Ymmärtävätkö ihmiset todella miten huonossa jamassa Suomen talous on?
Velalla eletään, bkt ei nouse, talouskasvua ei synny, valtionlainojen korot nousevat ja näiden seurauksena työttömyys kasvaa ja lisääntyy ja kiitos lakkojen yhä useampi yritys muuttaa ulkomaille.
Kohta tulee troikka, Ekp, IMF ja komissio ja sanelevat mitä tehdään ja mistä leikataan, ei puhuta enää 6:sta miljardista eurosta vaan paremminkin 16 miljardista, nyt kannattaisi kyllä toivoa että tämä Suomen nykyinen hallitus onnistuu tai meillä ei ole enää viiden vuoden kuluttua hyvinvointivaltiosta kuin rippeet jäljellä.
Laittakaa nyt hyvät ihmiset oma taloutenne kuntoon, maksakaa velkoja pois, hankkikaa joku hyvä ammatti ja miettikää asumistanne ja menojanne, säästäkää jos mahdollista pahan päivän varalle jne., sillä kohta rysähtää Suomen taloudessa.
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa vain oma talouteni. Suomen taloudesta päättävät eri ihmiset eikä minulla ole siihen sananvaltaa. Ei ole minun asiani korjata valtion virheitä joten asia ei minua kiinnosta.
Sehän on niin, että valtio olemme me.
Minun rahani eivät ole valtion rahoja vaan niiden käytöstä päätän minä itse. Jos valtio ei osaa raha-asioitaan hoitaa niin hoitakoon ne sellainen taho joka osaa hoitaa. Minä en ole käskenyt valtiota hoitamaan taloutta huonosti joten irtisanon itseni kaikista valtion rahan käyttöön liittyvistä asioista. Oman talouteni olen osannut hoitaa je ne kaksi eivät liity toisiinsa nyt eivätkä koskaan.
Oletko varmasti rikastunut ilman valtion tukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitettaisiin nyt vaikka siitä, että sallitaan eutanasia. Hulluutta käyttää miljoonia ihmisiin, jotka eivät edes hoitoa halua.
Vangeilta voi tinkiä miljoonia myös.
Tunnin juna stop.
Tukileikkuria vielä lisää lapsettomille. Aikuinen lapseton tukielätti on vuoden turhake.
Kaikki rikolliset vieraslajit pois täältä.
Kehitysapu nollaan.
Kaiken maailman kela-taksit ja muut paapomista pois. Ihminen ottakoot itse vastuuta jos asuu korvessa.
Pakkoruotsi pois. Miljoonasäästö.
Jos ihminen ei halua hoitoa niin sitten häntä ei myöskään hoideta ja näin ollen rahaa ei kulu ylimääräistä.
Tukia ei pidä leikata enempää.
Kela-taksia käyttää sellaisetkin jotka eivät asu "korvessa". Tietäisit tämän jos edes vähän perehtyisit aiheeseen.
Muista olen samaa mieltä.
Meilläkin on terveyspalvelut siirretty viikonlopuiksi korpeen pois tästä kaupungilta missä ihmiset asuu. Sinne ei kulje ainuttakaan bussia eikä kyllä saa kela taksiakaan enää perjantaisin klo 12 jälkeen. Nämä on näitä tosi viisaita päätöksiä..jopa lapsia passittaa viikolla sinne hammaslääkäriin. Silloin pitäisi kiertää toisen kaupungin kautta että pääsisi sinne ja 12km matkaan menisi 4 tuntia edestakaisin pelkästään kulkemiset. Bussin odotukset päälle. Kun on kaikki leikattu toimimattomaksi jo.
Talous saataisiin nopeasti kuntoon, kun sairaiden hyysääminen lopetettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa vain oma talouteni. Suomen taloudesta päättävät eri ihmiset eikä minulla ole siihen sananvaltaa. Ei ole minun asiani korjata valtion virheitä joten asia ei minua kiinnosta.
Minun rahani eivät ole valtion rahoja vaan niiden käytöstä päätän minä itse. Jos valtio ei osaa raha-asioitaan hoitaa niin hoitakoon ne sellainen taho joka osaa hoitaa. Minä en ole käskenyt valtiota hoitamaan taloutta huonosti joten irtisanon itseni kaikista valtion rahan käyttöön liittyvistä asioista. Oman talouteni olen osannut hoitaa je ne kaksi eivät liity toisiinsa nyt eivätkä koskaan.
Tietenkin olen lypsänyt valtioltakin sen mitä irti olen saanut. Niin tekee jokainen joka niin pystyy tekemään. Vika ei ole minussa vaan valtiossa. Valtio vastaa vain itsestään kuten minäkin itsestäni. Minua ei valtion talous kiinnosta kuten olen jo sanonut. Raha ei rajoja palvo eikä valtioita kumartele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret vähän alle 20-vuotiaat eivät ole eläneet Suomessa jonka talous olisi kasvanut. Käytännössä ollaan menty alamäkeä alas, mutta vasemmiston ja ay-liikeen mukaan mitään ei saa muuttaa.
No onhan täällä jo annettu muutosehdotuksia harmaan talouden kitkemisestä yritystukien vastikkeellisuuteen.
Helpommin sanottu kun tehty. Harmaa talous on rikollisuutta, ja rikolliset keksivät aina keinot
Vierailija kirjoitti:
Talous saataisiin nopeasti kuntoon, kun sairaiden hyysääminen lopetettaisiin.
Lopetetaan terveydenhuolto kokonaan. Lääkärit ja hoitajat karkotetaan Suomesta eikä tänne pyrkiville anneta maahantulolupia.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun vasemmisto luulee että IMF ottaisi yksityisten rahat heidän tileiltään ja tekisi niistä valtion omaisuutta. Ei, kyllä siinä niin käy että julkiset terveyspalvelut menee pois, koulutus lakkaa olemasta ilmaista, työttömyystuet menee pois.
