Mikä on sinulle se palkka mihin olisit tyytyväinen ja millä tulisit toimeen? Paljonko nyt saat palkkaa?
Mikä olisi siis se palkka millä pystyisit maksamaan asumiskulut, autoilun kulut ja elämisesi?
Itselläni asuminen maksaa kuukaudessa 800e ja autoilu maksaa sen 300e. Puhelinlasku yms vakuutusmaksut vie tarvitsisi sen joku 100-150 euroa kuukaudessa rahaa. Ruokaan ja käyttötavaroihin menee rahaa se 400e kuukaudessa. Joku 100-200 euroa kuukaudessa olisi vähintään jäädä ylimääräistä rahaa auton huoltoon tai vaikka uuden sängyn ostamiseen.
Joku ihan minimi nettopalkka kuukaudessa olisi se joku 1800e/kk eli se on bruttona varmaankin joku 2500e/kk?
Saan itse nyt 3200e/kk ja nettona 2200e/kk, säästöön saan kuukaudessa sen 200-400 euroa kun en käytä rahaa mihinkään turhaan.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 30 000 euroa opintolainaa, joten 2390e on minulle minimi. Saan tuosta vuokrat, verot ja lainat maksettua ja jää vielä vähän ruokaan ja säännöllisiin kuluihin.
2390e nettopalkka vaatii jo aika hyvän bruttopalkan... lähemmäs 4000e bruttona pitäis saada...
Höpsis, vähän päälle 3000e/kk palkalla jää käteen tuon verran. Mulle jäi 3300e palkasta noin 2300e käteen.
Kommentoija kumminkin kirjoitti, että 2390 on brutto. "Saan tuosta verot maksettua".
Saan käteen 2K josta säästöön 500-600€ per kk. Olen etsimässä edullisempaa asumisratkaisua lähinnä siksi että saisin jatkossa säästettyä matkakassaan 10K/v nykyisen 5K sijaan
Saan nettona 1790e/kk. Sillä pärjää mutta täytyy tinkiä toiveista. Olisin todella tyytyväinen 2200e/kk nettoon. Harmi vain on hoitoalan opinnoista lainaa maksettavana sen verran ja muita kuluja ettei nyt onnistu opiskella toista ammattia
Asutteko te yksin ja onko teillä autoa?
Vierailija kirjoitti:
Asutteko te yksin ja onko teillä autoa?
Mitä se sulle kuuluu...
Palkkani on 25 000 € vuodessa. Pärjään sillä erinomaisesti, ja mukavuuksia on elämässä vaikka miten.
Saan 3500-3750€/kk brutto.
(Kokonaisansio oli kuitenkin viime vuonna keskimäärin 5600€/kk)
Olen tyytyväinen ja pärjään sillä ihan hyvin. Asun yksin.
T. Metallialan duunari N47
Tulisin toimeen 2000 €/kk bruttopalkalla. Nykyinen bruttopalkka on 5000 €/kk. Oon tyytyväinen.
4000€ netto, niin jäisi vähän säästöönkin. Perusmenoni ovat 3000-3500€/kk.
Näissä kyselyissä mitä säännöllisesti tulee unohtuu brutot ja netot. Siksi on aika turhia. Porukka ei vaan tajua. Marginaaliveroaste on jo yli 3000€/kk palkassa 50%. Eli jos nyt tuon tienaava kokee että 300€/kk käteen olisi se mikä helpottaisi arkea kummasti, niin hänen pitää pyytää 3600€. Ja aina vain kiristyy mitä enemmän palkkaa saa. Jokainen tajuaa ettei työnantaja pysty sellaiseen, koska se maksaa vielä yhtä kovalla progressiolla työnantajamaksut ja verot ennen palkkaa. Jos siis Ritva sanoo haluavansa 300€ käteen lisää, niin se on että yhtäkkiä Ritvalle pitää maksaa ensinnäkin 600€ lisään palkkaan ja siihen hsk noin 1,45. Eli maksaa lisää pitää noin 870€. Jokainen varmaan lyhyelläkin matikalla osaa laskea, että noin paljon lisää palkkakustannuksia tarkoittaa että työntekijän pitää olla aika kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulisin toimeen : 0 €/kk (pääomatulot riittävät elämiseen)
Palkka mihin olisin tyytyväinen noin 8000 €/kk
Palkka nyt : 6500 €/kk.
Haista per se!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000 e/kk olisi ihan kiva. Palkka nyt 700 e/kk.
Miten sä pystyt elämään tuolla 700e/kk? :D Paljonko sun vuokra on?
Enhän minä pelkästään sillä mitenkään pystyisi elämään. Kyseessä osa-aikatyö, joten saan soviteltua tukea lisäksi suunnilleen saman verran kuin palkkaa. Tämä tuki pienenee 150 eurolla kohta, joten jatkossa käytettävissä on noin 1000 euroa/kk. Vuokra+vesi on 455 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisin toimeen : 0 €/kk (pääomatulot riittävät elämiseen)
Palkka mihin olisin tyytyväinen noin 8000 €/kk
Palkka nyt : 6500 €/kk.
Haista per se!!!
No jos noin ottaa luonnon päälle niin miksi kyselet. Kai sitä nyt saa kysymyksiin vastata.
Vierailija kirjoitti:
3800€ palkka nyt. Pärjään, mutta ei pahemmin jää säästöön.
Tämä oli siis brutto. Netto on 2600€.
Bruttopalkka noin 4600 euroa. En tarvitisi oikeastaan näin ''paljoa'' vaan vähemmän riittää. Arvostan enemmän omaa vapaa-aikaa kuin työtä ja rahaa. Siksi todennäköisesti siirryn 4 päivän työviikkoon pian.
Minimipalkka, jolla eläisin, olisi varmaankin bruttona 2500.
Ehkä ideaalitilanne olisi jokin mukava etätyö 3 päivää viikossa ja 3000 euron palkka. Se olisi unelma.
7000 eur/kk ny, tosin käteen joku alle4t eur