Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MARRASMURUJEN KESKIVIIKKO***

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kerroin että neuvolassa totesivat että koliikkihan pojalla on. Nyt kuitenkin on pitkästä aikaa ollut hyvä vuorokausi takana, vaihdettiin Tutteli Omneoon (vatsavaivaisille ja koliikkivauvoille). Lisäksi osittain imetän myös.

Aloitimme myös relatipat, ja jätimme Disflatylin pois kun ei siitä tuntunut olevan apua.

Poika nukkui yön hyvin, ja melkein koko päivän myös! Taitaa olla pikkuinen väsynyt kaikesta siitä huutamisesta... Toivottavasti tämä tilanne ei ole vain ohimenevää.

Tänään mennään vielä sinne vyöhyketerapiaan illalla ekaa kertaa kokeilemaan.

Kerron joo kokemuksia sitten. Pootykat - ollaankohan me muuten samassa mammajumpassa (nähtiin viime viikon ke)?? Tuli mieleen jo aiemmin kysyä mutt unohdin. (En mennyt tänään sinne kun väsymys vaivaa kaikkien näiden yövalvomisten jälkeen, oon aika rätti.)

Anyara

Vierailija
2/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kanssa tänään paistanu aurinko ja ulkoiltu ollaan... meillä kun tuo typy ei päivisin nuku muutaku vaunuissa ni tulee itekki ulkoiltua joskus kyllä väsyttää niin vietävästi niin kellahdan tuoho sohvalle aamupäiväks ku isommat on koulussa... meillä on tytöllä joku ihme tissilakko=o( välillä ottaa rintaa välillä ei millään... nyt otan tissille silleen että on vielä nukuksissa niin sitte onnistuu melko hyvin... tuossa se ny jokeltelee kovasti kohta taas valmis tuonne ulos nukkumaan... illan jatkoja kaikille muruille =o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun tunkeudun teidän pinoonne mutta kun täältä löysin tuttuja kuten arvelinkin.

Eli ongelmana on etten pääse meidän Kolibri-yhteisöömme kirjautumaan. Osaatko sinä auttaa minua ?

terveisin epätoivoinen makkonen

Vierailija
4/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulautellaan aika paljon. Muutaman kerran on " oksu" lentäny ihan kaaressa, kun vatsaa on vääntänyt... Usein myös tunnin päästä syötöstä saattaa tulla kokkareista puklua... On varmaan ihan normaalia(ko)?? Tyttö kyllä kasvaa ihan hyvin. 2kk vanha jo! <3

Vierailija
5/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on palattu taas tuttuun " yöllä ei syödä" -rytmiin :) Ja mitä se vaati: 2 puolen litran pulloa perhekaljaa... Eli oli vissiin tiheän imun kausi tuo pari vrk ja kun sen tajusin ja lypsin lisäksi tavallista enemmän ja hörpin nuo mallasjuomat, niin johan taas uni maittoi yöllä! Esikoisella oli tiheää imua koko ajan, joten ihan uutta mulle tää...

Suosittelen kyllä lämpimästi kotikaljaa tuohon maidon lisimisen avittamiseen, mulla ainakin toimii hyvin. Tai siis nyt jouduin tyytymään tuohon perhekaljaan (hyi yäk minkä makuista! ja prosentteja jopa 2,2), kun en jaksanut itse tehdä ja kaupasta ei löytynyt kuin kotikaljavärkkejä ja tuota perhekaljaa. Mutta siis kun eilen join yhden pullon 0,5l ja tänään toisen, niin johan on ollut rinnat pinkeinä! Huomiselle on vielä yksi, jospa ne sitten riittäis tältä erää. Heruu siis nopeammin ja vauva jaksaa imeä ja kun vauva jaksaa imeä niin maitoa jaksaa tulla...

Kännykkä G: En tiiä mikä puhelin mulla on :) Joku perusmalli... Nokialainen.

Mutta eipä nyt muuta!

Vierailija
6/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Koettaisin mennä MSN:n aloitusivulle ja sieltä kirjautuisin sisään. Siihen vasemmalle tulee sitten ne yhteisöt ja siitä pitäisi päästä jo klikkaamalla Kolibreihin sisään.

Muuta en osaa neuvoa, koko MSN on minulle melkoisen vieras juttu, kun käyn siellä vain kirjoittamassa Kolibreihin ja saan aloitusivun automaattisesti kun painan tietsikkani ylävalikosta pikavalintanappia johon on tallennettu se yhteisön osoite, jolla pääsen suoraan aloitussivulle :-).

Kanelisokeri

Vierailija
7/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas menny nopeesti tää viikko...

Meillä poitsu edelleen Porissa tarkkailussa,että se paino lähtee kunnolla ja varmasti nousuun. On nyt eilisestä asti saanut hiukan tuhdimpaa maitoa ja paino on kyllä jo noussut eilisestä,eilen 3990g ja tänään aamulla jo 4070g! Jos tätä tahtia menee, ni sehän kasvaa puolen kiloo viikossa...! Ei vaan, eiköhän se siitä tasotu pikkuhiljaa...=)!

Muuten pojan voinnissa ei mitään ihmeitä,siellä se naureskelee " tyhmille" aikuisten jutuille ja jaksaa jopa olla jo hereillä muutaman tunnin kerrallaan=)! Äitillä vaan tahtoo olla niin kova ikävä...kotiin pääsystä ei oo vielä mitään tietoo, toivottavasti edes tällä viikolla!

Ihana asia on kanssa,että poika ei oo nyt sitten viikkoon pulautellu/oksennellu,JES!!! On kyllä aivan mahtavaa,että se vika löydettiin ja pystyttiin sille tekemään jotain. On se vaan niin ihmeellistä toi lääketiede=)!

Mä oon nyt koittanut jo hiukan saada huushollia järjestettyä,kun on ristiäiset 4. päivä ens kuuta (vasta!!!), tuntuu että joku (minä ite kai,vai mies...) jättää aina jotai tavaroita lojumaan johonkin ja sitte on kauhee homma saada ne takasin paikoilleen. Pääsis paljon vähemmällä kun edes kerran viikossa viittis siivota,mutta aika turha luulo...

G: Mulla on Nokian simpukka 6101 (?),ollu jo reilun vuoden ja oon ollut kyllä tosi tyytyväinen. Meillä on melkein aina ollu nokialaiset, kerran oli hetken Siemens mutta eihän sellasta osannu ees käyttää...=)!

Huomenna aamulla aikasin starttaan taas nokan (vielä vanhalla autolla...) kohti Poria, joten huomiseen ja

kamalasti jaksuja kaikille Muruille=)!

Tiitiäinen78

Vierailija
8/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpa varmaan tosiaankin! Ajattelin kanssa että kulostit tutulta:)

Mäkään en mennyt eilen kun oltiin siellä osteoppaatilla hieronnassa ja aattelin että ei toi vauva jaksa kaikkea- Noh, se ei kyllä sitten sen jälkeen nukkunut koko pöäivänä mutta meillä yöt vielä ok. Herää syömään ja sitten nukkuu. Kuitenkin hieroja sanoi että ihan tukossa oli/on tyttö! Elikä sanoi että ihan viimeisellä hetkellä tulitte. Pieni oli kuulemma ihan jengoilla jännityksestä. Nyt sitten on vähän saatu aukeamaan ja vielä pitää ainakin 2 kerrtaa mennä, ajattelin kuitenkin alkaa käymään kerran kuussa. Kotonakin nyt tehdään rentouttavia liikkeitä, ja vaikka tyttö ei sitten nukkunutkaan päivällä, niin ei ollut ollenkaan niin krannttu eilen! Eli tämä siis positiivista.Kuitenkin itkut jatkuvat ja itse olen aika poikki. Koko ajan kuule muilta että ehkä se voi olla citä tai tätä ja kaikkea kokeilen, mutta ei oikein tunnut auttavan! Toivon tosiaankin että aika parantaa, koska jos tää ei hellitä kuukauden päästä niin enpä tiiä kuinka jaksan, ja meillä on iso muutto edessä... hohhoi

Vierailija
9/16 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAASA: Justiinsa samaa mietin, että " jaksaisi vaan itse olla tarkkana ja johdonmukainen" . Minä kun saatan tässä härdellissä välillä unohtaa, minkä rangaistuksen olen antanut (telkkarinkatsomiskielto, leluista jokin pois tms.) ja eihän se sitten toimi... Meillä nuo pojat on niin kovaluontoisia =( Ja jäähyt meinaa aina mennä pepulleen, kun en jouda kelloa tuijottamaan.

