Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään läheisyyttä, seurustelusta ei tule mitään

Vierailija
10.03.2024 |

Olen kohta 24v nainen. Minulla on mieleinen työpaikka, hyviä ystäviä ja liikunnallisia harrastuksia. Olen sosiaalinen ja luonteeltani ystävällinen eikä minulla ole ongelmia olla ihmisten kanssa tekemisissä yleisesti.

Asia kuitenkin muuttuu kun yritän saada aikaan seurustelusuhdetta. Vaikka kaikki tuntuisi hyvältä ja kemiat kohtaisivat, alan aina jossain vaiheessa panikoida läheisyyden kanssa ja sitten jo seuraavaksi valmistautua keksimään syytä, miksi suhteella ei ole tulevaisuutta ja se on pakko lopettaa. Asetan mielessäni toisen päähän ajatuksia, vaikka ne ovat luultavasti vain oman mielikuvitukseni tuotetta eivätkä todellakaan näy hänen käytöksessään. Siis sen tyyppisiä, että minua halutaan vain käyttää hyödyksi tai että mies vain teeskentelee tunteensa eikä todellisuudessa välitä minusta yhtään. Luonnollisestikin näitä tuntemuksia on mahdoton ottaa yhdessä esille keskusteluun, kun antaisin itsestäni aivan sekopäisen kuvan.

Tämä kuvio toistuu kerta toisensa jälkeen ja välillä mietin, etten halua edes yrittää seurustella. Sitten kuitenkin päädyn taas yrittämään ja kokemaan saman kuin aina ennenkin. Onko kukaan kokenut samaa ja onko tilanteeseen tullut helpotusta, esim. tietynlaisen kumppanin kanssa? Vai onko tässä jonkun terapian paikka?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko ne yritykset kestävät?

Vierailija
2/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko ne yritykset kestävät?

Pisimmillään vähän yli kuukauden. Viimeksi enää neljä kertaa tavattiin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko harrastanut seksiä ollenkaan? Onko jotain traumoja sen suhteen?

Vierailija
4/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko harrastanut seksiä ollenkaan? Onko jotain traumoja sen suhteen?

Ei ole sellaisia traumoja että ainakaan niitä tunnistaisin. Kahden kumppanin kanssa on edetty seksiin, mutta se ei muuttanut tuntemuksiani mitenkään.

Ap

Vierailija
5/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on kiinni kumppanista, luultavasti oma ongelmasi. Kuulostaa pakkoajatuksilta.

Vierailija
6/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko seurustella, jos ei halua. Jos olet onnellisempi yksin, miksi sinun  pitäisi väkisin olla jonkun kanssa?

Vierailija
7/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaaliterapeutille mars!

Vierailija
8/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asetan mielessäni toisen päähän ajatuksia, vaikka ne ovat luultavasti vain oman mielikuvitukseni tuotetta eivätkä todellakaan näy hänen käytöksessään. Siis sen tyyppisiä, että minua halutaan vain käyttää hyödyksi tai että mies vain teeskentelee tunteensa eikä todellisuudessa välitä minusta yhtään."

Vaikuttaa sille että podet hylkäämisen pelosta. Sinua pelottaa heittäytyä ja asettaa itsesi alttiiksi koska pelkäät että tulet satutetuksi?

Onko sinulla torjutuksi tulemisen kokemuksia lapsuudessa? 

Näitä asioita voi työstää yksinkin, mutta niistä on vaikea päästä eroon ilman apua.  Kannattaisi hakeutua keskusteluterapiaan.

Vierailija
9/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on aina ollut vaikea luottaa siihen että se toinen oikeesti tykkäisi musta. Hylätyksitulemisen pelkoa. Koska jos luottaa, voi sattua hyvin kipeästi jos toinen ei olekaan rehellinen. Eipä siihen auta kuin uskaltaa luottaa ja katsoa miten käy. Terapia varmaan toisi avun sullekin.

Vierailija
10/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilisin keskustella asiasta kumppanin kanssa - silläkin uhalla, että antaisin itsestäni sekopäisen kuvan.

Vierailija
11/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään pakko seurustella, jos ei halua. Jos olet onnellisempi yksin, miksi sinun  pitäisi väkisin olla jonkun kanssa?

Tuntuu, että yksin ollessa elämästä kuitenkin puuttuu jotain. Silloin ei ole häiritsemässä tämmöiset tunnemykkyrät ja on helpompi uskoa, ettei minussa ehkä sittenkään ole mitään vikaa. Kunnes ne sitten taas ilmaantuvat. Tiedän, että kuulostaa ihan järjettömältä ja olen koittanut monet kerrat saada itseäni jotenkin järkiintymään, mutta ehkä se ei ilman ammattiapua onnistu. 

Ap

Vierailija
12/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Asetan mielessäni toisen päähän ajatuksia, vaikka ne ovat luultavasti vain oman mielikuvitukseni tuotetta eivätkä todellakaan näy hänen käytöksessään. Siis sen tyyppisiä, että minua halutaan vain käyttää hyödyksi tai että mies vain teeskentelee tunteensa eikä todellisuudessa välitä minusta yhtään."

Vaikuttaa sille että podet hylkäämisen pelosta. Sinua pelottaa heittäytyä ja asettaa itsesi alttiiksi koska pelkäät että tulet satutetuksi?

Onko sinulla torjutuksi tulemisen kokemuksia lapsuudessa? 

Näitä asioita voi työstää yksinkin, mutta niistä on vaikea päästä eroon ilman apua.  Kannattaisi hakeutua keskusteluterapiaan.

Olen kahdessta lapsesta vanhempi ja ehkä aika ison ikäeron vuoksi minusta joskus tuntui, että siskoani huomioitiin minua enemmän. Siis silloinkin kun olisin itse todella kaivannut tukea ja välittämistä. Olin vain aina huono avautumaan näistä tuntemuksista. En silti sanoisi, että koin sitä torjumisena varsinaisesti tai että siitä olisi seurannut traumaa tms. Eli enemmän selllaista normaalia sisaruskateutta.

Vierailija
13/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on aina ollut vaikea luottaa siihen että se toinen oikeesti tykkäisi musta. Hylätyksitulemisen pelkoa. Koska jos luottaa, voi sattua hyvin kipeästi jos toinen ei olekaan rehellinen. Eipä siihen auta kuin uskaltaa luottaa ja katsoa miten käy. Terapia varmaan toisi avun sullekin.

Kiitos tsempistä! Onko sinun kohdallasi aika tai terapia tai jokin tuonut ongelmaan ratkaisun?

Ap

Vierailija
14/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyypiltäsi avoidant attachment. Kannattaa katsoa vaikka videoita aiheeseen liittyen. Mutta välttelemällä asiaa aiheutat vain sydänsuruja, älä siis tapaile enää ennen kuin olet käsitellyt asiaa itse. 

Vierailija
15/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kokeilisin keskustella asiasta kumppanin kanssa - silläkin uhalla, että antaisin itsestäni sekopäisen kuvan.

Olen yrittänyt ottaa asiaa puheeksi, mutta en vain saa suutani auki. Joskus päätin, että puhun asiasta jo ensi tapaamisella, mutta sitten päätin siirtää sen seuraavaan kertaan. Ja seuraavalla taas seuraavaan... pitäisi varmaan ajatella, että kun yritys on joka tapauksessa tuomittu tuhoon, niin puhuminen ei sitä enempää ainakaan voi pilata.

Vierailija
16/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tyypiltäsi avoidant attachment. Kannattaa katsoa vaikka videoita aiheeseen liittyen. Mutta välttelemällä asiaa aiheutat vain sydänsuruja, älä siis tapaile enää ennen kuin olet käsitellyt asiaa itse. 

Olen tämänkin tiedostanut ja tuntenut siitä myös todella pahaa omaatuntoa. Neuvosi on varmasti ihan aiheellinen.

Ap

Vierailija
17/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko ylipäänsä seksiä toisen ihmisen kanssa? Katso esimerkiksi aseksuaalisuus 

Vierailija
18/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko voimakas hylätyksi tulemisen pelko, jota projisoit toiseen.

Tuosta selviää nimenomaan kommunikoimalla toiselle kaikki ne sekopäiset ajatukset, ja lisäksi jokin terapia voisi auttaa, jotta opit ottamaan vastuun noista omista peloista ja ymmärtämään niitä ja olemaan itselle myötätuntoinen niiden suhteen.

Vierailija
19/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja fiiliksiä nuorena. Ajattelin, että seksi jollain tapaa pilaa rakkauden, eivätkä suhteet edenneet. Osoittauduin aseksuaaliksi. 

Vierailija
20/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen tuollaisia naisia tavannut. Itse sitten vetäydyn kun tajuan ettei nainen pidä läheisyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan