Ymmärtävätkö ihmiset todella miten huonossa jamassa Suomen talous on?
Velalla eletään, bkt ei nouse, talouskasvua ei synny, valtionlainojen korot nousevat ja näiden seurauksena työttömyys kasvaa ja lisääntyy ja kiitos lakkojen yhä useampi yritys muuttaa ulkomaille.
Kohta tulee troikka, Ekp, IMF ja komissio ja sanelevat mitä tehdään ja mistä leikataan, ei puhuta enää 6:sta miljardista eurosta vaan paremminkin 16 miljardista, nyt kannattaisi kyllä toivoa että tämä Suomen nykyinen hallitus onnistuu tai meillä ei ole enää viiden vuoden kuluttua hyvinvointivaltiosta kuin rippeet jäljellä.
Laittakaa nyt hyvät ihmiset oma taloutenne kuntoon, maksakaa velkoja pois, hankkikaa joku hyvä ammatti ja miettikää asumistanne ja menojanne, säästäkää jos mahdollista pahan päivän varalle jne., sillä kohta rysähtää Suomen taloudessa.
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä hysteriaa lietsotaan tahallaan nykyhallituksen leikkausten oikeuttamiseksi. Suomen velkaantuneisuus on eurooppalaista keskitasoa, ei vähemmän eikä enemmän. Jos verotusta kiristettäisiin 2020-luvun alun tasolle, iso osa julkisen talouden vajeesta olisi katettu. Pikemmin pitäisi keskustella siitä mihin leikkauksilla tähdätään. Miksi talouselämän uudistaminen edellyttää kansalaisoikeuksien rajoittamista ja miksi Suomesta halutaan tehdä lähinnä kaivosfirmojen matalapalkkasiirtomaa.
Tätähän kaiken maailman arhinmäet ja muut vasurit yrittävät vakavalla naamalla tolkuttaa. Ei vuosikymmenten krooninen alijäämä ja velkaantuminen mitään haittaa, kun joillakin on vielä enemmän velkaa.
Miksi Orpon oikeistohallitus sitten ottaa lisää velkaa?
Juu, ymmärrän. Muistaakseni Lipposen kaudella tehtiin verouudistukset rikkaiden hyväksi jolloin verotulot laskivat rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Talous saataisiin nopeasti kuntoon, kun sairaiden hyysääminen lopetettaisiin.
Genom att slänga ut 350.000 från den offentliga sidan skulle resultatet uppnås mycket snabbare och helt utan skador. Över halva den offentliga sektorn är endast diverse ohyra på hög lön vars tillskott är negativt. Ingen med en operativ uppgift ingår i mängden.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään verrattuna 1990-luvun lamaan ja edes silloin ei leikattu ansiosidonnaista päivärahaa ja puhumattakaan että olisi AY-liitoille tuollaisia heikennyksiä esitetty hallituksen toimesta. Nyt on nazzit vallassa!
Vasemmisto se hyökkää demokratiaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa vain oma talouteni. Suomen taloudesta päättävät eri ihmiset eikä minulla ole siihen sananvaltaa. Ei ole minun asiani korjata valtion virheitä joten asia ei minua kiinnosta.
Sehän on niin, että valtio olemme me.
Minun rahani eivät ole valtion rahoja vaan niiden käytöstä päätän minä itse. Jos valtio ei osaa raha-asioitaan hoitaa niin hoitakoon ne sellainen taho joka osaa hoitaa. Minä en ole käskenyt valtiota hoitamaan taloutta huonosti joten irtisanon itseni kaikista valtion rahan käyttöön liittyvistä asioista. Oman talouteni olen osannut hoitaa je ne kaksi eivät liity toisiinsa nyt eivätkä koskaan.
Det förutsätter att dessa ekonomier inte är i samma land.
Kuka tää hemmetin svedupetteripelle oikein on? Tämä on suomenkielinen keskustelu, ja joku moukka tulee tunkemaan sinne jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Tulkoot vaan. Kiristävät hyvätuloisten eläkeläisten verotusta ja peruvat veroalennukset hyvätuloisilta. Odotan jo.
Kreikassa leikkasivat myös reippaasti erilaisia sosiaalitukia. Siitähän se ilo irtoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo velaksi eläminen järjetöntä. Velkaa otetaan, jotta entisten velkojen korot saadaan maksettua. Melkoinen perintö lapsille.
