Kirppishinnat on niin kalliita että ei oo kaikilla varaa ostaa käytettyäkään
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Kirppisinnat lähtivät nousukiitoon, kun tuli se joku laki että kirppistavarasta on maksettava joku vero ja se on nyt pakko laittaa hintoihin. Sit on ilmoitettava verottajalle vielä ne myynnit. Hyvästi kirppiskauppa. Kuka valopää tuonkin keksi.
Kuka muka ilmoittaa mihinkään kirpputorituloistaan? Tai torissa myymästään tavaroista? Pullopanttirahoista? Ei kukaan. Ainakaan täysjärkinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppikseltä vaatteensa ostavat joko keskenkasvuiset ilman tyylitajua olevat teinit tai homssuiset haisevat keski-ikäiset akat.
Ihan ilman sarvia ja hampaita - kumpaanko kastiin katsot kuuluvasi?
Ihan ilman sarvia ja hampaita - tyhmäkö olet? Kommentin kirjoittaja tuskin ostaa itse kirppisvaatteita!
Vähän käytetty-nettikirppis on mennyt myös älyttömän hintaiseksi. Huonokuntoisia ja rumia vaatteita aivan liian suurilla hinnoilla. Muutaman kerran on tilatut vaatteet haisseen niin hirveältä homeelta ettei kaksi pesukertaa riittänyt. Roskiin meni.
Vierailija kirjoitti:
Kirppikseltä vaatteensa ostavat joko keskenkasvuiset ilman tyylitajua olevat teinit tai homssuiset haisevat keski-ikäiset akat.
Tai keskiluokkaiset kolmekymppiset perheenäidit.
Ainakin meillä päin on tosi usein facekirppareilla myynnissä vaatesettejä, tyyliin 10e kassillinen. Ja vähän käytettyä/jopa käyttämätöntä. Ei voi kalliiksi moittia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei niinkään tuotteet ole kalliilla hinnoiteltu vaan kirppis paikkojen hinnat nousseet valtavasti. Vuokran lisäksi on provikat, lappujen hinnat ym kuluja. Ymmärrän, että yrittäjänkin pitää saada tuotto, mutta enemmin vuokraisi paikkoja halvemmalla ja näin saisi myös tyhjät paikat täyteen. Paljon olen kiertänyt kirppiksiä ja joka paikassa on aina tyhjiä loosseja.
Lopetin kirppismyynnin, koska touhu ei kannattanut. Pöytävuokrat sai kuitattua, mutta silti taisi jäädä tappiolle, kun huomioi vaatteidenpesut, kuljetukset ym. Totuus on, että vaatteiden piti olla uuden veroisia ja hintojen mieluiten 0 - 5 euroa, jotta meni kaupaksi. Kyllä lähes kaikki vaatteet meni kaupaksi, mutta aina lähes ilmaiseksi ne uudet, jopa käyttämättömät, merkkivaatteet piti luovuttaa. Ei siinä kirppismyymisessä ollut mitään järkeä, mutta kiva harrastus oli jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei niinkään tuotteet ole kalliilla hinnoiteltu vaan kirppis paikkojen hinnat nousseet valtavasti. Vuokran lisäksi on provikat, lappujen hinnat ym kuluja. Ymmärrän, että yrittäjänkin pitää saada tuotto, mutta enemmin vuokraisi paikkoja halvemmalla ja näin saisi myös tyhjät paikat täyteen. Paljon olen kiertänyt kirppiksiä ja joka paikassa on aina tyhjiä loosseja.
Lopetin kirppismyynnin, koska touhu ei kannattanut. Pöytävuokrat sai kuitattua, mutta silti taisi jäädä tappiolle, kun huomioi vaatteidenpesut, kuljetukset ym. Totuus on, että vaatteiden piti olla uuden veroisia ja hintojen mieluiten 0 - 5 euroa, jotta meni kaupaksi. Kyllä lähes kaikki vaatteet meni kaupaksi, mutta aina lähes ilmaiseksi ne uudet, jopa käyttämättömät, merkkivaatteet piti luovuttaa. Ei siinä kirppismyymisessä ollut mitään järkeä, mutta kiva harrastus oli jonkin aikaa.
Juu, tarpeeksi trendikkäät merkkivaatteet menee kyllä nettikirppiksillä hyvään hintaan, mutta epämuodikkaampien arvo on lähellä nollaa. Ihan kunnosta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin tuon jutun. Paistinpannu oli jo kuvassa naarmuuntuneen näköinen. Se on jo terveydelle vaarallista. 5 eurolla saa Ikeasta uuden paistinpannun.
Lastenvaatteissa tuo merkkihysteria on outoa. Jutun keltainen takki oli niin ryppyinen, että se kertoo pinnan kuorikerroksen heikkenemisestä.
Tuo kattila kuuluu kierrätykseen. Myös Marimekon paita vaikutti vintageikäiseltä kun tarkasti katsoo, siitä voisi pyytää enemmänkin.
Taitaako Marimekon vanhoja vaatteita enää löytää kirppareilta, nehän ovat kuulemma käytettynäkin pitkäikäisempiä kuin uudet joiden laatu on nykyään selvästi huonompaa. En itse välitä Marimekon vaatteista, mutta jos välittäisin niin haluaisin löytää vintagea.
Vierailija kirjoitti:
Luin tuon jutun. Paistinpannu oli jo kuvassa naarmuuntuneen näköinen. Se on jo terveydelle vaarallista. 5 eurolla saa Ikeasta uuden paistinpannun.
Lastenvaatteissa tuo merkkihysteria on outoa. Jutun keltainen takki oli niin ryppyinen, että se kertoo pinnan kuorikerroksen heikkenemisestä.
Ihmettelin myös mm. tuota paistinpannua. Ostin itse upean paistinpannun Lidlistä. Hinta oli 2,5 e. Alkuperäinen hinta oli toki 5 euroa, mutta oli puoleen hintaan.
Nuo muutkin tuossa jutussa olevat kysymykset olivat älyttömiä, maksaisitko 10, 15 vai 20 e? En maksaisi, vaan esim. 1 euron voisin pulittaa jostakin kysytystä tuotteesta. Sellaista vaihtoehtoa ei ollut. Oletetaan, että jokainen vähintään kympin maksaa jostain takin remusta.
Kyllä mun kaupungissa löytyy tietyiltä kirppiksiltä ihan hyvällä hinnalla tavaraa. Neuleita parilla-kolmella eurolla, juhlamekkoja alle parilla kympillä jne! Sitten on yksi ökykirppis, jossa myydään tahraisia merkkipaitoja 12 eurolla ja nyppyisiä urheilutrikoita kolmellakympillä. Kiertelen ihan mieluusti nuo järkevän hintaiset paikat säännöllisesti läpi, ja valitsen ihan itse mitä ostan ja millä hinnalla. Yli 10€ maksavat ryysyt saa jäädä hyllyyn, maksan kirpputorilla tuon verran maksimissaan talvitakista tai juhlamekosta.
Vierailija kirjoitti:
En voisi ikinä ostaa käytettyjä vaatteita. Astioita olen kyllä ostanut esim. Ittalaa. Niitä saa suht edullisesti.
Ajattelepa esimerkiksi jotain kirpparilta ostettua lusikkaa kuinka moni limasuu sitä on matkansa varrella imeksinyt... 🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Teflon-pannu on joka tapauksessa terveydelle vaarallinen.
Minä onnistuin saamaan suomalaisesta Emmy-nimisestä merkkivaatteiden nettikaupasta Guccin ja Celinen luksuslaukut, sekä Burberryn huivin ja trenssitakin, ja nyt viimeisimpänä Vuittonin huivin!!!!
Normaalisti nuo olisivat maksaneet yli 5 500 euroa merkkien omissa luksusliikkeissä. Sain ne 1 152 eurolla! Kaikki käyttämättömän näköisiä, puhtaita. Käytin vielä 20% alennuskoodin kaikkeen, juuri sopivan tilaisuuden tullen.
En osta enää muuta kuin hyvälaatuista, vähän käytettyä. Olen lukenut tutkimuksia miten uusissa kaupassa seisseissä tuotteissa on runsaasti tehdas kemikaaleja jäljellä. Niin kalliissa kuin halvoissa.
Vähän käytetyissä niitä ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Kirppisinnat lähtivät nousukiitoon, kun tuli se joku laki että kirppistavarasta on maksettava joku vero ja se on nyt pakko laittaa hintoihin. Sit on ilmoitettava verottajalle vielä ne myynnit. Hyvästi kirppiskauppa. Kuka valopää tuonkin keksi.
TÄMÄ! Kun siitä tuotteesta on jo kertaalleen maksettu verot kun se on ostettu, niin miksi siitä riistetään lisää veroa kun myydään seuraavalle käytettynä?!?!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka ilmoittaa mihinkään kirpputorituloistaan? Tai torissa myymästään tavaroista? Pullopanttirahoista? Ei kukaan. Ainakaan täysjärkinen.
Kirpputorit joutuu ilmoittaa myyjiensä tulot tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi ikinä ostaa käytettyjä vaatteita. Astioita olen kyllä ostanut esim. Ittalaa. Niitä saa suht edullisesti.
Ajattelepa esimerkiksi jotain kirpparilta ostettua lusikkaa kuinka moni limasuu sitä on matkansa varrella imeksinyt... 🤢🤮
Et koskaan sitten kylässä, ravintoloissa tai lounasruokalassa käy?
Vierailija kirjoitti:
Tori-myyjä, miksi et voi ymmärtää, että ei tämmöisellä itsensä työkyvyttömäksi syöneellä ja ryypänneellä peliongelmaisella alkoholistilla (joka meluaa öisin tyhjässä kaikuvassa huoneistossaan häiriten naapureita) ole varaa maksaa niitä hintoja, joita tavaroistasi kiskot... : (
Oletko sama joka yritti tinkiä lähes uuden laadukkaan kasmir neuleen kolmeenkymppiin ja halusit että tuon sen ovellesi?
halvinpia on järjestöjen ja hyväntekeväisyys kirppikset,myös seurakuntien. laatu asioiden vaihtelee.jotain yleisnousua on kyllä, kun pöytähinnat nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on tapana pestä ne ennen käyttöön ottoa.
SPR.lläkin niin kalliit hinnat, että ei niitä kukaan osta, etenkin vaatteissa 15 euroa joku vanha rätti.
Joutuvat kyöräämään ne lopulta kaatopaikalle, kun ei mene kaupaksi.
Joku käytetty vaateriepu voisi maksaa 1-5 euroa