Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen työelämäheikennykset ei muka vaikuta paljon mitään, silti ne runnotaan läpi valtavasta vastustuksesta huolimatta

Vierailija
10.03.2024 |

Vähän on ristiriitaista taas Teknologia teollisuuden työnantajien jutut, ei vaikuta paljon mitään, silti näitä muutoksia ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. 🙄

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010283010.html

Lisäksi tuo loppulause:*Minun on todella vaikea nähdä, että ulkopuolisen erittäin voimakkaan ja haitallisen painostuksen johdosta hallitus lähtisi antamaan periksi niistä yhdessä sovituista ohjelman kohdista*

Sanooko tuo Ruohoniemi siis suoraan tuossa että he ovat olleet yhdessä hallituksen kanssa sopimassa hallitusohjelmaa? Kappas vaan. Kyllähän se toki tiedettiin, mutta yllättävää että kertoo sen itse noin avoimesti.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että kuulut työmarkkinajärjestöön ei todellakaan tarkoita sitä että vastustat hallituksen uudistuksia. Vain marginaaliryhmä eli äärivasemmisto eli putinistit vastustaa uudistuksia.

Näistä on tehty jo useampi mielipidemittaus ja näitä muutoksia vastustetaan laajasti. Eikö julkaistu teidän kuplassa vai?

Millainen sää siellä Pietarissa on? Miksi et menisi suorittamaan teidän erikoisoperaatiota sinne ukrainaan? 

Se on teidän persujen ryhmä joka on tehnyt yhteistyötä venäjämielisten ryhmien kanssa EU:ssa ja te vastustitte mm. pakotteita Venäjälle viimeiseen asti.

Ai sinä olet se hullu joka näkee persuja kaikkialla, tiesitkö että hallituksessa on kokoomus myös joka on todella venäjävastainen puolue? Minä en ole persu vaan kokoomuslainen, sinä olet putinisti äärivassari. 

Vierailija
22/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että kuulut työmarkkinajärjestöön ei todellakaan tarkoita sitä että vastustat hallituksen uudistuksia. Vain marginaaliryhmä eli äärivasemmisto eli putinistit vastustaa uudistuksia.

Näistä on tehty jo useampi mielipidemittaus ja näitä muutoksia vastustetaan laajasti. Eikö julkaistu teidän kuplassa vai?

Millainen sää siellä Pietarissa on? Miksi et menisi suorittamaan teidän erikoisoperaatiota sinne ukrainaan? 

Se on teidän persujen ryhmä joka on tehnyt yhteistyötä venäjämielisten ryhmien kanssa EU:ssa ja te vastustitte mm. pakotteita Venäjälle viimeiseen asti.

Ai sinä olet se hullu joka näkee persuja kaikkialla, tiesitkö että hallituksessa on

Itsehän tuota näet venäläisiä joka paikassa. Minä olen teknologiateollisuuden toimihenkilöiden tes:n alla työskentelevä nelikymppinen nainen Turusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hirveä valtionvelkamörkö, jonka moni talousasiantuntija on kylläkin sanonut olevan pohjoismaista keskitasoa, saattaa hyvinkin olla oikeiston onnistunein huijaus.

Vierailija
24/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuthan kuuluvat EU-parlamentissa samaan blokkiin venäläismielisten puolueiden kanssa kuin esim. Unkarin Fidesz.

Fidesz kritisoi ankarasti Suomen natojäsenyyttä ja esti Ruotsin jäsenyyttä kaksi vuotta koska se ärsyttäisi Putinia.

Marin sen sijaan ajoi Suomea voimakkaasti Naton jäseneksi.

Milloin pääsenme näistä kotiryssistä eli persuista eroon?

Vierailija
25/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on tyylikästä haukkua tavallista työssäkäyvää duunaria putinistiksi ja kriminaaliksi sekä haaveilla hänen ampumisesta. 

Duunarit on nyt siis samaa luokkaa kuin työttömät. 

Luulisi että mammiksella keskustelee vaan Wahlroos, Häkämies, Orpo, Purra, Halla-aho, Herlin, Lillbacka yms.

No tämä. Ilmeisesti työntekijöillä ei ole tässä maassa enää mitään arvoa. 

Vierailija
26/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän tuota näet venäläisiä joka paikassa. Minä olen teknologiateollisuuden toimihenkilöiden tes:n alla työskentelevä nelikymppinen nainen Turusta. 

Olet siis vassari eli putinisti. Olet hyvätuloinen mutta et ymmärrä sitä että pieni ja keskituloiset ei halua enää maksaa yhtään enempää veroja tälle yhteiskunnalle, he haluavat että heidän verotaakkansa kevenee. Paljonko sun palkka on?  

Vierailija
27/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomelta on rahat loppu. Ei siinä mikään auta, vaikka miten päin asiaa pyörittelisi.

Näin puhuu tosiuskovainen!

Järki onkin sitten erikseen.

Vierailija
28/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hirveä valtionvelkamörkö, jonka moni talousasiantuntija on kylläkin sanonut olevan pohjoismaista keskitasoa, saattaa hyvinkin olla oikeiston onnistunein huijaus.

Suomi ei mahdu edes top 10 velkaantuneisimpiin EU-maihin.

