đ»NurmijĂ€rvelĂ€isen sairaalan kummitusmysteeri syvenee: Omistaja on joutunut tilaamaan Aavedatan paikalle! đ» Uskotteko aaveisiin?
đ»đ»đ»đ»đ»đ»đ»đ»đ»đ»đ»đ» HUHUU!! đ»đ»đ»đ»đ»đ»đ»đ»đ»đ»
https://www.nurmijarvenuutiset.fi/paikalliset/6610643
https://www.nurmijarvenuutiset.fi/paakirjoitus-mielipide/6613532
Entisen sairaalan uusi omistaja naureskeli ensin kummitusjutuille, mutta nyt hÀnellÀkin on hymy hyytynyt ja paikalle on joututtu tilaamaan Aavedata-niminen yritys selvittÀmÀÀn Katariina-kummituksen olemassaoloa.
Jotain kertoo sekin, ettÀ tarina Katariina-kummituksesta on sÀilynyt jo sukupolvien ajan ja havaintoja on paljon. KyseessÀ on kauan sitten sairaalassa nuorena kuollut nainen, joka on tuomittu kummittelemaan ikuisiksi ajoiksi. Muistaako joku miten hÀn oli tÀhÀn joutunut?
Tuskinpa yksikÀÀn yrittÀjÀ ihan pienestÀ syytÀ maksaa tuollaisia aavetutkimuksia. Jotain siellÀ on todella tapahtunut...
Ja mikÀ kamalinta: Sairaala toimii nykyÀÀn hostellina eli sieltÀ voi varata kohtuuhintaisen huoneen. Jos vain uskaltaa....
Uskotteko kummituksiin vain uskaltaisitteko yöpyĂ€ tuolla? MiettikÀÀpĂ€s syksyinen myrsky-yö tuossa linnamaisessa rakennuksessa... đ±đ»!!!
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kummituksia on vain vanhoissa rakennuksissa? Miksei kukaan kerro tarinoita Topista, joka kuoli kaukaisella 90-luvulla ja on siitÀ asti tuomittu vaeltamaan öisin Hakunilan kaduilla?
Monessakin suht uudessa rakennuksessa tapahtuu kaikenlaista. Mulla on ollut useammassakin paikassa tuota. Noissa lÀhiöissÀ siihen ei vain liity mitÀÀn glooriaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, olen itsekin nÀhnyt niitÀ. Lapsesta asti olen ollut kiinnostunut ja olen myös kuullut ÀÀniÀkin. Saattaisi pelottaa jotkin kohteet ja pimeÀkin joskus mutta se jÀnnitys on myös hyvÀ asia.
Itse kuljin jo lapsena kaikkia kummittelevia paikkoja lÀpitte.
RöykÀn sairaalassa, tai oikeammin naapuritalossa Lettovillassa on nÀhty jokunen vuosi sitten mieshahmo, eli ei pelkÀstÀÀn tuo nuori naishahmo kummittele. TÀmÀn kertoi minulle silloin Helsingin Kaupungilla työskennellyt henkilö. (RöykÀn sairaala oli jokusen vuoden Helsingin henkilökunnan virkistysalue, itsekin siellÀ lomaillut).
Vierailija kirjoitti:
RöykÀn sairaalassa, tai oikeammin naapuritalossa Lettovillassa on nÀhty jokunen vuosi sitten mieshahmo, eli ei pelkÀstÀÀn tuo nuori naishahmo kummittele. TÀmÀn kertoi minulle silloin Helsingin Kaupungilla työskennellyt henkilö. (RöykÀn sairaala oli jokusen vuoden Helsingin henkilökunnan virkistysalue, itsekin siellÀ lomaillut).
MissÀ siellÀ hÀnet oli nÀhty? NÀmÀ kiinnostavat aina.
PelkÀsin pienenÀ pimeÀÀ ja kummituksia. IsÀni sanoi, ettÀ jos ihminen alkaa pelkÀÀmÀÀn liikaa, hÀn voi saada harhanÀkyjÀ ja kuvitella, ettÀ kyseessÀ on kummitus. PelkÀsin tÀtÀ niin paljon, ettÀ pÀÀtin olla pelkÀÀmÀttÀ, ettÀ ei tule harhanÀkyjÀ. Hyvin on toiminut, ei ole kummituksia nÀkynyt
Vierailija kirjoitti:
PelkÀsin pienenÀ pimeÀÀ ja kummituksia. IsÀni sanoi, ettÀ jos ihminen alkaa pelkÀÀmÀÀn liikaa, hÀn voi saada harhanÀkyjÀ ja kuvitella, ettÀ kyseessÀ on kummitus. PelkÀsin tÀtÀ niin paljon, ettÀ pÀÀtin olla pelkÀÀmÀttÀ, ettÀ ei tule harhanÀkyjÀ. Hyvin on toiminut, ei ole kummituksia nÀkynyt
Se oli hyvin selitetty. Minulle on taas kerrottu ettÀ kummitukset eivÀt halua mitÀÀn pahaa vaikka niitÀkin voi nÀhdÀ mutta joskus se oma mielikuvitus tekee kepposia ja sitten pelottaa. Kannattaa ottaa vakavasti lastenkin pelot, lapsetkaan eivÀt pidÀ siitÀ ettÀ asioita kielletÀÀn todellisuudesta vaan pitÀvÀt enemmÀn rehellisyydestÀ ja sitÀ kautta tuen sekÀ turvankin tuomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kummituksia on vain vanhoissa rakennuksissa? Miksei kukaan kerro tarinoita Topista, joka kuoli kaukaisella 90-luvulla ja on siitÀ asti tuomittu vaeltamaan öisin Hakunilan kaduilla?
Monessakin suht uudessa rakennuksessa tapahtuu kaikenlaista. Mulla on ollut useammassakin paikassa tuota. Noissa lÀhiöissÀ siihen ei vain liity mitÀÀn glooriaa.
Ei johdu rakennuksesta vaan sinÀ olet kokenut asioita. KyllÀ meillÀ on tÀysin turvallista asua uusissa sekÀ vanhemmissakin asunnoissa. Kaikkialla voi tapahtua niitÀ kummitusjuttuja sekÀ muutakin henkimaailman asioita. Kaikki eivÀt ole edes peloittavia, jotkuthan jopa ottavat vastaan viestejÀ hengiltÀ.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia tietysti on, ettÀ kadulla kukaan ei tunnista tÀtÀ Topiq kummitukseksi. Luulee Pera Pirinistiksi.
Uskoohan ne jotkut joulupukkiin tai jumalaankin. Hulluja riittÀÀ.
Jokaisella firmalla on varattu budjettiin mainosraha.
Kummitukset ovat ihmisen korvien vÀlissÀ
Minun edesmennyt mieheni nÀki hahmoja. Mutta hÀnellÀ oli mielen sairaus. HÀnen maailmassaan kummitukset /henget oli tosia. Minun lÀsnÀolo rauhoitti hÀntÀ niin, ettÀ ne katosi silloin. Olen siis ghost Buster.
Toimitusjohtaja siellÀ kirjoittelee ja hakee hostellilleen julkisuutta. AaveryhmÀn tilaaminenkin oli julkisuustemppu. No, mikÀs siinÀ, ilmaista mainosta nÀin saa. Toivoo kÀvijÀryntÀystÀ "kummitushostelliin."
Vierailija kirjoitti:
Toimitusjohtaja siellÀ kirjoittelee ja hakee hostellilleen julkisuutta. AaveryhmÀn tilaaminenkin oli julkisuustemppu. No, mikÀs siinÀ, ilmaista mainosta nÀin saa. Toivoo kÀvijÀryntÀystÀ "kummitushostelliin."
Ei taida olla toimari. Olen kirjoittanut suurimman osan ehkÀpÀ kommenteista itse. Ainakin uskoakseni. TyperintÀhÀn olisi kuitenkin kieltÀÀ huomion tarve jos haluaa tehdÀ työtÀnsÀ tai esimerkiksi myydÀ jotakin joten miksi te olette nÀin ilkeitÀ ihmisille? On aika paljon työttömiÀ jotka haluaisitte töihin, miksi siis yritÀtte kaikin keinoin sitten vielÀ pilata työmahdollisuuksiakin ihmisiltÀ? JÀrjenköyhÀÀ toimintaa!
Vierailija kirjoitti:
Minun edesmennyt mieheni nÀki hahmoja. Mutta hÀnellÀ oli mielen sairaus. HÀnen maailmassaan kummitukset /henget oli tosia. Minun lÀsnÀolo rauhoitti hÀntÀ niin, ettÀ ne katosi silloin. Olen siis ghost Buster.
MinÀkin nÀen eikÀ minulla ole mielen sairauksia eli psyykkeen tai tietoisuuden ongelmia eli psyykkisiÀ sairauksia. Minunkin maailmassani esimerkiksi enkelit sekÀ henkimaailma ovat tÀysin todellisia. Uskotko ettÀ minÀ vielÀ lisÀksi voin keskustella heidÀn kanssaan? KyllÀ voin ja he kertovat minulle elÀmÀstÀ hyvin paljon asioita. Kaikki on todellista ja jÀnnittÀvÀÀ enkÀ haluaisi enÀÀ koskaan jÀÀdÀ yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MissÀ siellÀ hÀnet oli nÀhty? NÀmÀ kiinnostavat aina.
TÀmÀ miehen nÀhnyt henkilö oli juuri saapunut Lettovillaan (silloin Hgin työntekijöiden kÀytössÀ) , ja oli purkamassa tavaroitaan, kun hÀn kÀÀntyi ja nÀki ovella seisovan miehen. Hahmo hÀvisi.
En tiedÀ, oliko hÀn alakerrassa asunut henkilö? SiellÀ taisi olla ollut jonkin johtavan koti.
YlÀkerrassa taisi olla hoitajien majoitustilat, sÀngyistÀ pÀÀtellen. Itse olen yöpynyt siellÀ sekÀ pihapiirissÀ olevassa pikkurakennuksen ylÀkerrassa. Kiehtova paikka, ja loistava jÀrvi. Taidan viettÀÀ ensi kesÀnÀ miniloman siellÀ, kun olen entinen NurmijÀrvelÀinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀkin nÀen eikÀ minulla ole mielen sairauksia eli psyykkeen tai tietoisuuden ongelmia eli psyykkisiÀ sairauksia. Minunkin maailmassani esimerkiksi enkelit sekÀ henkimaailma ovat tÀysin todellisia. Uskotko ettÀ minÀ vielÀ lisÀksi voin keskustella heidÀn kanssaan? KyllÀ voin ja he kertovat minulle elÀmÀstÀ hyvin paljon asioita. Kaikki on todellista ja jÀnnittÀvÀÀ enkÀ haluaisi enÀÀ koskaan jÀÀdÀ yksin.
Niin, useisiin mielitauteihin ei liity sairauden tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus esim itsemurha menee sielun osalta ns. pieleen. Kauhistuneena havaitsevat ettÀ ovat edelleenkin "samassa paikassa" ja kuolema ei ollutkaan ns. rauha. Siksi heidÀn tuleekin pitÀÀ meteliÀ itsestÀÀn, jotta joku auttaisi eteenpÀin toisaalle. Joskus joutuvatkin odottamaan tÀtÀ lÀhettÀmistÀ hyvinkin kauan, vÀlttÀmÀttÀ tÀtÀ ei koskaan tapahdu. VÀlitilassa ei ole elÀmÀnenergiaa joten se on vaikea tila olla sielulle jotka sitÀ koittavat hakea. Sielun kotiin pÀÀstessÀÀn valoon on hengellÀ vapaus, ja mahdollisuus myös uudelleen inkarnoitua valitessaan vapaan tahdon ja sielunsopimusten mukaan.
MitÀÀn sielua ei ole olemassa. MitÀ on mainitsemasi elÀmÀnenergia? Miten sitÀ mitataan? Onko hengillÀ massa?
Ihan voit laittaa vertaisarvioituja tutkimuksia tÀhÀn ketjuun.
Huvikseenko ne siellÀ pelkÀÀ? Eli siis mitÀ kaikkea? Sun ei ole pakko uskoa mutta ÀlÀ nyt kiellÀkÀÀn sitten vain omien uskomustesi tai mielipiteidesi takia.