Mikä on selityksesi sille, että et osaa ruotsia kunnolla? Tämä on kaksikielinen maa!
Kommentit (191)
Kumpia on Suomessa enemmän ruotsin- vai somalinkielisiä?
Ruotsinkieltä olisin viimeeksi tarvinnut ysärillä kun kävin keikkahommissa Ruotsissa. Nyt olisi äärimmäisen hyödyllistä sensijaan osata pidgin-englantia mutta en vaan sitä dödöttelyä hyvällä englanninkielen osaamisellakaan ole oppinut ymmärtämään vaikka joka arkipäivä sitä olen joutunut kuuntelemaan töissä jo 15 vuotta putkeen.
Vierailija kirjoitti:
En ole kertaakana tarvinnut lukiosta pääsyn jälkeen.
Ehkä voidaan kuitenkin olettaa, että nyt kun Ruotsi on NATO-kumppanina, ruotsia voisi tarvita enemmän. Mutta toisaalta voisivathan hekin opetella suomea tai jos vain puhutaan englantia..
"Ehkä voidaan kuitenkin olettaa, että nyt kun Ruotsi on NATO-kumppanina, ruotsia voisi tarvita enemmän."
No nyt on vammainen logiikka.
Ei vaan kiinnosta.
t. Akateeminen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaisit ruotsia kunnolla, voisit muuttaa sinne töitten perään. 30% halvemmat hinnat ja asumiskustannukset, vähemmän veroja ja paremmat palkat. Suomi on taas on pian katastrofaalisesssa tilanteessa.
Ap
Minä osaan ruotsia ja kaverini asuu Tukholmassa, ja olen oikeasti harkinnut sinne muuttamista. Olet aivan väärässä asumiskustannuksista. Jos myisin asuntoni Helsingin kantakaupungissa, en saisi vastaavaa ostettua Tuhkolmasta vaan pitäisi tyytyä paljon huonompaan laatuun tai syrjäisempään sijaintiin. Valuuttakurssitkin huomioiden on näin. Kruunun alamäki tarkoittaa, että matkustelu ja ulkomaiset tuotteet ovat ruotsalaisille kovin kalliita.
Muuten muuttaisin sinne kyllä oikein mielelläni.
Eiköhän ne aikanaan euroon liity niin hinnat sielläkin nousevat
Ei tule Ruotsi ikinä liittymään euroon. Pienen maan kannattaa pitää itsenäinen rahapolitiikka
Miksi Suomi sitten liittyi euroon vaikka on Ruotsiakin pienempi maa?
Vi talar inte alls med Lennart han bara kommer.
Jaak praattar svenska mykket praa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaisit ruotsia kunnolla, voisit muuttaa sinne töitten perään. 30% halvemmat hinnat ja asumiskustannukset, vähemmän veroja ja paremmat palkat. Suomi on taas on pian katastrofaalisesssa tilanteessa.
Ap
Minä osaan ruotsia ja kaverini asuu Tukholmassa, ja olen oikeasti harkinnut sinne muuttamista. Olet aivan väärässä asumiskustannuksista. Jos myisin asuntoni Helsingin kantakaupungissa, en saisi vastaavaa ostettua Tuhkolmasta vaan pitäisi tyytyä paljon huonompaan laatuun tai syrjäisempään sijaintiin. Valuuttakurssitkin huomioiden on näin. Kruunun alamäki tarkoittaa, että matkustelu ja ulkomaiset tuotteet ovat ruotsalaisille kovin kalliita.
Muuten muuttaisin sinne kyllä oikein mielelläni.
Miksi Suomi sitten liittyi euroon vaikka on Ruotsiakin pienempi maa?
Koska päättäjämme ovat id*ootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoit, kaksikielinen, ja minä olen valinnut Suomen.
Sinun kuuluu osata molemmat.
Ap
Et taida olla Juha Mieto mutta voit silti suksia vttuun :D
Osaatko itse moitteetonta suomea?
Ei ruotsin osaaminen ole mikään sivistyksen mittari, v*tun kalluhuora 😆