Samoin yksityishenkilöiden velka-aste on pohjoismaiden matalin.

https://www.statista.com/statistics/1073009/debt-per-adult-europe-by-co…

Vierailija
29/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis vassari eli putinisti. Olet hyvätuloinen mutta et ymmärrä sitä että pieni ja keskituloiset ei halua enää maksaa yhtään enempää veroja tälle yhteiskunnalle, he haluavat että heidän verotaakkansa kevenee. Paljonko sun palkka on?  

Et kai helevetin tollo ole mennyt pienituloisena äänestämään Kokoomusta. 🤦🏽

Vierailija
30/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Kun sanoo tuon taikasanan *valtionvelka* niin vaikuttaa että suurelta osalta jumahtaa pää samantien ja ajattelu loppuu ja niellään ihan mitä vaan.

Edelleenkin haluan toistaa että näille työelämäheikennyksille ei ole pystytty osoittamaan vaikutuksia valtion talouteen. 

Vierailija
31/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijoiden havaintojen perusteella erityisesti pääomatuloillaan elävien huipputuloisten ryhmien ja muiden suomalaisten välille näyttää aukeavan kuilu. Tutkijat kysyvät, ovatko huipputuloiset irtoamassa yhteiskunnasta.

Puhetavat ja tyylit vaihtelivat haastateltavien välillä paljonkin, mutta kovat arvot, pessimismi ja toisten syyttely olivat kyllä sellaisia asenteita, jotka kulkivat vahvana läpi aineiston, Hanna Kuusela sanoo.

Hyvätuloisimman  promillen keskimääräinen veroprosentti oli runsaista pääomatuloista johtuen 34. Sama veroprosentti on noin 53 000 euroa ansiotuloa saavalla työntekijällä.

Varallisuuden keskittymistä on osaltaan vauhdittanut Suomen viime vuosikymmenten verotus, joka suosii omistamista työnteon sijaan. Tutkimuksen ylimpään tulopromilleen lukeutuvien perijöiden tuloista jopa 90 prosenttia on peräisin pääomatuloista, esimerkiksi osingoista, korkotuloista ja vuokratuloista. 

Siksi ylin promille maksaa veroja suhteellisesti vähemmän kuin monet pienituloisemmat ryhmät. Vaurain promille maksoi yli miljardin veroja vuonna 2016. Tämä on vajaa neljäskymmenesosa kaikista valtion verotuloista.

https://dynamic.hs.fi/2019/promille/

Vierailija
32/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koska vassarit vain korottaa verotusta ja vassarien takia hinnat nousee polttoaineesta asumiseen. Vassarit omalla politiikallaan tekee ihmisistä pienituloisia.

Vierailija
33/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koska vassarit vain korottaa verotusta ja vassarien takia hinnat nousee polttoaineesta asumiseen. Vassarit omalla politiikallaan tekee ihmisistä pienituloisia.

Voi jeesus. 🤦🏽

Vierailija
34/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
35/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot pienituloinen koska olet aika pienellä älyllä varustettu. :D Kritiikittömästi uppoaa kaikki valheet. :D Varmaan olet haksahtanut kymmeniin nettihuijauksiinkin :D

Vierailija
36/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot pienituloinen koska olet aika pienellä älyllä varustettu. :D Kritiikittömästi uppoaa kaikki valheet. :D Varmaan olet haksahtanut kymmeniin nettihuijauksiinkin :D

Hih tämäkö on sitä vassarien logiikkaa? :)  

Vierailija
37/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomelta on rahat loppu. Ei siinä mikään auta, vaikka miten päin asiaa pyörittelisi.

No pitäisikö sitten tehdä asioita jotka vaikuttaa? Työnantajajärjestöt jatkuvasti kertoo että nämä on niin pieniä juttuja että nämä ei vaikuta mihinkään tai kehenkään. Erikoista vaan että näin huonosti vaikuttavista asioista ei voi yhtään neuvotella vaan ne on pakko saada nopeasti läpi ilman kunnon selvityksiä.

Vierailija
38/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin kokoomusta ja kannatan lakkoja.

Ei olisi pitänyt äänestää kokoomusta.

Vierailija
39/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä läpinäkyvintä on tämä eka palkaton sairauslomapäivä.

Jos ideaa ihmettelee, kun sehän tietää sitä, että porukka menee sitten sairaana töihin ja tartuttaa muutkin, niin hallitus vastaa: mutta sehän koskee vain niitä, joilla sairauslomaa ei ole mainittu tes:issä, eli mitä väliä sillä on?

Silti pitävät siitä kiinni kynsin hampain, mikä on outoa, jos lakimuutos koskee vain sitä pientä osaa palkansaajista. Tietysti syynä on se, että tämä on vain alkua, ja jatkossa on tarkoitus pistää tes uusiksi.

Sitten kun tes neuvotellaan alusta asti, ek sanoo: eihän se palkallinen sairausloma ole ollut kaikilla tähänkään asti, joten miksi nytkään pitäisi?

On niin kuin pikkulapset olisivat muka ovelina tekemässä näitä leikkauksia, ja hymyilisivät käsiinsä, että eivätpä huomaa...

Vierailija
40/118 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan