Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TP:t viikoilla 3-4

17.01.2007 |

Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet!

kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

uusiakin sais tulla=)

toivottavasti ei ollut pinoa,en löytänyt..

heip!

sorry hiljaiselo..

tässäpä sitten listasin joitakin kysymyksiä matkustamiseen liittyen:

-saako lastenruokia ottaa myös matkalaukkuun ja viedä paikanpäälle?

-kantoreppua ei ole enkä tän matkan takia osta joten saako lentokentältä(Helsinki) mitään rattaita väliajaksi?

-ja ne vissiin neuvoo sieltä mistä saa suojapussin??meillä matkalla mukana sateenvarjorattaat.

-onko lentokoneessa lasten ruoka-annoksia vai sitä samaa kaikille?

-mistä tilataan pinnasänky hotellihuoneeseen?jo matkatoimistosta vai?

-kuuluuko hotelleihin aina lastenallas?(nolo kyssäri)

-onko kellään ollut lapsiperhehotellia ja jos niin millaista toimintaa ym.siellä(isommille) lapsille?

-kokemuksia vaipoista/lastenruoista ulkomailla?onko siellä kaupoissa puhdistuspyyhkeitä?

meillä kaikki OK,nyt vaan kiire,tytön kerhopäiväkin.

Juho 1vko4pv ollut terveenä,25.1 putkitus korviin,onneksi!

äityliini ja Juhis

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, oikeesti, missäs kaikki piileskelee?? Alkaako meiän pino vetelee viimeisiä??

Huoh, tappeleeko teiän lapset jo keskenään? Meillä tappelee, kuopus repii esikoista, lyö, jne..Sit kuopus kiljuu päälle, ja esikko perään. Välillä tuntuu, ku eläis apinatalossa! =) Ja tuskin ainakaan ajan myötä alkaa helpottamaan.

Meillä on taas alettu heräilemään klo 6.00. Sit on poikakin aamusta asti väsynyt ja kiukkunen, kuin myös neiti, joka taas nukkuu kahet päikkärit aikasten aamujen takia. Mut jotain hyvääkin; tyttö on alkanut iltaisin nukahtamaan itse unille! Helppoa, kun voi molemmat vaan viedä sänkyyn! =)

Mutta tulkaapahan ilmoittamaan itsestänne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
2/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jo valmiiksi hävetti kun en oo nyt niin usein kirjoitellut tänne ja mitä näinkään,2 viestiä??

en kestä,äkkiä kirjoitteleen tällä viikolla naiset!!

Viivikin missä on ja kaikki muutkin,mä lupaan ahkeroitua!

lauantaina olin bilettämässä ja eilen oli aikas heikko olo=) mutta hauskaa oli ja nautin siitä.

Tää on nyt se viikko viimein että Juholla on korvien putkitus,ulkona pakkasta kamalat 22 astetta,en oo varma mennäänkö kävellen illalla Katrin muskariin.katotaan mikä pakkasmäärä silloin,villavaattet on jo valmiiksi esiin kyllä kaivettu.

Mutta miten saan Juhon sisälle päikkäreille,en kovin helposti ja unet jää lyhyiksi=/

Mutta kauanhan tässä menikin ennenkuin tää talvi ja pakkaset tulivat.

NYT KIRJOITTAMAAN JA HETI HETI=) mä lupaan kans aktivoitua,oon muuten laihiksessani aloittanut osittaiskarppaamisen joka tarkoittaa että jätin perunan,riisin ja vaalean leivän ruokavaliostani,katsotaan tuleeko tulosta kilojen junnaamisvaiheeseen..nyt menkat turvottaa että ei vielä mitään tulosta,tosin vasta 4.karppaamispäivä alkaa.

äityliini ja Juho kohta 1v2kk

*kävelee jo ympäri asuntoa ja harvoin konttaa*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappelee nuo keskenään=(

Katri eli isompi ärsyttää tahallaan veljeä ja siitähän huuto syntyy ja sitten möykkää äiti kun hermot menee,aikamoinen mölyorkesteri välillä ja Juho vetelee tavaroita kädestä ja häiritsee kun sisko vaikka piirtää ja siitähän meteli syntyy,kunhan Juho kohta kunnolla alkaa puolustaa itseään niin aika taistelutanner alkaa olla,huoh..

Vierailija
4/10 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sorry huono kirjoitteluaktiivisuus... tuntuu vaan, että joka päivä on jotain ohjelmaa ja kun päiväuniaika tulee niin silloin olen vaan makaillut itsekin ja lukenut lehtiä tai joskus kyllä ihan nukahdankin :)

Meille kuuluu nyt jo ihan hyvää eli antibioottikuurit ohi ja tytötkin ihan kunnossa ellei pientä nuhaa lasketa. Ihanaa kun satoi lunta, piristää kummasti omaakin mieltä ja ulkona on paljon kivempi touhuta lumessa kuin mudassa.

Äityliini mainitsi lasten riitelystä... samaa meilläkin isompi ärsyttää pienempää ja toinen huutaa kurkku suorana takaisin. Huomaan kyllä harmittavan usein, että kun alkaa kuulumaan huutoa niin komennan heti esikoista vaikka välillä pienempi onkin mennyt ensin sotkemaan isosiskon barbie leikit tai muut askartelut. Pienempi on kyllä varsinainen pippuri ja osaa jo pitää puoliaan ainakin äänellään!

Nyt kaffen keittoon,j

Vierailija
5/10 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne mitään ihmeempää kuuluu!

Pienempi edelleen nuhainen ja jo toinen antibioottikuuri menossa.

Esikoinen onneksi terve :)

Ottaa vaan päähän tämä kotona hengailu... niin paljon mielummin tapailisin mammakavereita ja kävisin puistossa, muskarissa... menisi päivät edes vähän nopeammin.

Nyt odotellaan isiä kotiin kaikki kolme koko iltapäivä,

onneksi mies ollut myötämielinen ja tullut ajoissa kotiin!

Mites muilla menee...huhuu... pinoutumaan mars mars!!!

Vierailija
6/10 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan ja kaikki hyvin.

Juholla putket nyt korvassa,aika oli 2h myöhässä mutta itse operaatiohan oli vain n.10 min.ja meidän Juho oli lapsista ainoa siihen mennessä joka heräsi HETI!

itkuinen oli ja kauhee nälkä,pullo maitoa ja jogurtti meni heti,sitten nukahti onneksi mun syliin liki tunniksi ja 2h oltiin tarkkailussa.

sitten se lopussa jo leikki normaalisti,väsyneen oloinen mutta kyllä tämä pian tästä.

Oon helpottunut että se on ohi ja nyt ne putket ovat ja pysyvät toivottavasti.

Meen katteleen jotain syömistä,itelläkin kauhee nälkä.

äityliini ja Juho kera putkien

Vierailija
7/10 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Juhon putkitus onnistui hyvin! meillä on nyt vuorostaan ikoinen kipeenä..Kuumeessa ollu maanantaista asti. Ja alkaa tosiaan tympimään tää sisällä olo! Vaikka kaupassa ollaan kylä käyty, mut olis ihana päästä vähäks aikaa ihan oikeesti pihalle. Esikollahan ei ole korvatulehduksia ollut varmaan 1,5 vuoteen, sitä ennen niitä oli useita. Mut nyt mietin taas, ettei olis, vaikkei kyl valita kipua. Mut muita oireita olis kyllä, levottomia öitä, syömättömyyttä..Tänäänkin on syöny peräti yhden haukun leivästä..Juo onneksi kuitenkin.

Meillä on tyttö edelleen nukkunu öitä hyvin!! Nukahtaakin illalla nätisti itse, aamulla kyllä jo herää n. 6.00-6.30..Mutta pääasia, että nukkuu yöt! Poitsu meinaan ei ole yhtä hyvin nukkunut, kuin vasta viime kesän jälkeen, eli tämä äiskä on saanut vihdoinkin 4 vuoden jälkeen NUKKUA pari viikkoa KOKONAISIA öitä. Kuulostaa aika pitkältä aikaa näin jälkikäteen ajateltuna, NELJÄ VUOTTA valvottuja öitä! Nyt taas on heräilty kun poika ollut kipeänä, ja nukkunut huonosti. Mutta olipahan luksusta nukkua pari viikkoa kunnolla! =)

Nyt lukemaan Autot- kirjaa pojalle, hmm..kuinkakohan mones kerta tänään?! =)

Vierailija
8/10 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli tänään pojalla kerhopäivä. Kunnostauduin kerhon aikana, ja tehtiin tytön kanssa kunnon rataslenkki! =) Muuten tänne ei ihmeempiä kuulu (taaskaan..), sitä samaa arkea.. =)

Äityliinille voisin jotain vastailla.. =)

-saako lastenruokia ottaa myös matkalaukkuun ja viedä paikanpäälle?

*Saa matkalaukkuun pakata lastenruokia (ei varmaan uudet säädökset sitä ole muuttanut?!) Meillä ollut mukana pilttipurkkeja vaatteisiin käärittyinä, ja on ehjinä säilyneet, ja puurot kans on ollut mukana aina.

-kantoreppua ei ole enkä tän matkan takia osta joten saako lentokentältä(Helsinki) mitään rattaita väliajaksi?

*Helsingin kentällä on sellaisia metallisia rattaita, ihan ok, makuuasentoon ei saa. Leikkihuone myös löytyy sieltä ulkomaanterminaalista.

-ja ne vissiin neuvoo sieltä mistä saa suojapussin??meillä matkalla mukana sateenvarjorattaat.

*Sen suojapussin saa lähtöselvityksessä, jossa rattaat pakataan siihen ja annetaan pois, vai pitiköhän ne ite viedä erikoismatkatavarahihnalle?! Mut jos sitä pussia ei kuulu, kannattaa siinä kysäistä!