SYÖMINEN ei meillä ole koskaan ollut suuremmin ongelma. Joskus joutuu hoputtamaan ja aika usein huomauttamaan pöytätavoista.

Mutta pojat kyllä syö! Etenkin esikoinen. Luulisin, että tässäkin kaikki omanlaisiaan. Jos meillä ei ruoka maita, niin pöydästä pois ja seuraavan ruoka-aikaan uudelleen. Yritän olla tuputtamatta tai muutenkaan tekemättä numeroa ruoasta. Joskus lapset tuntuu pysyvän hengissä pelkästään ruokaa näkemällä... =O

Niinpä... Kun sitä olisikin aikaansaava... Meillä tuppaa tuo siivousväli ja -tarkkuus olevan välillä heikoilla. Ei innosta. Ja se ruoka... mies kun ei kelpuuta mitä vain, niin ei motivoi. Ja muutenkin pitäisi ruoan olla nopeasti valmista. Kyllähän sitä sitten syö, jos joku sen laittaisi =P

G: Minulla on tällä hetkellä Samsungin simpukka (SGH-X480). Ihan ok. Minulla ei ole suuria vaatimuksia puhelimen suhteen. Käytän vain puhumiseen tai tekstailuun... Äänillä ei väliä. Kunhan herätys löytyy =) Aikaisemmin minulla oli Siemensin simpukka CF62. Sekin muuten suht ok, mutta alkoi tehdä omiaan. Siis sammui tms. itsekseen. Luulen, että kaikissa puhelimissa on nykyisin tuollainen *sisäänrakennettu kestoaika*, minkä jälkeen *pitää* ostaa uusi, kun vanha ei enää toimi... Simpukkamallia suosin lähinnä siksi, kun minulla puhelin pyörii milloin missäkin taskussa tai laukunpohjalla...

PULAUTTELUSTA: Esikoinen pulautteli aika paljon. Varmaan osasyynä maitoallergia. Kakkonen pulautteli ehkä vähän vähemmän. Meillä tuli tosi harvoin puklua nenästä asti. Tai kauhealla paineella. Muuten kyllä yleensä heti syötyä tai tunnin sisään. Käsittääkseni kaikki vauvat pulauttelevat, toiset vähän ja toiset paljon. Itse kysyisin neuvolasta tai lääkäriltä, jos tosissaan alkaa mietityttämään pulauttelun määrä ja *tyyli*. Tämä neiti ei paljoa ole puklaillut, vielä. Satunnaisesti. Pojilla se oli ennemminkin sääntö. Kattoo nyt, mihin suuntaan menee...

Ja nyt nuo vauhtivekarat taas kurvaavat traktoreilla pitkin pientä huushollia...

TalviSalama + Tiiti 2½kk ja isotveljet 3v4kk ja 1v8kk

Vierailija
10/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 8 viikkoinen tyttö alkanut viikko sitten itkemään lähestulkoon koko ajan päivisin. Yöt nukkuu, mutta päivät syö ja sitten alkaa itku. Ollaan käyty yksityisellä ja vaihdettu apteekin korvikkeeseen mutta ei tunnu auttavan. Eilen kävin itse hieronnassa ja siinä sitten samalla varasin vauvalle tänään ajan osteopaatille eli hierojalle, joka kattoo että mistä mahtaa kiikastaa... Meillä oli vaikea synnytys ja itkuisuus ja syömisongemat voivat siis johtua ihan siitä että vauvalla on joku lihas jäänyt jumiin, esim kieli, kun piti niin väkivallalla syntyä! Kerron siis kokemuksiani kunhan pääsen takaisin. Kerro sinäkin! Toivon , että tämä helpottaa, koska on niin ikävä kuunnella tota jatkuvaa vaikerrusta, tekee niin pahaa kun ei pysty auttamaan ja välillä menee itselläkin hermo ja sitten syyllisyys painaa... kaikki sanoo että helpottaa pian, mutaa enpä itse jakasa uskoa