No niinhän koko talousjärjestelmä toimii. Velkaan. Ei ole velatonta rahaa ja sen lisäksi maksetaan korot eli rahaa on aina vähemmän kuin velkaa.
Pitäisi jokaisen tietää perusasiat. Valtio voi olla ylijäämäinen mutta siinä ei ole järkeä. Rahan on tarkoitus mennä yhteiskunnan kehitykseen.
Tämä jatkuva velasta puhuminen, vaikka ei ole mitään käsitystä mistään, valtio ei ole kuin yksityinen henkilö tai yritys. Valtiolla ei ole lompakkoa jossa on rahaa ja luottokortteja ja niillä mennään kassalle maksamaan. Valtiot maksaa toiminnan kulut velalla joko omasta kansall7spankistaan tai jostain ulkomaisesta pankista. Näitä rahan "ostajia" on, jotka sitä tekee työkseen. Myös pankeilla, ostavat rahaa pyörittääkseen tätä pankkitoimintaa ja yrittävät ostaa sitä mahdollisimman hyvällä hinnalla. Jos rahan korko olisi hyvi halpaa tai jopa miinuskorkoista, kannattaisi ostaa ihan sikana, vaikka velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talous saataisiin nopeasti kuntoon, kun sairaiden hyysääminen lopetettaisiin.
Genom att slänga ut 350.000 från den offentliga sidan skulle resultatet uppnås mycket snabbare och helt utan skador. Över halva den offentliga sektorn är endast diverse ohyra på hög lön vars tillskott är negativt. Ingen med en operativ uppgift ingår i mängden.
De e ju kokkare som en kikkare
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret vähän alle 20-vuotiaat eivät ole eläneet Suomessa jonka talous olisi kasvanut. Käytännössä ollaan menty alamäkeä alas, mutta vasemmiston ja ay-liikeen mukaan mitään ei saa muuttaa.
No onhan täällä jo annettu muutosehdotuksia harmaan talouden kitkemisestä yritystukien vastikkeellisuuteen.
Helpommin sanottu kun tehty. Harmaa talous on rikollisuutta, ja rikolliset keksivät aina keinot
Kunde du öppna ditt påstående? Vad är grå ekonomi? Som det nu är beskrivet köper jag inte påståendet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat ongelmat ovat katastrofisyntyvyys, olematon tuottavuuden kasvu, investointien sakkaaminen ja kasvutoimialojen puute.
Valtion velkaantuminen on noiden seurausta.
Ja toisaalta harva yritys haluaa investoida maahan, jossa valtio elää velaksi. Siinä kun on iso riski, että jossain vaiheessa verot nousee rajusti tai infra rapautuu rahojen loppuessa. Eikä investointi-intoa nosta myöskään korkeat kustannukset ja useat lakot.
Suomalaiset yritysjohtajat investoivat USAn ruostevyöhykkeelle noin 20 vuotta jälkijunassa. Täällä ei ole alkeellistakaan bisneskykyä, siksi kaikki yrittäjät nostavat tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän kaiken maailman arhinmäet ja muut vasurit yrittävät vakavalla naamalla tolkuttaa. Ei vuosikymmenten krooninen alijäämä ja velkaantuminen mitään haittaa, kun joillakin on vielä enemmän velkaa.
Vasemmisto ei hyväksyisi 10 miljardin leikkauksia. Yle ja SAK hyökkäsivät täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa vain oma talouteni. Suomen taloudesta päättävät eri ihmiset eikä minulla ole siihen sananvaltaa. Ei ole minun asiani korjata valtion virheitä joten asia ei minua kiinnosta.
Minun rahani eivät ole valtion rahoja vaan niiden käytöstä päätän minä itse. Jos valtio ei osaa raha-asioitaan hoitaa niin hoitakoon ne sellainen taho joka osaa hoitaa. Minä en ole käskenyt valtiota hoitamaan taloutta huonosti joten irtisanon itseni kaikista valtion rahan käyttöön liittyvistä asioista. Oman talouteni olen osannut hoitaa je ne kaksi eivät liity toisiinsa nyt eivätkä koskaan.
Oletko varmasti rikastunut ilman valtion tukia?
Ei ole. Ei Jethro eikä muutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkoot vaan. Kiristävät hyvätuloisten eläkeläisten verotusta ja peruvat veroalennukset hyvätuloisilta. Odotan jo.
