyseessä ei ollut pelkästään laihdutus sekaruokavaliolla vaan ruokavalion muutos.
Jännää on se, että vaikka ei laihtuisikaan niin keho muotoutuu erilaiseksi ajan kuluessa vhh.lla, kiinteämmäksi, vähemmän löllykkää.
Parasta on kun näkee kaikki yöt unta leivästä, hedelmistä yms :D
Vierailija kirjoitti:
Jännää on se, että vaikka ei laihtuisikaan niin keho muotoutuu erilaiseksi ajan kuluessa vhh.lla, kiinteämmäksi, vähemmän löllykkää.
Johtuu siitä että sä kuivut.
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus. Myös vatsavaivat loppuivat mulla. Nyt vaan kiinnostaa miten toiset onnistuivat myös laihduttamaan. Eli millä makroilla ja oliko iso kalorivaje? Ap
Joo, 15 kg lähti karppaamalla helposti. Mutta eihän tuollasita ruokavaliota pysty lopun ikäänsä pitämään, ja pikku hiljaa kaikki on tullut takaisin. Aika turhaa ja epäterveellistä hommaa, en suosittele.
Nykyisin en omasta mielestäni ole ylipainoinen. Olen vain kehopositiivinen ;)
Vierailija kirjoitti:
Joo, 15 kg lähti karppaamalla helposti. Mutta eihän tuollasita ruokavaliota pysty lopun ikäänsä pitämään, ja pikku hiljaa kaikki on tullut takaisin. Aika turhaa ja epäterveellistä hommaa, en suosittele.
Nykyisin en omasta mielestäni ole ylipainoinen. Olen vain kehopositiivinen ;)
Mäkin vedin tosi kireäksi ketolla. Enkä pystynyt noudattaa sitä yli vuotta kauemmin. Parissa kk kaikki takasin.
Siitä sitte ravintoterapian kautta sekaruokavaliolle. Laihtuminen kesti melkein 2vuotta. Mutta on ollut pysyvää
Pystyin ketoilemaan ja karppaamaan useita vuosia ilman mitään makrojen laskemisia. Ruokavalio sopi minulle, koska olen muutoinkin melko valikoiva syöjä. Laihduin hoikaksi ja voin hyvin. Viimevuotisen ruoanhinnan nousun vuoksi päätin lisätä hiilareita ruokavaliooni, mikä turvotti ja lisäsi nesteitä elimistöön. Lisäksi sairastuin ja jouduin syömään lääkkeitä. Nyt olen jälleen lievästi ylipainoinen. Tervehdyttyäni aion palata ketoilijaksi, kunhan vain kukkaro antaa myöten.
Lihoin karppaamalla, en laihtunut. Vaihdoin kasvisruokaan ja vasta sitten alkoi kilot tippua. Olen edelleen kasvisruokavaliolla, kehoni toimii optimaalisesti näin.