Vierailija
11/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joelaalle:

Että kylläpä se me oltiin,anoppini kanssa juttelit ja se kertoi mulle just että sun kanssa muutaman sanan vaihtoi ja että poika oli 2kk,niin mullekkin tuli heti mieleeni että jaahan oliskohan tuo ollut joelaa...

No nyt ainakin molemmat seuraavalla kerralla tietää kuka on kyseessä jos jossain muuten sattuu näkemään.

Me ollaan muuten menossa sinne perhekahvilaan nyt 22pvä eli jos vaan pääset sinne sinäkin niin olis kiva siellä sitten ihan jutella kasvotustenkin.

Anopin kyydillä kuljetaan sitten sinnekkin kun ukolla auto kursseilla mukana.

No pääasia ettei tartte neljän lapsen kanssa olla kuukausi tolkulla käymättä missään,kun asutaan täälä hieman syrjemmässä niin ei toisia äitejäkään näe kuin n.kerran kuussa jos vaan kotikylällä ollaan.

Nyt on nuorin neiti(4.8v) päättänyt ettei aijo käydä seurakunnan kerhossa tapaamassa kavereitaan ollenkaan,joten taitaa tylsää olla jos ei kerhoonkaan suostu.

No huomenna on sitten leikkikerho ja sitä odottaa onneksi iloisin mielin.

Tapaa neitikin kuukauteen ekan kerran sitten muitakin lapsia kuin omat sisarukset...

Mutta nyt vaipanvaihto odottaa ja pyykit.

toivoovauvaa ja Joel sekä isosisko.

Vierailija
12/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitäsi väsätä vähän gluteenittomia leivonnaisia, kun tulossa perjantaina vieraita.

Meidän illat venyy kans puoleen yöhön. Välillä itkeskellen mennään nukkuman . Pulauttelua oon nyt seuraillut ja yritän muistella miten oli aiempien kanssa. Molemmat siis pulautteli myös, mutta olikos se näin runsasta ja tuliko se itkun kanssa? Perttu pulauttaa välillä kun syönnistä on tunti, ja silloin se tulee usein itkun kanssa. Illallakin oli nukkunut jo tunnin syönnin päälle ja sit tuli itkun kanssa maitoa nenästä asti. Viittaa varmaan siihen ahtaaseen mahanporttiin. Ongelma on siinä, etten aina tiedä uskallanko antaa lisää tissiä, ettei pahenna tilannetta. Nämä vauvat hakevat maidosta helpotusta närästykseen ja sitten taas tulee oksennus. Pitänee ottaa yhteyttä vyöhyketerapeuttiin. Ja pyytää neuvolasta ylimääräinen punnitus.

Muuten ollaan ihan hyväntuulisia ja jäntevä poika täälläkin. Eilen harjoiteltiin vähän mahallaan oloa. Jaksoi yllättävän kauan katsella lelujaan.

Pertulla on ystävä hoitopöydän päällä olevan hyllyn alla. Isoveljen piirtämä hymynaama ja lampusta muodostuvat varjot. Niille hymyilee ja välillä jutteleekin. Heti kun mennään hoitopöydälle, pää kääntyy sinnepäin. Jos valo ei ole päällä, oikein odottaa, että varjot ilmestyy. ;)

JaaSa: Juttelin yhden lastentarhanopettajan kanssa syömisistä. Se ehdotti yhdeksi vaihtoehdoksi sitä, ettei tytön syömiseen kiinnitetä MITÄÄN huomiota. Poistuu sitten pöydästä, kun ei enää maistu. Tässä pitää vaan olla tarkkana niitten välipalojen kanssa. Syödään vain kun on ruoka-aika. Musta kun tuntuu, että neiti pärjäis vaikka syömättä.Oli tarhassa yhdellä tytöllä mennyt kuukauden päivät ihmetellessä, sitten oli alkanut syömään. Tottahan se on, ettei siitä saisi tulla liian suurta numeroa. Pelottaa varsinkin tytön kohdalla...

Sitten vielä ihan ohi aiheen Galluppi

G:Mikä kännykkä sulla on käytössä?

Mulla on pian synttärit ja saan lahjaksi uuden kännyn, kunhan osaan valita... Oon käyttänyt aina Nokialaisia, osaisko sitä vaihtaa Samsungiin? Niitten simpukkamallit X660, E380 ja X680 kiinnostaa. Nokialaisista 5200 ja 7360 Kokemuksia? Miten esim Samsungin tekstiviestien kirjoitus eroaa nokialaisesta? Oon tottunut käyttämään sanakirjaa...

Nyt leipomaan, ennenkö poika herää

Bubbbles ja pesue

Vierailija
13/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona ihana auringonpaiste. Pitää lähteä kohta vaunuttelemaan Veetin ja koirien kanssa. Sitä ennen vähän palstailua :)

Meille tuli tänään nimiäisiä varten painetut kahvi- ja ruokaservetit. Nimet ovat kultaisella ja ylhäällä pieni nalle. Tilasin Vimpelin Kirjakaupasta, www.vimpelinkirjakauppa.fi. 40 + 40 servettiä jotka postituskuluineen 24 eur. Lauantaina on tarkoitus juhlistaa pikkumiestä.

Eilen sain pas**halvauksen kun menin vaakalle. 78 kg! Juuri viime viikolla kävin vaakalla ja näytti 74kg jolloin päätin karistaa vauvakilot pois ja nyt tullut 4 kg lisää... Ooooops. Myönnän namia tullut pupellettua ja kaikkea hyvää nassutettua. Nyt otan itseäni niskasta kiinni - tavoitepaino 68 joka ennen raskautta. Onko muita keventäjiä?

Pootykatille tsempityksiä - toivottavasti itkun syy selviää tai loppuvat itsekseen.

MA ja Veeti 10 vk

Vierailija
14/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino nukkuu tässä käsivarrellani, joten yritän kirjoittaa yksikätisesti. Tunnin kuluttua lähdetään vaunuilemaan ja haemme samalla reissulla nuo meidän koululaiset kotiin.

Kännykkä G: Minulla on Nokian 6820. On muuten tosi hyvä puhelin. Nimenomaan tekstiviestien näpyttelyyn! Akkuakaan en lataa kuin kerran parissa viikossa ja puhelin on jo pari vuotta vanha. Mitään vikoja ei ole ollut. Ainoan miinuksen antaisin siitä, että siinä ei ole melodisia soittoääniä. Kun se soi, en meinaa välillä millään kuulla sitä käsilaukustani. Laitan tähän linkin, niin näette miltä puhelin näyttää: http://images.google.fi/images?hl=fi&q=nokia+6820&btnG=Etsi+kuvia

Pulauttelusta: Olen miettinyt, että onko meillä pulautteluja vaiko oksennusta. Esikoinen oli kova pulauttelemaan ja se isompi satsi tulikin heti ruokailun jälkeen. Sohvat välillä lainehtivat.

Keskimmäisen en pahemmin muista pulautelleen, mutta alkoi oksentelemaan kun siirryttiin korvikkeeseen, sitten tuli niitä suolioireita ja hänellä sitten diagnosoitiin suolistoperäinen maitoallergia + kaikki kotimaiset viljat.

Tällä kolmannella nuo pulautukset ovat kahdenlaisia: on se heti ruoan jälkeen pulautus ja sitten on sellaisia kummallisia ruoan ylösnousuja kesken yöunien. Eli siis maitoa tulee useita kertoja peräkkäin ihan varoittamatta voimalla ulos niin, että vauva meinaa ihan tikahtua ja itkun kanssa sitten nieleskelee niitä takaisin. Tällaiset syöksyt tulevat siis levossa ja yleensä sitä vielä purskahtaa nenän kautta ulos. Siksi olenkin miettinyt, olisiko kyseessä oksentelu eikä pulauttelu...-ja mistäköhän sekin johtuu?