-onko lentokoneessa lasten ruoka-annoksia vai sitä samaa kaikille?

*Alle 2 vuotiaille ei tarjota ruokaa, yli 2 vuotiaat saavat ilmeisesti sen saman kuin aikuiset. Näin ainakin muistaisin esikoisen saaneen.. =)

-mistä tilataan pinnasänky hotellihuoneeseen?jo matkatoimistosta vai?

*Voihan sitä jo matkatoimistossa pyytää, me ollaan aina pyydetty hotellista suoraan, paikan päällä vasta.

-kuuluuko hotelleihin aina lastenallas?(nolo kyssäri)

*Ei välttämättä kuulu, eikä ole nolo kyssäri.. =)

-onko kellään ollut lapsiperhehotellia ja jos niin millaista toimintaa ym.siellä(isommille) lapsille?

*Tähän en osaa vastata.. =)

-kokemuksia vaipoista/lastenruoista ulkomailla?onko siellä kaupoissa puhdistuspyyhkeitä?

*Vaippoja usein löytyy kaupoista, saattaa olla vaan aika erilaisia kuin täällä Suomessa..Ruoista ei kokemuksia..Omat ollu aina mukana.

Vitsi, et on kauhee matkakuume!!!!! Onneks on se Saksan matka edes tulossa..Mut olis ihana lähteä johonkin Kauko-Itään..Ehkä sit joskus, ku on taas töissä. =)

Vierailija
9/10 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut nyt enemmänkin nettitaukoa ihan pakostakin. Meillä kun on se remppa nyt menossa ja ollaan evakossa anoppilassa. Ollaan asuttu siellä jo yli kolme viikkoa ja varmaan ainakin toiset samanmoiset täytyy vielä olla. Eli meillä on kotona kaikki revitty auki. Keittiö, sauna, pesuhuone, vessa ja etetisen komerot, seka lattia! Makkarit laitettiin jo ennen joulua, joten onneksi ei ihan kaikkea tarvi nyt laittaa. Mutta alkaa siellä valmistakin tulemaan. Vessa on maalausta vaille valmis, pesuhuoneen seinälaatat laitetaan tänään, keittiö on maalattu ja kaappeja kasailtu... Ehkä vielä joskus päästään takaisin kotiin!

Mies sanoo ettei oo ollut kauheen rankkaa, vaikka joka päivä töiden lisäksi ja vapaa päivät menee siellä remonttihommissa. Mulla varmaan ainakin henkisesti rankempaa, kun oleskelen toisten nurkissa lasten kanssa kaiket päivät... No, nyt oon täällä omilla vanhemmilla kyläilemässä lasten kanssa.

Mutta noist meidän lapsukaisista. Eivät ne oikeestaan tappele, mutta isompi välillä vähän " retuuttaa" pienempää, joka kylläkin on oppinut jo pitämään puoliaan! Ja yhteiset leikit tyssäävät usein nopsaan, kun kummallakin täytyy olla sama lelu tietty!

Isommalla uhma menee ylä- ja alamäkeä. Välillä siis elämä luistaa helposti ja välillä vähän vähemmän helposti. Miehen mummo (kellä siis nyt " asumme" ) oli jo huolissaan esikoisesta kun kiukutteli tosi paljon yhden viikon. Ei uskonut ollenkaan että on normaalia käytöstä ja että esikoista pitäisi alkaa tarkkaileen eikä " laskea kaikkea uhman piikkiin" ...

Pienempikin alkaa jo näyttää päättäväisyyttään ja antaa kyllä kuulua jos asiat ei mene halutulla tavalla :) Muuten kyllä tosi kiltti ja iloinen poika! Jotain uhmakkaita piirteitä ehkä hänessäkin näkee, kuten sellaisille tavaroille meno jatkuvasti, mihin ei saisi koskea. Mutta sehän nyt on normaalia!

Toivottavasti ei tullut kovin sekavaa kun tässä yritin äkkiä kuulumisiame kirjoitella!

Palailen taas kun koneen ääreen pääsen!

Oikein hyvää talvea kaikille, kun se vihdosta viimein on alkanut :D

Minsku ja pojat 2v8kk ja 1v2kk

Vierailija
10/10 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun Minskunkin tuli kirjoittelemaan kuulumisia!

Mekin ollaan vähän mietitty wc ja suihkutilan remonttia, mutta jotenkin mua kauhistuttaa koko projekti. Onneksi meillä ei ole mitään kiirettä, mutta ajatus siitä että muutettaisiin mun vanhempien luokse ei oikein ilahduta... tosin parempi se kai kun anopin luokse :)

Onko tuntunut rankalta hoitaa lapset sekä päivät että illat?

Meillä kun on koko alkuvuosi ollut tätä sairastelua niin tuntuu jotenkin tämä kotonaolo paljon rankemmalta/tylsemmältä kuin syksyllä.

Mut ehkä tää tästä...

Nyt katselemaan tv:tä!