Työpaikalla tosi kiva käytäntö - Kahvihuoneeseen tuodaan esim hedelmiä tai pähkinöitä eikä aina keksiä ja pullaa työkavereille
Aiemmassa työpaikassa kahvihuoneessa ollut 3-5 päivänä viikossa kahvihuoneessa karkkia, keksiä, kakkua, pullaa jne. Niitä tullut syötyä kun joku tarjoaa. On muistamisia, ihan vain ilahdutetaan työkavereita, synttäreitä, matkatuliaisia, jne. Tulee lopulta syötyä lähes joka päivä makeita välipaloja ja naposteltua.
Nyt töissä ollut kiva käytäntö että osa tuo vaikkapa hedelmiä kahvihuoneeseen. On olleet tosi suosittuja. Kunpa leviäisi käytäntö muuallekin.
Kommentit (73)
Sehän on niin, että pitää narista vain narinan ilosta.
Onneksi olen sellaisessa työpaikassa missä ei tarvitse tuoda yhtään mitään.
Ne ovat yleensä naisvaltaisia työpaikkoja, joissa on tämä jatkuva lomallelähtö-, lomaltapaluu-, synttäri-, nimppari-, kissanristiäispullien perinne.
Mä inhoan ylipäänsä sitä että kahvihuoneeseen tuodaan yhtään mitään. Se kun luo paineen siitä, että pitää mennä sinne sitten istuskelemaan. Jos jäät pois, niin porukka loukkantuu. Mä kuitenkin haluaisin saada vain työt tehtyä ja lähdettyä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on paras käytäntö. Kukaan ei yleensä tuo yhtään mitään. Jos välipalaa tarvitsee, niin tuo sen itse.
Kyllä on helvytti ku.ma juttu että suomalainen saa tästäkin hepulin. Ilmainen ämpäri jonotus tuntitolkulla kelpaa kyllä mutta ei ilmaiset kahvitarjoilut! Ootte te jumalauta sakkia! Käsi pystyyn, kuka ei ilmaisissa kaupan kahvitarjoiluissa muka käy? Niinpä, yksikään käsi ei noussut..
Minä en käy missään kauppojen kahvitarjoiluissa. Miksi kävisin? On varaa juoda kahvini miellyttävässäkin ympäristössä ja haluan kaupasta ostoksesta tehtyäni mahdollisimman äkkiä pois, joten miksi jäisin sinne kahvittelemaan.
En myöskään kaipaa työpaikalla mitään pulla- tai hedelmätarjoiluja. Kahvit on työnantajan puolesta, mutta se on niin hirveää moskaa (varmaan halvinta mitä löytyy), että tuon usein omat termarissa.
Meillä on niin pienet palkat, että jokainen huolehtii vain omat eväänsä. En muista että ikinä olis kukaan tuonut yhteiseen jakoon mitään. Eväätkin pitää nimimerkitä hyvin ja kääriä kymmeneen kääreeseen, ettei kukaan pölli niitä. Kahvimaidot kyllä häviää parempiin suihin. Itse suosin kahvia mustana ja eväät sellaiset jotka eivät tarvitse kylmäsäilytystä ja ne voi säilyttää lukittuna pukukaappiin ruokikseen asti.
Yhdessä naisvaltaisessa työpaikassa oli se sääntö, että opiskelijat eivät saaneet ottaa näitä kahvihuoneen pullia ym. tarjoiluja. Heidän kuitenkin oletettiin tuovan itse jotain kun heidän harjoittelujaksonsa loppui.
Toisessa työpaikassa oli salainen sisäpiirin pullakerho, johon ei päässyt kuin kutsusta ja joka pullakahvitteli aina perjantaisin ja silloin ei voinut mennä koko kahvihuoneeseen.
Miksi joku kokee inhoa siitä että joku on tuonut kahvihuoneeseen jotain? Eihän sitä ole pakko ottaa 😂
Pähkinät todella maistuisi pienenä välipalana. En tiedä kuinka vaarallinen on jos joku on allerginen?
taukohuoneessa on jo valmiiksi allergeeneja ja osalle sopimattomia ruokia. Jollekin ei sovi gluteeni, kala, hedelmät, maito,
Pienistä asioista tulee hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi mukava varmaan pähkinäallergisille. Joka paikka täynnä pähkinän muruja ja ne voi joutua vahingossa suuhun tai sun omiin ruokiin. Jos vaikka lasket leivän pöydälle, jossa joku on aiemmin mutustellut pähkinöitä. Tai vaikka vain tartut jääkaapin kahvaan, johon muutama pähkinöiden mutustelija on aiemmin tarttunut etkä tajua pestä käsisäisi vaan alat syömään niillä käsin omia eväitä.
Itse mietin just samaa. Pähkinät allergiselle hengenvaarallisia anafylaktisen shokin vuoksi. Edes Epipen ei välttämättä auta, vaan hengitysteiden umpeen turpoaminen niin se on henki pois. Kivaa...?
Mä olen pähkinäallergikko ja meidän työpaikalle on täysin kiellettyä tuoda pähkinöitä.
En ole kuullutkaan että töissä ei saisi olla pähkinöitä. Juuri tänään oli pähkinäsuklaalevy pöydällä ja siitä lohkottiin paloja niin että saattoi levitä pitkin pöytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi mukava varmaan pähkinäallergisille. Joka paikka täynnä pähkinän muruja ja ne voi joutua vahingossa suuhun tai sun omiin ruokiin. Jos vaikka lasket leivän pöydälle, jossa joku on aiemmin mutustellut pähkinöitä. Tai vaikka vain tartut jääkaapin kahvaan, johon muutama pähkinöiden mutustelija on aiemmin tarttunut etkä tajua pestä käsisäisi vaan alat syömään niillä käsin omia eväitä.
Itse mietin just samaa. Pähkinät allergiselle hengenvaarallisia anafylaktisen shokin vuoksi. Edes Epipen ei välttämättä auta, vaan hengitysteiden umpeen turpoaminen niin se on henki pois. Kivaa...?
Mä olen pähkinäallergikko ja meidän työpaikalle on täysin kiellettyä tuoda pähkinöitä.
Fiksu työpaikka, arvostan :)
Kyllä on helvytti ku.ma juttu että suomalainen saa tästäkin hepulin. Ilmainen ämpäri jonotus tuntitolkulla kelpaa kyllä mutta ei ilmaiset kahvitarjoilut! Ootte te jumalauta sakkia! Käsi pystyyn, kuka ei ilmaisissa kaupan kahvitarjoiluissa muka käy? Niinpä, yksikään käsi ei noussut..