Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseeköhän hammaslääkäripäivystykseen kun ikenistä vuotaa verta syödessäkin?

Vierailija
10.03.2024 |

Onko kiireellinen kun ei koske

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabetes on todennäköisin syy tuohon ikenien verenvuotoon. Käy mittauttaa sokerit terveyskeskuksessa.

Tavallisin syy on ientulehdus, joka on seurausta laimin lyödystä hammashygieniasta eli hampaiden pesusta ja hammasvälien puhdistuksesta. Tupakointi pahentaa tietysti.

"Suomessa parodontiitti on poikkeuksellisen yleinen vaiva: siihen viittaavia löydöksiä todetaan jopa 64 prosentilla aikuisista. Miehistä parodontiittia esiintyy 74 prosentilla ja naisista 57 prosentilla. Suomessa vaikea-asteisesta parodontiitista kärsii yli 20 prosenttia väestöstä, kun maailmanlaajuisesti sitä todetaan vain 10 prosentilla." Terveystalo

Eli suurimmalla osalla on näitä ongelmia. Hyvä hygienia toki ehkäisee ja hidastaa, mutta ei välttämättä poista ongelmaa. 

En lähtisi noilla prosenteilla hirveästi syylli

Ei poista ongelmaa. No, mutta... jos on alttiutta siihen ientulehdukseen, esim. juuri sen vuoksi, että suussa syljen bakteerikanta on sellainen joka siihen altistaa, niin totta kai, se ongelma on olemassa, mutta kun käyttää harjaa ja hoitaa myös hammasvälien putsauksen, niin kyllä... se ongelma on aika olematon sitten! 

Vierailija
42/46 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene heti ,ettei vaan ole kysymýksessä hampaiden kato. parodontiitti.  Suorastaan vaarallista. 

Ei teillä  alapeukuttajilla päätä palele.Minun  kaverilla kävi näin. 2 vuotta kivuliasta hoitoa ja inplantaatit. Kallista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin hammaslangan käytön jo vuosia sitten, silikoniset hammasväliharjat on paljon tehokkaampia ja kätevämpiä, kannattaa olla tarkkana, että ostaa oikeaa kokoa.

Yksityisistä päivystävistä 24- h hammaslääkäreistä olen nähnyt jotain mainoksia ( Helsinki)

Vierailija
44/46 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin hammaslangan käytön jo vuosia sitten, silikoniset hammasväliharjat on paljon tehokkaampia ja kätevämpiä, kannattaa olla tarkkana, että ostaa oikeaa kokoa.

Yksityisistä päivystävistä 24- h hammaslääkäreistä olen nähnyt jotain mainoksia ( Helsinki)

Itselläni on niin tiukat hammasvälit, että hammasväliharjat eivät millään mahdu.

Vierailija
45/46 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on niin tiukat hammasvälit, että hammasväliharjat eivät millään mahdu.

Mullei mene edes hammaslanka, paitsi jos pakottaa väkisin.

Vierailija
46/46 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullei mene edes hammaslanka, paitsi jos pakottaa väkisin.

silikonista hammasväliharjaa käytetään toisella lailla kuin hammaslankaa, eri tekniikka. Ei mene minullakaan hammaslanka helpolla kaikkiin hammasväleihin, mutta hammaslankain menee. silti kun opetteli hammasväliharjan käytön, niin se on kyllä ollut kaikista paras. Ahtaimpiin väleihin käytän kaikista pienikokoisinta hammasväliharjaa. Suuhygienisti opetti oikeasn tekniikan (kannatta oikeasti opetella se tekniikka, hammasväliharjaa kun voi käyttää väärinkin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi