Kirppishinnat on niin kalliita että ei oo kaikilla varaa ostaa käytettyäkään
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Kirppikseltä vaatteensa ostavat joko keskenkasvuiset ilman tyylitajua olevat teinit tai homssuiset haisevat keski-ikäiset akat.
Sanoo tyylikäs tokmanni-mummeli tekokuituisissa kiinarääsyissään.
Riippuu missä kirpparilla käy. Olen esimerkiksi nähnyt Malmön kirppareilla aivan jäätäviä hintoja, korkeampia kuin Helsingissä, mutta omalla kotipaikkakunnallani voin tehdä omat vaateostokseni edullisesti kirpparilla.
Kävin juuri viime viikolla ja löysin 5 kassillista vaatetta; Adidas, Nike, Hugo Boss, Tommy Hilfiger. Huppareita, kauluspaitoja, 2 Zaran farkut ja muuta ja hinta oli kaikista yhteensä 58 e. Tuossa siis oli myös kahdelle teinille vaatetta ja olivat erittäin tyytyväisiä huppareihin ja muihin. Yleensä löydän tuolta kirpparilta naisten takkeja 1-4 eurolla, ostin juuri Vilan lyhyen toppatakin 1 eurolla ja Bershkan takin 3 eurolla.
Edellisellä kerralla löysin ruskean pitkän hyväkuntoisen naisten nahkatrenssin 15 eurolla. Sveitsissä ollessani löysin vintageliikkeestä saman tyylisen, se haisi tupakalta ja sitä yritettiin myydä minulle 300 eurolla, en todellakaan maksaisi tuota. Etsivä löytää halvalla ja pitää myös olla silmää ja tietää mitä etsiä.
Parhaimmat löytöni ovat varmaan olleet Didriksonin pitkä poikien talviparkatakki, josta maksoin 4 e, Altituden kiva juoksutakki 1 e, Diorin vintagelaukku, Burberryn kauluspaita 1 e, Versacen vyö 3 e, Polarn o Pyret välikausitakki 2 e (oli muutama tahra, jotka sain itse poistettua, muuten uudenveroinen) ja on varmasti muitakin löytöjä kuten Reimaa, Haltia jne.
Miesystävä löysi viimeksi itselleen Helly Hansenin välikausitakin 2 eurolla ja olen ostanut esimerkiksi muutaman saman merkin fleecetakin 1-3 eurolla, kaikki uudenveroisia. Olen myös löytänyt muutaman maljakon 50 centillä ja niitä myydään tällä hetkellä 20-40 euron hintaan ja ostetaan myös sillä hinnalla.
Luin tuon jutun. Paistinpannu oli jo kuvassa naarmuuntuneen näköinen. Se on jo terveydelle vaarallista. 5 eurolla saa Ikeasta uuden paistinpannun.
Lastenvaatteissa tuo merkkihysteria on outoa. Jutun keltainen takki oli niin ryppyinen, että se kertoo pinnan kuorikerroksen heikkenemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Luin tuon jutun. Paistinpannu oli jo kuvassa naarmuuntuneen näköinen. Se on jo terveydelle vaarallista. 5 eurolla saa Ikeasta uuden paistinpannun.
Lastenvaatteissa tuo merkkihysteria on outoa. Jutun keltainen takki oli niin ryppyinen, että se kertoo pinnan kuorikerroksen heikkenemisestä.
Tuo kattila kuuluu kierrätykseen. Myös Marimekon paita vaikutti vintageikäiseltä kun tarkasti katsoo, siitä voisi pyytää enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään mieluummin heitän tavarat mitkä yleensä menisi kirpparille suoraan roskiin. Aika +/- = 0 puuhaa ja aika on rahaa. Aina saa enemmän rahaa,mutta aika on rajallista.
No aika ajattelematonta laittaa roskiin kun voi myös lahjoittaa ja vaatteet on helppo heittää Uffin konttiin, ennemmin sinnekin kuin roskiin jos on käyttökuntoista.
Niin voisi ja voisi. Roska astia vaan sattuu olemaan lähempänä.
Kannattaa ostaa kauppojen alerekeistä. New Yorkerissa oli 3€ paita, siisti ja uusi. Tuolla hinnalla saa hädin tuskin kirpputorilta käytettyä h&m paitaa.
Kirppisinnat lähtivät nousukiitoon, kun tuli se joku laki että kirppistavarasta on maksettava joku vero ja se on nyt pakko laittaa hintoihin. Sit on ilmoitettava verottajalle vielä ne myynnit. Hyvästi kirppiskauppa. Kuka valopää tuonkin keksi.
Lisäksi kannattaa kattoo yle areenasta,muistaakseni mot,dokkari mihin ne vaatteet oikeasti päätyy.
Eiks ihmiset tajuu et kirppikset on sosiaalipalvelu! Eriarvoisuus nousee
Pyrin ostamaan mahdollisimman paljon vaatteistani kirpparilta/käytettynä. Kirppareita kolutessa silmä kehittyy ja oppii löytämään helmiä tavarapaljouden seasta. Mielestäni ainakin täällä Pohjois-Suomessa hintataso on ihan kohtuullinen.
Olen samaa mieltä, että jotkut hinnoittelevat tuotteet täysin yläkanttiin. Lisäksi yritetään myydä roskaa. Viimeksi näin pöydässä haaroista reikäisiksi menneet, puhkikuluneet Cubuksen jeggingsit 5 € hintaan.
Toisaalta taas hyvän pöydän eteen sattuessa saattaa tehdä todella edullisia ja hyviä löytöjä yhdestä ja samasta pöydästä.
Varsinkin spr kontissa hinnat aivan järkyttäviä ollut jo pitkään.
Nyt myös muualla sama juttu. Kannatan ja suosin kierrätystä mutta en ole valmis maksamaan käytetystä lähes uuden hintaa.
H&M keinokuituiset rytkyt kuuluisi myydä arvonsa mukaisesti eli esim toppi 50snt-2€ jne.
P.s. älkää silti menkö henkkamaukalle vaikka saattekin sieltä uutta kirppishinnalla, koska se tarkoittaa sitä että niitä rytkyjä on jatkossakin kirppiksellä... Yritetään päästä ympäristötuhoa aiheuttavista yrityksistä pikkuhiljaa kestävämpään vaateteollisuuteen. Kiitos jos toimit näin.
Ok. Olen ostanut kirppiksiltä tänä vuonna nahkatakin (8€), kevättakin (5€), kolme mekkoa (3€/kpl) sekä käytännössä iskemättömär saappaat (4€). Kyllä niitä löytyy kun jaksaa etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään mieluummin heitän tavarat mitkä yleensä menisi kirpparille suoraan roskiin. Aika +/- = 0 puuhaa ja aika on rahaa. Aina saa enemmän rahaa,mutta aika on rajallista.
No aika ajattelematonta laittaa roskiin kun voi myös lahjoittaa ja vaatteet on helppo heittää Uffin konttiin, ennemmin sinnekin kuin roskiin jos on käyttökuntoista.
No itse käytän vaatteet sellaiseen kuntoon, ettei kehtaisi edes yrittää kierrättää. Olen joskus myynyt kirppiksillä ja ei sitä kakkoslaatua edes osteta, vaikka pari euroa olisi hinta. Kirppiksillä vaatteet pitää olla melkein uuden veroisia, jotta menee kaupaksi. Talvitakkini on siistin näköinen, mutta kun tuuli ja pakkanen tulee jo läpi, en kehtaisi lahjoittaa sitä kenellekään. Päätin, että roskiin menee. Itse mietin, mihin kannattaa käyttää omaa aikaa. Kirppiksiä harrastaneena tiedän, että siitä tavarasta ja materiaalista voi olla riesaa ja mennä valtavasti aikaa hukkaan, esim. jos joutuu hävittämään niitä vaatteita, kun ne ei kestä pesua tai käyttöä. Kaiken puhdistaminenkin vie oman aikansa. Kannattaako tuhlata vettä ja pesuainetta sekä aikaansa siihen, jotta saa jonkin melkein lumpun vaatteen toiselle ihmiselle?
No en tiedä mikä oli kun eivät kelvanneet edes maksimissaan 3eurolla, itsellä oli siis eniten h&m tyylistä vaatetta ja muutamia siistejä paitapuseroita jne niin vaikka kuinka paljon sain raahat takaisin. Myös esimerkiksi primarkista ostetut käyttämättömät loaferit laitoin 3,5eurolla niin ei kelvannut.
Minusta ei niinkään tuotteet ole kalliilla hinnoiteltu vaan kirppis paikkojen hinnat nousseet valtavasti. Vuokran lisäksi on provikat, lappujen hinnat ym kuluja. Ymmärrän, että yrittäjänkin pitää saada tuotto, mutta enemmin vuokraisi paikkoja halvemmalla ja näin saisi myös tyhjät paikat täyteen. Paljon olen kiertänyt kirppiksiä ja joka paikassa on aina tyhjiä loosseja.
Kiitos kuuluu porvareille, jotka ovat alkaneet ostaa vaatetta käytettynä. Hinnat nousee, koska ihmiset suostuvat maksamaan käytetyistä vaatteista paljon. Nettikirppikset myös osasyy tähän tilanteeseen, kun monesti siellä näkee näitä designer-vaatteita myynnissä kalliilla hinnalla. Ihmiset ovat ajatelleet, että halvasta h&m rytkystäkin voi pyytää paljon rahaa, kun muutkin vaatteet maksaa paljon. Olen alkanut boikotoimaan sillä tavalla, että en osta mitään mikä maksaa yli 10 euroa. Tehkää sama perässä.
Vierailija kirjoitti:
En ole hetkeen käynyt, mutta huomasin viikonloppuna saman. Ja tavaran laatu on laskenut, vaikka hinnat nousseet. Esim H&M t-paidasta pyydetään 5e...Kunto oli hyvä, mutta kun noita saa sieltä halvemalla uutena usein. Sitten Adidaksen kulahtaineista vaatteista pyydetään useampia kymppejä. Ja Reiman takit joista puuttui huppu - 30e.... Nukkaista ja likaista oli tarjolla paljon (siis sellaista että kuulusi roskiin vaikka kuinka olisi merkkiä, osa ei ollut). Tein toki jokusen löydönkin. Lapsi sai useamman kauluspaidan kesän juhliin 2e/kpl ja fustispaidan eurolla.
Onkohan paikkakuntana kohtaisia erojakin hinnoitteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Relovessa varsinkin hinnat uusien tasolla.
Ottavat puolet hinnasta provisiota niin pakkohan ne on hinnoitella korkeammalle.
Ostaa kuka tykkää maksaa paljon toisten käytetyistä, itse etsin hyviä löytöjä.