Jep. Hei hei ilmainen kouluruokailu, ilmainen toinen ja korkea aste, valtaosa kaikista tuista jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomen talous olis oikeasti niin katastrofikunnossa ei a) rakennettais tunnin junarataa b) korjattaisiin Mäntyniemeä 55 miljoonalla c) rakennettais lukuisia muita ylikalliita hankkeita. Miten yksi perus puistohankekin voi Helsingissä maksaa 8 miljoonaa? Ilman edes yhtään rakennusta.
Jotenkin näihin vaan aina löytyy rahaa, joten mun puolesta voitte tunkea sen talouskriisinne...
Ottamatta kantaa, ovatko juuri nuo hankkeet kaikkein tärkeimpiä, niin työtä ne ainakin tarjoavat monille. Ei ne miljoonat mihinkään kaivoon mene, kuten EU-tukipaketit, vaan ne menee työntekijöille (toki firmoille ja välistä vetäjille osa).
Nuo hankkeet tarjoavat työtä virolaisille, puolalaisille, romanialaisille jne pitkien alihankintaketjujen kautta.
Olen monella tavalla onnellinen siitä, että kohta syttyy sota. Nautin siitä, kun aloittajan kaltaiset putkinäköiset pellet näkevät, milloin asiat on oikeasti huonosti. Siinä ei ole mitään merkitystä ammatilla, säästöillä tai veloilla. Eikä myöskään tyhjänpäiväisellä p*skantärkeydellä.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko Kreikka yksittäisenä maana vastavuoroisesti meitä miljardeilla euroilla, jos ja kun me vuorostamme joudumme kuseen? Kiinnostaisi tietää...
Säkert, bara Finland godkänner "takuutukset".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että nostat valtion tukia, minäkin veronmaksajana elätän sinua. Sinulla on kannattamaton pöytälaatikkofirma.
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Suomalaiset on rehellisiä ja ehdottomia...
Ainakin päättäjät on täysin venäläisiä totuudessaan. Harmaata vain.
Meillä on pesiytynyt venäläinen filosofia ja valheista tehdään totta, koska sillä me tienataan.
Kekkonen pyörii kuin hyrrä tällä hetkellä. Meno on ihan kauhea.
Kekkonen nyt pyörii jo siitä ajatuksesta, ettei Suomella ole diktaattoria.
Vierailija kirjoitti:
Tätä hysteriaa lietsotaan tahallaan nykyhallituksen leikkausten oikeuttamiseksi. Suomen velkaantuneisuus on eurooppalaista keskitasoa, ei vähemmän eikä enemmän. Jos verotusta kiristettäisiin 2020-luvun alun tasolle, iso osa julkisen talouden vajeesta olisi katettu. Pikemmin pitäisi keskustella siitä mihin leikkauksilla tähdätään. Miksi talouselämän uudistaminen edellyttää kansalaisoikeuksien rajoittamista ja miksi Suomesta halutaan tehdä lähinnä kaivosfirmojen matalapalkkasiirtomaa.
Tätähän kaiken maailman arhinmäet ja muut vasurit yrittävät vakavalla naamalla tolkuttaa. Ei vuosikymmenten krooninen alijäämä ja velkaantuminen mitään haittaa, kun joillakin on vielä enemmän velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Det förutsätter att dessa ekonomier inte är i samma land.
Talous, talous ja talous. Miten henkisesti tyhjää pitää ihmisen elämän olla, jotta jaksaa tällaisesta peestä jauhaa koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Ei talous missään pyöri ilman velkaa, Orpon hallitus vaan ottaa lisää velkaa niin kuin kaikki hallitukset olivatpa oikeistolaisia tai vasemmistolaisia.
Sipilä miltei lopetti velanoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomen talous olis oikeasti niin katastrofikunnossa ei a) rakennettais tunnin junarataa b) korjattaisiin Mäntyniemeä 55 miljoonalla c) rakennettais lukuisia muita ylikalliita hankkeita. Miten yksi perus puistohankekin voi Helsingissä maksaa 8 miljoonaa? Ilman edes yhtään rakennusta.
Jotenkin näihin vaan aina löytyy rahaa, joten mun puolesta voitte tunkea sen talouskriisinne...
Meillä on pesiytynyt venäläinen filosofia ja valheista tehdään totta, koska sillä me tienataan.
Myös veteraanit pyörii haudoissaan ihan kauheesti. Tää on kauheeta liikennettä. Ihan kauheeta.
Tällä energialla saataisi tuotettua enemmän energiaa kuin epäonnistuneesta ydinvoimalaprojektista konsanaan. Olisi halvemmat sähkön hinnat menneiden ihmisten kustannuksella.
Ihan kauheeta sanoo tämmöst.
Ei ole mitään verrattuna 1990-luvun lamaan ja edes silloin ei leikattu ansiosidonnaista päivärahaa ja puhumattakaan että olisi AY-liitoille tuollaisia heikennyksiä esitetty hallituksen toimesta. Nyt on nazzit vallassa!
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat ongelmat ovat katastrofisyntyvyys, olematon tuottavuuden kasvu, investointien sakkaaminen ja kasvutoimialojen puute.
Valtion velkaantuminen on noiden seurausta.
Ja toisaalta harva yritys haluaa investoida maahan, jossa valtio elää velaksi. Siinä kun on iso riski, että jossain vaiheessa verot nousee rajusti tai infra rapautuu rahojen loppuessa. Eikä investointi-intoa nosta myöskään korkeat kustannukset ja useat lakot.