Minunkin pitäisi kait alkaa siivoamaan kun meille on tulossa lauantaina vieraita. Ei huvittaisi yhtään...onneksi ei sentään tarvitse raivaustraktorilla aloittaa, selviän ihan ylläpitosiivouksella tällä kertaa...

Kanelisokeri

Vierailija
15/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bubbles: Poitsumme syöminen on aina takkuillut jonkin verran. Olen yrittänyt olla huomioimatta, antaa syödä vain sen verran kun itse haluaa, pistää pois pöydästä jne. Mutta aina se vain tuntuu renkkaavan. Tänään viimeksi vein jäähylle, ja itkien yritti päästä takaisin pöytään, kun on nälkä. No, neljän minuutin jäähyn jälkeen tuli syömään loput ruoat ihan kiltisti. (Olen katsonut kakkoselta sitä kauhukakaroita, ja siellä paljon hyviä vinkkejä, joita meillä tosin jo ennestäänkin käytetty). Jaksaisi vaan itse olla tarkkana ja johdonmukainen...

Pojat nukkuu ja Sinna tuossa köllii leikkimaton päällä ja juttua tulee ihan hirveästi. Pyykkiä opn pesty ja ulkona oltu sekä ruokaa laitettu; olen tähän päivään oikein tyytyväinen. Näin kun päivät aina menisivät. Joskus tuntuu ettei saa yhtään mitään aikaiseksi ja kaikki on vaan pahalla päällä. Ja ulkona on niin kaunis auringonpaiste, että. Harni vaan et se arska paistaa just sen ajan kun pojat nukkuu...

G: Mulla on Samsungin simpukka, ollut pari vuotta. Ihan kiva puhelin ja kohtuu helppo käyttääkin, mutta nokialaisen jälkeen vaati vähän opettelua. Viestienkirjoitus on joskus hankalaa. Mäkin käytän sanakirjaa, mutta aika paljon joutuu sanoja näpytteleen erikseen, kun se eii niitä muista. Samaakin sanaa moneen kertaan. Nokialaisessa kun kerran näpytteli niin se muisti sit sen sanan jatkossa. Mut tykännyt oon kyllä.

Nyt vaaditaan äitiä...

JaaSa ja Sinna sekä pojat

Vierailija
16/16 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaupan pihassa muikun myyjä, oli pakko ostaa rasia, kun en muista koska viimeks oisin muikkuja syöny. Olikin hyviä, oikein voissa paistettuja muikkuja! :P~

Ainoo huono niissä oli, et olivat aika isoja, pienet olis parempia. Mut oikein hyviä noikin silti oli..

Kävin kanssa äsken vaunulenkillä ja Niklas jäi ulos nukkumaan. Välillä se aina raotteli silmiään, mut ei onneks ruvennu riiheemään. Nyt täytyy vaan olla kuulolla, et koska se herää ja hermostuu... Kun ei nyt oo oikein tosiaan nukkunu vaunuissa kunnolla.

toivoovauvaa: Voin kyllä yrittää tulla sillon kanssa sinne perhekahvilaan! Olis se ihan kiva, et välillä sais vähän uutta juttuseuraa. Muutenkin nää päivät menee tässä kaksin poitsun kanssa. Niin tahtoo olla pisemmän päälle vähän tylsänpuoleista. Kun joko sitä riehutaan tai nukutaan. Tai no joskus tietty ollaan hyvälläkin päällä ja jutellaan kovasti. :)

Mun pitäs kyllä vähän jyrätä puskutraktorin kanssa täällä kämpässä! Ihan hirvee sekamelska. Ei ees tiiä mistä päästä aloittas. Ja oikein hävettää tunnustaa, et siitä on varmaan kolme kuukautta, kun viimeks on lattiat nähny luuttua! Imuria sentään tulee näytettyä pahimmille villakoirille vähintään kerran viikossa.

Kai se täytyy mennä pyykkiä ripustaan ja laittaan seuraavaa koneellista pyörimään...