Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni kuoleman sairaaksi. Oireet, voiko olla pelkästään lääkityksen lopettamisesta?

Vierailija
10.03.2024 |

Monta päivää kestänyt, pahenee vain.

Ensin pahoinvointi, vatsakipua, ruokahaluttomuutta, voimattomuutta. Oikeasti todella huono olo. Nytkin. 

Väsyttää, olen nukkunut todella paljon. Sisäinen horkka eli paleltaa sisäisesti, ei niinkään oikeasti. On tosi kylmä vain ja tärisen. Hikoilen myös ja se haisee kamalalta! 

Olo on niin huono, että jos tämä ei olisi tullut samassa yhteydessä lääkkeen lopetuksen jälkeen, menisin lääkäriin. 

Lääke on venlafaxinin, ne perus päässä heittelyt löytyy. Olen lopettanut ennenkin tämän lääkkeen mutta ei tällaista ollut. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetitko liian nopeasti?  Pääsääntö on että kaikki psyykenlääkkeet tulee lopettaa asteittain vähentämällä. Muuten voi tulla hyvinkin p-mäisiä sivuvaikutuksia.

Vierailija
22/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influ voi olla. Tai flunssa. Vatsaoireinen influ. Jos lopettaa vähitellen vähentämällä, se kai parempi yleensä. Onko apteekista saatu troppeja ja kaupasta jotain varalle. Hakisiko joku tai tilaus. Horkka on tyypillinen influlle, sille toiselle versiolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin lopettaa tuon lääkkeen todella hitaasti. Puolittaminen meni ok, mutta sen jälkeen rae kerrallaan pois viikon kahden välein. Lopussa 1/2 rae joka toinen päivä. Söin alle vuoden. Lopettamiseen meni useampi kuukausi ja meinasi usko loppua, kun sitä vikaa hippua piti napsia, jotta pystyi arjessa toimimaan. 

Vierailija
24/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lääke pitää ajaa äärimmäisen varovasti alas. 

Vierailija
25/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait  teet  sen  lääkärin  ohjeen  mukaan ?  !  

Vierailija
26/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypilliset kylmän kalkkunan oireet. Menitkö lopettamaan lääkkeet seinään? Kärsit nyt vieroitusoireista.

Vierailija
27/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxinia ei missään nimessä saisi nopeaa pudottaa alas tai lopettaa. Pahimmillaan voi ihminen joutua sairaalakuntoon. Lääkkeen lopetuksessa paras tapa on hidas annosten pienennös! :) 

Vierailija
28/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän mä sitten tekisin? Ottaisinko kapselista pois niitä murusia ja jättäisin mini annoksen kapselin sisään ja ottaisin? Ei perkele mikä olo, mä en tiedä pitäiskö vielä yrittää vierottautua hitaammin. Ap

No pitäisi, ei tuossa ole mitään järkeä kun noin vaikeat vieroitusoireet, helpommallakin kun voi päästä. Siirtyisin itse nyt syömään sitä 37,5 kapselia ja kun oireet ovat helpottaneet, otat n. 10% rakeista pois. Aina kun olo tasoittuu, seuraava 10% vähennys. 

Vierailija
29/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit neuvovat yhä aivan liian nopeita tiputuksia. 

Vierailija
30/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps 

kolmasosakapseli joka toinen päivä 

Vierailija
31/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxinin vieroitusoireet ovat pahimmillaan todella pahat. Itselläni oireet alkavat jo noin 1,5 vuorokauden päästä eli jos lääkkeen ottoaika viivästyy muutamalla tunnilla. Vieroitus on tehtävä mahdollisimman hitaasti.

Vierailija
32/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanlan lopetus tekee tosi huonon olon. Lopetatko liian nopeasti?

Vierailija
33/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oksettaa ja sattuu mahaan ihan hirveästi. Haluan vain tämän vieroituksen saattaa loppuun, toivottavasti pian ohi. Otin opamoxin puolikkaan jos se johonkin auttaisi. Ap

Vierailija
34/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venlafaxinia ei missään nimessä saisi nopeaa pudottaa alas tai lopettaa. Pahimmillaan voi ihminen joutua sairaalakuntoon. Lääkkeen lopetuksessa paras tapa on hidas annosten pienennös! :) 

Ei missään nimessä tällaista mustavalkoisuutta.

Mulle tuli vain pään nykimiset, ei muuta. Aloittaja ajanut lääkkeen alas ennenkin.

Vierailija
35/41 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai neuvovat jatkamaan, vaikkei se ole potilaalle hyväksi.

Vierailija
36/41 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

💩

Vierailija
37/41 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko olo parempi tänään?

Vierailija
38/41 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaksin on ihan kamala lääke. Mulla sitä kokeiltiin pienellä annoksella migreenin estoon. Oksentelin ja vapisin sen kaksi viikkoa, mitä sitä käytin ja toisen mokoman vielä sen jälkeen. Mieluummin kärsin migreenistä kuin sen estolääkkeestä.

Vierailija
39/41 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
40/41 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai neuvovat jatkamaan, vaikkei se ole potilaalle hyväksi.

Lääkäreillä ei ole mitään moraalia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi