Clas Ohlson tarjoaa töitä määräaikaisella sopparilla 5 h per viikko.
https://ura.clasohlson.com/jobs/3673333-myyja-hameenlinna
Työvoimapula on selkeästi hirmuinen kun tähänkin oletetaan porukkaa löytyvän.
Kommentit (158)
No jee. Kiva se on sitten hypätä joka päivä eri duunissa että kuukaudessa saa raavittua itselleen edes minimipalkan verran tunteja kasaan. Kai tuon 5h/vko saa tehdä yhtenä päivänä vai onko sekin vielä ripoteltu tunnin pätkissä koko viikolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin hoitovapaalla hakea tuollaiseen työhön, jos työajat saisi sovitettua puolison työaikojen mukaan. Harmi ettei täällä ole tuota kauppaa.
Se on varma ja vissi, ettei Clasua kiinnosta sun miehen työajat, vaan ruuhka-ajoille se apulainen tarvitaan.
Ihmettelen vain, miten noilla tuntimäärillä edes oppii sen työn, jos kassaa pitää käyttää ja tuotteitakin olisi ehkä syytä tuntea. Perehdyttämisestä ei ainakaan kannattane juuri haaveilla.
Jonkun hoitovapaalaisen puolisolla voi olla sellainen työ, jonka voi sovittaa tuon työn aikoihin. En edelleenkään yhdy solvaamisporukkaan.
Luin tuon hakuilmoituksen ja on pakko sanoa, että tiimityötä korostavassa työyhteisössä ei opi muistamaan edes kollegoitten nimiä ja naamoja jos viikkotunteja tosiaan on minimaaliset 5.
Mä en käsitä, mitä hyötyä edes työnantajalle on noin naurettavan pienen tuntimäärän teettämisestä. Työsuhteen solmimisesta ja työntekijän lakisääteisten oikeuksien noudattamisesta aiheutuu aina kustannuksia, jotka tässä tapauksessa ovat ihan valtavat saatuun työpanokseen nähden. Kun vielä ottaa huomioon että suurin osa muistakin kaupan alan työntekijöistä on osa-aikaisia niin miksi noita paria viikkotuntia ei anneta nykyisille työntekijöille?
Eihän noin pienillä tuntimäärillä opi edes kassatyöskentelyä. Lisäksi 5h viikossa tekevä tietää myymälästä ja tuotteista suunnilleen yhtä paljon kuin keskivertoasiakas.
Mitä Clas Ohlson kuvittelee hyötyvänsä tällaisesta myyjästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin mennä jos en opiskelisi
Eikö toi olisi just opiskelijalle sopiva. 5 tuntia viikossa ei ole liikaa.
Mutta ei elätä opiskelijaakaan. Kuukaudessa tuossa tienaa ehkä 250-300 euroa. Ei riitä opintorahan kanssa elämiseen.
Röitä, kuten turhapuro sanoi, pitää voida tarjota markkinoiden ehdoilla. Ole 5h siellä halpamarketissa ja tiskaa loput. Blokkaa vaikka yökerhossa loput. Pääasia että elät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei elätä opiskelijaakaan. Kuukaudessa tuossa tienaa ehkä 250-300 euroa. Ei riitä opintorahan kanssa elämiseen.
Ei riitä, ei. Ja nythän suunnitellaan elintarvikkeiden alv-kannan hilaamista 24 prosenttiin. Kaikki maksaa jo nyt aivan liikaa, saati tuon operaation jälkeen. Silloin 250 euron kuukausitienestit ovat lähinnä yksi iso vitsi. Kotona asuvan teinin taskuraha.
Vierailija kirjoitti:
Röitä, kuten turhapuro sanoi, pitää voida tarjota markkinoiden ehdoilla. Ole 5h siellä halpamarketissa ja tiskaa loput. Blokkaa vaikka yökerhossa loput. Pääasia että elät.
Ilmestyikö itse Riikka tai Petteri linjoille? Tiesittekö muuten ettei edes tiskariksi pääse nykyään ilman aiempaa työkokemusta näistä hommista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmestyikö itse Riikka tai Petteri linjoille? Tiesittekö muuten ettei edes tiskariksi pääse nykyään ilman aiempaa työkokemusta näistä hommista?
Eikä ilman hygieniapassia.
Vierailija kirjoitti:
On nuo kyllä järkyttävän huonoja nuo kaupan alan palkat. Tuossa sentään oli palkkalaskelma, jonka mukaan 3 vuoden jälkeen 20 viikkotunnin työllä tienaisi 1300 euroa kuussa kaikkine lisineen.
Jos opiskelija haluaisi rahoittaa opinnot kaupannalan työllä, pitäisi tosiaan tehdä puolikasta työviikkoa tienatakseen 1300 euroa brutto. Siitä vielä verot pois. Ei todennäköisesti onnistu täysipäiväisen opiskelun ohella. Joku viisi viikkotuntia taas tuo surkean vähän rahaa.
Minä tein ravintolassa 20h/vko ja kuukaudessa sain bruttona noin 750 e :D
Juu, ei enää koskaan kiitos. Mutta noilla spekseillä kyllä houkuttaisi kaupan ala enemmän. Valitettavasti en puhevikaisena sille alalle kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten 5 h viikossa työtätekevä voi sitoutua työhönsä?
Mitä se tuntimäärä siihen vaikuttaa? Sitoutuu vaan maanisen intohimokkaasti sen 5h tai edes larppaa riittävän uskottavasti, nöyränä ja ikikiitollisena.
Clasullekin tiedoksi, että työnantajakaan ei saa mitään ellei itse anna mitään. Työnantaja saa sen mistä on valmis maksamaan, ei mitään muuta.
Hyväntekeväisyys on eri asia.
Miten tuossa viidessä viikkotunnissa voi edes oppia mitään työtä? Vai onko tuollainen työ aina jotain hyllyttämistä merkitylle paikalle tai vastaavaa, vaikka tietyn tilan siivous ja järjestely? Jos tuo on, kuten taisi joku mainita, 2h päivässä, ja yhtenä päivänä tunti, niin eihän siitä tunnin työstä saa edes matkoja maksettua, jos ei pysty kävelemään töihin.
Selittäkää joku vähän tunteja viikossa tekevä, miten tuo oppiminen ja työnjohto käytännössä tehdään. En vinoile, vaan aidosti hämmentyneenä kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi riittää, jos elää vaatimattomasti. Ja vaikkei riittäisikään, mitä siitä? Tuollaiset tienestit ei vähennä opiskelijan tukia senttiäkään. Jos opiskelija tienaa töissä 300 €/kk koko 5 vuotta kestävän opiskeluajan, se tarkoittaa sitä että valmistuessa on n. 20 000 € opintolainaa vähemmän kuin muuten olisi. Se on iso raha se.
"Työpaikkailmoitus on suljettu
Joko tehtävä on täytetty tai hakuaika on umpeutunut."
Taisivat saada äkkiä jonkun, jolle työ kelpaa.
Stadiumilla on näitä samoja 5h paikkoja ja niihin on hyvin yksityiskohtaiset rekrytoinnit persoonallisuustesteineen. Tokihan noin huipputyöhön on oltava monimutkainen temppurata, jonka selvittäneet huippuyksilöt saavat palkkiokseen viiden viikkotunnin osa-aikaisuuden. Vautsi vau ;D
Vierailija kirjoitti:
"Työpaikkailmoitus on suljettu
Joko tehtävä on täytetty tai hakuaika on umpeutunut."
Taisivat saada äkkiä jonkun, jolle työ kelpaa.
Eiköhän hakuaika päättynyt ennalta määritellysti tuossa viikon vaihtuessa, ei sen dramaattisempaa. Ehkä ne jonkun onnettoman siihen löytävät.
Niin on mutta yllätyin kyllä tuosta, olen luullut kaupan alalla olevan paremmat palkat. Ite oon siivooja ja saan 11,73€/h., viidessä vuodessa noussu tuohon 10,30€:sta.