Muita, joilla on aina kuumeinen olo mutta ei kuumetta? Lääkärit eivät tutki
Kommentit (27)
Mulla tuon teki alkuvaiheen työuupumus.
Joskus, ohimenevänä. Yleensä se on allergiaoireita. Tai joskus ollut joku pyrkivä flunssa tms. Joka on voinut mennä ohi. Hiekkapöly, väsymys, viileä sää, siitepöly etc.
Mitä sitten, ettei lääkärit tutki?
Kuumeinen olo ilman kuumetta voi johtua monista eri syistä. Tässä muutamia mahdollisia selityksiä:
1. **Alkava infektio:** Ihminen voi tuntea kuumeista oloa ennen kuin kuume nousee. Tämä voi olla merkki kehon valmistautumisesta torjumaan infektiota, mutta itse lämpötilan nousu ei välttämättä ole vielä tapahtunut.
2. **Stressi ja ahdistus:** Stressi ja ahdistus voivat aiheuttaa fyysisiä oireita, kuten kuumetta ilman todellista kuumetta. Stressireaktio voi aktivoida kehon immuunijärjestelmää ja aiheuttaa lämpötilan nousua, vaikka sitä ei mitata perinteisesti kuumemittarilla.
3. **Kehon lämmönsäätely:** Kehon lämmönsäätelyjärjestelmä voi olla epätasapainossa, mikä voi aiheuttaa subjektiivisen tunteen kuumuudesta tai kylmyydestä ilman, että fyysinen lämpötila nousee tai laskee merkittävästi.
4. **Hormonaaliset muutokset:** Tietyt hormonaaliset muutokset, kuten hormonitasojen vaihtelut kuukautiskierron aikana tai raskauden aikana, voivat aiheuttaa kuumeisen tunteen ilman todellista kuumetta.
On tärkeää muistaa, että subjektiivinen kokemus kuumeisesta olosta ilman kuumetta voi vaihdella yksilöittäin, ja sen syitä voi olla monia. Jos tunnet jatkuvaa tai voimakasta kuumeista oloa ilman kuumetta, on suositeltavaa ottaa yhteyttä terveydenhuollon ammattilaiseen saadaksesi asianmukaista arviointia ja hoitoa.
Käytätkö hormoonivalmisteita (e-pillerit, minipillerit yms)? Minulla nuo aiheuttaa tuotakin oiretta ja loppuu ainoastaan kun ei käytä hormoonivalmisteita..
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös on ollut täysin samaa varmaan 12-vuotiaasta asti. Sillon kun oon kipeä, on sairas ja kuumeinen olo mutta kuume ei vaan nouse. Oon nyt 20-vuotias nainen.
Minullakin, kunnes luin jostain, että kaikilla kuume ei tunnu ihon pinnalla. Mittasin vaginasta kuumeen ja olikin 38, kun kainalosta näytti 35,5.
On joo.
Olen 40v nainen.
Keliakiaa ei testien mukaan ole.
D2 kuitenki on. Voiko se aiheuttaa tämän?