Määräaikainen työ ja sairaana koko ajan
Mulla on vuoden määräaikainen työsoppari ja tuosta ajasta oon ollut vähän väliä sairaana. Nyt sitten sopimus alkaa olla kohta loppumassa ja pelottaa ja lannistaa miten jatko. On hyvin todennäköistä, varmaan 90% että henkilö jonka opintovapaata nyt paikkaan tuolla, ei ole tulossa takaisin. Eli pesti voisi olla jatkossakin minun, mutta kyllä tuo sairastelu mietityttää kovasti. Alkaa tulla kalliiksi työnantajalle ja varmasti työkavereitakin vituttaa kun yksi sairastelee vähän väliä.
Ap
Kommentit (27)
Ei tarvitse sinun etukäteen murehtia jatkosta. Esihenkilö tietää kyllä ettei sairauksille ihminen voi yhtään mitään kun nakki napsahtaa kohdalle. Et ole ollut luvatta pois työpaikalta.
Älä murehdi, hyvin Sun käy.
Voit myös miettiä että johtuuko saikut työpaikasta?
esim homeongelmaa?
voiko olla hyvä että menet muualle töihin
Mulla vähän sama tilanne ja nolottaa sairastella, mutta töistähän minä ne taudit saankin (iso koulu). On ollut noro, korona ja mojova kuumetauti. Minkäs niille mahtaa.Sairastelee siellä muukin henkilökunta ja lapset myös. Sekä oppilaat että henkilökunnan omat lapset.
Työssä, jossa tapaa paljon ihmisiä ja liikutaan paljon eri paikoissa, ei voi tartuntatauteja oikein välttääkään. Ne tulee kun tulee.
Jos olet vuoden jo kohta ollut, niin tuskin siihen on suurta hinkua aloittaa uuden tekijänkään perehdyttämistä. Uusi rekrytointi ja perehdytys on vaivalloista ja kallista, ja uusi työntekijä on todennäköisesti vielä isompi riski. Voi hänkin sairastua, aivan kuten kuka tahansa muukin siellä.
Jumalauta työntekijät ovat edelleen IHMISIÄ ja ihmiset saattavat sairastella. Myös te työn sankarit ja työnantajat saatatte alkaa sairastella jossain vaiheessa elämäänne. Miten pyörii maailma jossa vain "täydelliset ihmiset" on töissä ja muut työttömänä ja aina välillä sieltä täydellisten ryhmästä putoaa lisää jengiä sinne "saikuttajiin" kun tulee vaikka syöpä?
Niin siinä taitaa käydä ja pitääkin käydä.