Miten kauan vakava/vaikea masennuksesi kesti?
Sairastan ensimmäistä kertaa elämässäni vakavaa/vaikeaa masennusta. BDI-pisteet 43. Mietin kauanko tästä toipuminen voi oikein kestää, onko kellään kokemusta?
Elämäntavat on kunnossa, käyn salilla 3krt viikossa ja tunnin lenkillä 2-3krt viikossa.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kauheat masikset ja ties mitkä psykoosit teillä on päällä koko ajan mutta siinä pöytäkoneella jaksetaan kyllä roikkua ja kirjoitella valtavan pitkät lässytykset palstalle.
HUOH!!!!
Sinunkaltaistesi ihmisten takia meillä on niin paljon traumatisoituneita ja masentuneita. Yritätkö olla inhottava, vai tuleeko se ihan luonnostaan?
Just joo, laittakaa vaan muiden syyksi omat synnynnäiset päänsisäiset ongelmannevittu!
Jos ihmisiä kohtelee hyvin ja arvostavasti, heidän olonsa ja vointinsa ovat hyviä. Jos oksennat oman vihasi ja ärtymyksesi muiden päälle, alkavat hekin voida huonosti. On tieteellisesti todistettu, että tunteet tarttuvat.
Käytännössä kaikki mielenterveyspotilaat ovat kasvuiässään altistuneet pitkäaikaisesti kaltaisillesi ihmisille, joilta puuttuu kysy ottaa vastuu omista tunteistaan ja reaktioista niihin. Tyypillisesti omille vanhemmilleen, joita kukaan meistä ei pääse itse valitsemaan.
Että menepä hokemaan v*ttuasi muualle ja kasvamaan ihmisenä. Minä en tässä elämässä anna kenenkään enää kaataa omia sontaläjiään päälleni, mitä sinäkin yrität tehdä kaikille, jotka siihen vain mahdollisuuden antavat.
"Siellä taas yksi niin kovin masentunut mutta täynnä energiaa toivottaa tuntemattomia sontakasaan. Jep jep. "
Entinen masentunut. Ja entinen pääasiassa siksi, että opin olemaan etsimättä syitä muiden huonoon käytökseen itsestäni. Nykyään jätän toisen posken kääntelyt Jeesukselle.
Jos lähtee pilkkaamaan ja vähättelemään valmiiksi huonosti voivia ihmisiä, saa palkakseen ihan tasan sitä, mitä tilaa.
Toivon että trolliköörinne löytää hauskuutensa edestään.
Toi trolli on ihan pelle, ei sen jutut oo ees hyviä saati osuvia.
Sanoisinko että sellainen 25 vuotta, ehkä jopa vähän pidempään. Onko mikään yllätys että olen nyt tk-eläkkeellä? Tämän siitä saa kun jotain kohdellaan hyvin julmasti lapsesta lähtien. :(
En puhunut mitään hauskoista jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisinko että sellainen 25 vuotta, ehkä jopa vähän pidempään. Onko mikään yllätys että olen nyt tk-eläkkeellä? Tämän siitä saa kun jotain kohdellaan hyvin julmasti lapsesta lähtien. :(
Kiitos vastauksesta, oletko pysyvällä tk-eläkkeellä? Minä olen määräaikaisella. Kauan on kestänyt tilanteesi eikä ilmeisesti ihmekään, jos traumaattinen tausta. Voimia!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti masentunut ei jaksa innokkaana tänne kirjoitella ja vastailla. Piste.
No höpötihöpö. Masentuneita ja masennuksia on monenlaisia. Jotkut jäävät sängynpohjalle pienestäkin alakulosta, ja jotkut hymyilee sulle kauniisti joka päivä töissä kunnes pajauttavat "yllättäen" aivonsa pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, oletko pysyvällä tk-eläkkeellä? Minä olen määräaikaisella. Kauan on kestänyt tilanteesi eikä ilmeisesti ihmekään, jos traumaattinen tausta. Voimia!
Ap
Sinä 👵🏻huora voisit jo pitää turpas kiinni siellä voimines 👵🏻saatana!
Sä oot sairas. Eikö yhtään pelota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi hel*etissä edes olet ketjussa??
Ubiquinil, raskausajan multitabs, rauralisä joka toinen päivä. Lisätty sokeri pois, alkoholi pois, valtava hiilarimäärä pois.
Munakasta, kanaavja kalas uunijuureksilla, erilaisia salaatteja.
Muitakin lisäravinteita monipuolisesti, jotta kaikki vajeet tulee korjatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi hel*etissä edes olet ketjussa??
Se riehuu kaikissa vastaavissa ketjuissa, ei jostain kumman syystä kestä aihetta. Menetetty tapaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen toistaiseksi voimassa olevalla eläkkeellä ollut kohta 11 vuotta. Kuka ihme näitäkin kommentteja innokkaasti alapeukuttelee. Tuo kohtelu todella aiheutti pahoja traumoja ja tuhosi koko minuuteni. Vaikka se vaikea masennus on mennyttä, niin kognitiiviset kyvyt ovat kärsineet valtavasti. Itsetunto on myös mennyttä ja persoonallisuuteen se on vaikuttanut hyvin vakavasti. Toisten kanssa on hyvin vaikea toimia kun keneenkään ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen toistaiseksi voimassa olevalla eläkkeellä ollut kohta 11 vuotta. Kuka ihme näitäkin kommentteja innokkaasti alapeukuttelee. Tuo kohtelu todella aiheutti pahoja traumoja ja tuhosi koko minuuteni. Vaikka se vaikea masennus on mennyttä, niin kognitiiviset kyvyt ovat kärsineet valtavasti. Itsetunto on myös mennyttä ja persoonallisuuteen se on vaikuttanut hyvin vakavasti. Toisten kanssa on hyvin vaikea toimia ku
Kiitos vastauksesta. Trolli alapeukuttaa.
Minulla 5 vuotta poissaoloa töistä, 4 vuotta määräaikaisella kuntoutustuella ja masennus vain paheni. Myös minulla traumatausta. Sellainen todella jättää jälkensä. Minunkin on vaikeaa toimia muiden kanssa ja itsetunto mennyttä ym.
Kiitos taas vastauksista! Helpompi hahmottaa omaa tilannetta, kun lukee erilaisia tarinoita.
Ketjuun on pesiytynyt trolli, harmin paikka. Ei anneta sen lannistaa.
Minä en tiedä onko työpaikoissa eroa, miten suhtautuvat sairauslomiin, mutta olen siinä käsityksessä, että sairauden vuoksi ei saa ketään irtisanoa.
Tsemppiä taas kaikille!
Ap