Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eksä ilmoitti, että ek-anoppi ei tule pojan rippijuhliin.

Vierailija
11.03.2024 |

Minä järjestän rippijuhlat pojalle. Eksä halusi että hän ja hänen suku/ystävät tulee minun järjestämiin juhliin. Kertoi, että jos eivät pääse sinne niin hän järjestää samaan aikaan juhlat ja poika saa päättää kumpikin juhliin tulee.

No minä ajattelin että on eksältä sydämetöntä järjestellä asioita noin. Halusin alunperin järjestää juhlat vain omalle perheelle kun äidillä on pitkälle edennyt dementia. En ole eksän suvusta / ystävistä kuullut sanaakaan kun erosimme 9-v sitten. Jäin yksin pienten lasten kanssa niin ajattelin että minun ei tarvitse pitää yhteyksiä eksän vanhempiin.

Nyt eilen kun sanoin että lähettää huhtikuussa ketä haluaa kutsua juhliin niin heidän osoitteet. Illalla tuli viesti, että kummi tulee. Ex-anoppi ei halua tulla juhliin. Juhlat on poliittisesti kotrektilla paikalla ja olisin plaseerannut juhlat siten etten olisi ollut lähellä ex-anoppia.

Noniin onko nyt kaikki ok, kun ex-anoppi ei tule juhliin? En meinannut alkaa maanittelemaan. Itseppä jää paitsi lapsenlapsen juhlista. Mikä on mielestäni surullista.

Ja mainittakoon se että minä maksan koko huvin. Eksä ei osallistu muuten kuin antaa 200e/lapsi elatusta. Onko kommenttia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan järjestyi oikein hyvin. Ei  kai sun budjetti siihen kaadu, että lapsen isä tulee paikalle, kummin olisit varmaan itsekin kutsunut?

Juhlat on sun pojalle ja tärkeintä on, että hänelle jää niistä hyvä muisto. Eli älä anna näkyä, että isä ja hänen käytöksensä ärsyttää sua, keskity nauttimaan juhlista ja muista vieraista.

Vierailija
22/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa sen harakan sitten olla tulematta. Älkää vaivatko päätänne asialla, vaan nauttikaa juhlista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sille anopille, ja kysyt, että onko tietoinen järjestämästäsi rippijuhlasta, ja haluaako tulla, ja jos ei, niin asia selvä. Itse pidät tietenkin rippijuhlat lapsellesi, koska olet hänestä kokoajan huolehtinut. Kutsuissa kannattaa välttää välimiesten käyttöä, jos välit on sotkuiset, tuntuu jäävän tiedot välille.

Vierailija
24/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli itsestäänselvää, että juhlia on kahdet ja että ensin juhlittiin meillä kotona sukuni ja pojan kavereitten kanssa, sen jälkeen isän luona noin 50 km päässä. Poika itse halusi näin eikä isänsä suku siitä kaiketi hermostunut, koska iso osa ei kuitenkaan olisi tullut kirkkoon, heillä oli sen verran pitkä matka sinne.

Vierailija
25/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepähän lisäännyit, joten nyt on turha valittaa.

Outo kommentti. Vaikutat suht 15v niin ei voi olettaa että ymmärtäisit

Vierailija
26/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein: rippilapsen isoäiti isän puolelta ei halua osallistua lapsenlapsensa rippijuhliin. Toisaalta kyllä käsitän, jos isoäiti ja lapsi eivät ole olleet lähes kymmeneen vuoteen missään tekemisissä, että mummo jättää rippiäiset väliin. Mutta onhan se toisaalta aika noloa.

Vierailija
27/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilapsi voisi itse laittaa tekstarikutsun vastauspyyntöineen niille isän puolen sukulaisille, joitten kanssa on tekemisissä.

Saat tietää ketkä on tulossa ja ne ketkä ei tule, saa itse kertoa syyn juhlakalulle.

Ne on pojan juhlat, joten mielestäni hän saa itse päättää keitä kutsutaan, kutsutut sitten päättävät tulevatko juhliin.

Noloa, että eksä ei tarjoudu osallistumaan kustannuksiin ja tajuan hyvin, että sua ärsyttää. Mutta silti sun poika ansaitsee kivat juhlat. Valitset vaan tarjoamiset niin, että sun budjetti riittää. Juhlissa hyvä tunnelma on tärkein, eli panosta siihen. Älä anna näkyä, että osaa vieraista et olisi erityisesti välittänyt kutsua, ne on kuitenkin sun pojalle tärkeitä ihmisiä.

Vierailija
28/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli itsestäänselvää, että juhlia on kahdet ja että ensin juhlittiin meillä kotona sukuni ja pojan kavereitten kanssa, sen jälkeen isän luona noin 50 km päässä. Poika itse halusi näin eikä isänsä suku siitä kaiketi hermostunut, koska iso osa ei kuitenkaan olisi tullut kirkkoon, heillä oli sen verran pitkä matka sinne.

Voi onnelliset! Tuolleen minäkin olisin halunnut. 

Mutta nyt yksi asia vähemmän painamassa kun eks-anoppi ei tule.

Ap

Vierailija
29/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaksia juhlia, on vaan yhdet. On vaan minun maksamat juhlat. En halunnut että pojan päivä menee hänen isän kivisydämen takia pilalle. Ja kutsuin heidät juhliin.

Ap

Kerroit aloituksessa exäsi sanoneen, että jos eivät pääse, hän järjestää juhlat samaan aikaan, la lapsi saa itse päättää, kumpiin menee. Jos ei ole, kuin yhdet juhlat, niin mikä tässä on ongelma? Ne tulevat, jotka pääsevät. Ne jotka eivät pääse, eivät tule. Aikuisten ihmisten on osattava käyttäytyä, kun kyseessä on sen nuoren juhla. 

Vierailija
30/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitat sille anopille, ja kysyt, että onko tietoinen järjestämästäsi rippijuhlasta, ja haluaako tulla, ja jos ei, niin asia selvä. Itse pidät tietenkin rippijuhlat lapsellesi, koska olet hänestä kokoajan huolehtinut. Kutsuissa kannattaa välttää välimiesten käyttöä, jos välit on sotkuiset, tuntuu jäävän tiedot välille.

Ajattelin, että en soita hänelle. Hän kyllä osaa sanoa jos tulee.

Ap

Vierailija
31/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anoppi miten monta vuotta ek:ta lusinut? Ei varmaan pääse vielä lomalle vankilasta?

Vierailija
32/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepähän lisäännyit, joten nyt on turha valittaa.

Kyllä sinunkin äitisi ja isäsi katuvat lisääntymistään.

Vierailija
33/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vaikeaa rippijuhlien aikaan ex:n kanssa. Oli paljon rikkinäistä ja keskeneräistä.. Varattiin lähellä oleva juhlatila ja laitettiin tarjoilu ja kulut puoliksi. Molemmat ex:n kanssa kutsuimme ketä halusimme, mahdollisimman vähän oli mitään sätämistä. Hyvin sujui. Oli ihan kivat juhlat ilman kyräilyä.