Kreikassa leikkasivat myös reippaasti erilaisia sosiaalitukia. Siitähän se ilo irtoaa.
Köyhät tekivät Kreikassa polttoitsemurhia. Suomessa elellään vielä leveästi tukiaisilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:i
Vierailija
Tätä hysteriaa lietsotaan tahallaan nykyhallituksen leikkausten oikeuttamiseksi. Suomen velkaantuneisuus on eurooppalaista keskitasoa, ei vähemmän eikä enemmän. Jos verotusta kiristettäisiin 2020-luvun alun tasolle, iso osa julkisen talouden vajeesta olisi katettu. Pikemmin pitäisi keskustella siitä mihin leikkauksilla tähdätään. Miksi talouselämän uudistaminen edellyttää kansalaisoikeuksien rajoittamista ja miksi Suomesta halutaan tehdä lähinnä kaivosfirmojen matalapalkkasiirtomaa.
Koska sosialistihallitus jätti jälkeensä yhteiskunnan, jonka toiminnot pyrkivät entistäkin enemmän velkarahalla ja pelkkiä korkokuluja joudutaan maksamaan miljardeja vuodessa aiempaa enemmän. Ei tästa katastrofista yhdessä hallituskaudessa selvitä, jos selvitään ylipäänsä koskaan. Mutta mukava kuulla, että resilienssiä löytyy ja sinä haluaisit leikata yli 10 miljardia vuodessa nykyistäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olen monella tavalla onnellinen siitä, että kohta syttyy sota. Nautin siitä, kun aloittajan kaltaiset putkinäköiset pellet näkevät, milloin asiat on oikeasti huonosti. Siinä ei ole mitään merkitystä ammatilla, säästöillä tai veloilla. Eikä myöskään tyhjänpäiväisellä p*skantärkeydellä.
Personligen tycker jag att det vore rysligt. Därför skulle man följa med det hela på ett tryggt avstånd. Inte nödvändigtvis från den europeiska kontinenten.
Ap, sanoo, että säästäkää, mutta juurihan Orpo junaili rikkaille veroalen sillä perustelulla, että rikkaat sitten käyttävät nämä rahat kulutuskysyntään, jotta saadaan talous pyörimään. Odotan näkeväni sitä kulutuskysyntää.
Miksi rikkaat ei maksa velkoja pois. Ensin otetaan velkaa ja kuritetaan köyhiä leikkaamalla heiltä.
Miksi ne ei maksa velkaa pois jotka sitä ottivat?
Heidän pitää osallistua velan maksuun, koska he ottivat ja maksoivat velallla myös Italian ja Kreikan velkoja.
Nyt pitää saatana ottaa vastuu toiminnoistaan, mutta ei, nää perkeleet ottaa lisää velkaa ja kurittaa köyhiä.
Sikoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Det förutsätter att dessa ekonomier inte är i samma land.<
Kuka tää hemmetin svedupetteripelle oikein on? Tämä on suomenkielinen keskustelu, ja joku moukka tulee tunkemaan sinne jotain muuta.
Kunde någon lära dessa ryssar att städa sina fula trynen?
Vierailija kirjoitti:
Ap, sanoo, että säästäkää, mutta juurihan Orpo junaili rikkaille veroalen sillä perustelulla, että rikkaat sitten käyttävät nämä rahat kulutuskysyntään, jotta saadaan talous pyörimään. Odotan näkeväni sitä kulutuskysyntää.
Joo. Ne ostaa punalapputuotteet köyhien naaman edestä. Siinä on sitä.
Kerran vuodessa käyvät parturissa. Rikkaat on kaikista säästäväisimpia, siis kitsaimpia. He ei tuota yhtään mitään yhteiskuntaan, mutta olettavat että köyhät kyllä puolustavat heitä kun sota syttyy Venäjän kanssa...
Mitä eroa on osalla poliitikoista ja osalla työttömistä?
-Osa poliitikoista loisii isommalla rahalla.
Sinä päivänä kun tämä hallitus osallistuu itse leikkaustalkoisiin leikkaamalla ministereiden ja kansanedustajien palkoista sekä sopeutumiseläkkeistä, kulu- ja tukihimmeleistä ja yritystuista ostan idea KOKO Suomen talkoista. Sitä ennen lakkoilen ja kannustan muita lakkoon hallituksen ja EK:n sanelupolitiikan ja työelämäheikennysten edessä.