Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko todellakin niin että finnairin lennoilla sai tupakoida vielä 1997 ja vuonna 1995 16 vuotias sai ostaa tupakkaa?

Vierailija
10.03.2024 |

Suomi todellakin on takapajula.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja kyllä. 90-luvulla baari-illan jälkeen piti käydä suihkussa ja pestä vaatteet ihan vain siksi, että se tupakanhaju todellakin tarttui. Ja yläasteella sai tupakoida vanhempien lupalapulla alle 16-vuotiaanakin.

Rippileirillä vuonna -88 eräällä tytöllä oli tupakointiin lupalappu kotoaan. Sai tuprutella sitten avoimesti. 

Olin tulossa kirjoittamaan tätä samaa. Olin riparilla 1994 ja silloinkin tosiaan (14-)15-vuotiaat siellä polttivat, jos oli vanhempien lupa!

Vierailija
62/66 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö tupakkahuoneita enää ole töissä? Ja miksi ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla ala-asteikäisetkin pelasivat pajatsoa, hedelmäpelejä, lottoa ja veikkausta ihan itse. Muistan kun kolmasluokkalaisina kerättiin poikaporukan viikkorahat yhteen ja panostettiin vakioveikkaukseen oikein kunnolla, kun meidän luokalla oli "asiantuntija". Tulos: Ei voittoa.

Vielä 2000-luvun alussakin

Vierailija
64/66 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei oltu nipottajia.

Nykyään ihmisiä häritsee kaikki. Savut, hajut, äänet, pukeutuminen, väärät sanat, mielipiteet, ajatuksen, muiden syöminen jne...

Vierailija
65/66 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoida sai joillakin lennoilla vielä 1999, mutta enää harvoilla.

Tupakan ikäraja ei muuttunut 1995, vaan pari kolme vuotta aikaisemmin. Silloin se tosiaan oli 16-v.

Tupakoinnin kielto ravintoloihin taisi alkaa 2007. Ensin rajattiin tupakointialueet, sitten tupakkakopit. Terassilla sai polttaa. En tiedä miten on nykyään, en käy enää baareissa.

Poltin itse 25 vuotta, nyt en ole polttanut enää viiteen vuoteen.

Mä muistelisin, että se muuttui ennen kuin itse täytin 16-v, joten 1995 kuulostaa oikealta.

Täytin 16 samana vuonna ja poltin silloin - ja tarvitsin hakuria tupakalle. Veljeni on 4 vuotta vanhempi ja hän sai tupakkaa ollessaan 16. Uskoisin että 1991 oli se vuosi kun tupakka vielä 16 vee myytiin. Sitten alkoi rajoitukset, salmiakkikossu kiellettiin, makutupakat kiellettiin jne.

18v ikäraja tuli muistaakseni 1995 tammikuussa. Olin kauppaopistossa tuolloin.

Vierailija
66/66 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos on kielletty!! Mukava saaha keuhkosyöpä/ahtauma parin idiootin takija jokka polttaa eikä ota huomioon ettei kaikki halua haistaa sitä jaskaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan