Kauanko tapailitte ennen suhteen virallistamista?
Kun tutustuitte puolisoonne kauanko meni, että aloitte virallisesti seurustelemaan? Kuinka tiiviisti tapailitte?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jotenkin ihan vieraalle tuo, että viikon jälkeen aletaan parisuhteeseen... itse ainakin haluan tutustua toiseen ja tunnustella yhteensopivuutta vaikka ihastusta ja kemiaa olisikin. Niiden varaan kun ei voi yksinään rakentaa.
No miten on mennyt? Tosiaan viikon jälkeen parisuhteeseen. Seksiä ekoilla treffeillä. Tavattiin yökerhossa ja nyt oltu naimisissa 18 vuotta. Meillä on kolme lasta ja iso rivari.
Miten se rivari asiaan liittyy, oli sitten iso tai pieni? Tai lapset, hyvin voi mennä oli lapsia tai ei.
Olimme opiskelukavereita ulkomailla ja päädyimme vaimon ehdottamana treffeille. Otin häntä kädestä kiinni ja vaimo puristi takaisin niin päättäväisesti, että homma oli sillä selvä. Vaimo muutti Suomeen ja suoraan luokseni. Jo samana vuonna mentiin valtion pakottamana naimisiin ja siitä lähtien on oltu onnellisesti yhdessä 23 vuotta.
Ehkä viikon treffailun jälkeen seurusteltiin ihan virallisesti. Kaksi vuotta seurusteltiin ja sit oltiinkin jo naimisissa.
22 yhteistä vuotta takana.
Ei koskaan puhuttu mistään virallistamisesta vaan alettiin vaan tapailla ja olla yhdessä.
Ensimmäinen kokous virallistamisesta pidettiin kuukauden jälkeen. Äänet meni tasan, nyt ei ole vielä uutta kokouskutsua tullut.
Minä olen nyt kuukauden ajan viettänyt aikaa yhden miehen kanssa enkä mä kyllä koe että tämä on vielä seurustelua parisuhdemielessä vaan nimenomaan sitä tutustumista toiseen. Olen kyllä ihastunut mieheen, mutta mun mielestä parisuhde edellyttää muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jotenkin ihan vieraalle tuo, että viikon jälkeen aletaan parisuhteeseen... itse ainakin haluan tutustua toiseen ja tunnustella yhteensopivuutta vaikka ihastusta ja kemiaa olisikin. Niiden varaan kun ei voi yksinään rakentaa.
No miten on mennyt? Tosiaan viikon jälkeen parisuhteeseen. Seksiä ekoilla treffeillä. Tavattiin yökerhossa ja nyt oltu naimisissa 18 vuotta. Meillä on kolme lasta ja iso rivari.
Niin, ihmiset ovat erilaisia ja ei näissä ole oikeita tai vääriä tapoja. Mä kerroin vain miten itse omalla kohdalla koen nämä asiat ja mikä on mun kokemuksissa toiminut. Jokainen tavallaan!
Niin-trolli
Ei olla vielä virallistettu. Kohta 30 vuotta ollaan oltu yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se rivari asiaan liittyy, oli sitten iso tai pieni? Tai lapset, hyvin voi mennä oli lapsia tai ei.
Ei voi. Lapset on elämän tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kumman virallisesti seurusteleminen?? Oletko sä joku ihme lesta?
Jos et tunne termejä niin konsultoi sanakirjaa: seurusteleminen on romanttista yhdessäoloa. Sitä ei kuuluteta kirkossa, eikä siellä kuuluteta muuten kihlaustakaan. Kihlaus on kahden ihmisen välinen sopimus avioliitosta.
Mielestäni tässä sekoitetaan kaksi asiaa eli tapailu ja seurustelu.
Tapailu voi olla kuin kaverin kanssa hengailu tai tapailu voi olla romanttista jossa edes pidetään kädestä tai muutoin ollaan lähellä toista (halailu ja pussailu).
Seurustelu on romanttista johon kuuluu edellisten lisäksi tietoisuus olemme pari ja seurustelemme eli tutustustumme edelleen toisiimme vakavalla mielellä jonka tarkoitus on johtaa yhteiseen elämään. Sitoutuminen yhdessä oloon.
Kihlaus tulee joskus noiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset varmaan ajattelevat tapailun ja seurustelun käsitteet vähän eri tavoilla. Osa rinnastaa, että seurustelu ja tapailu on ikään kuin sama asia. Toiset taas näkee tapailun erillisenä vaiheena jossa harkitaan onko toinen potentiaalinen seurustelukumppani eikä parisuhteeseen haluta lähteä ennen riittävää tutustumista.
TÄMÄ on se mitä aloituksellani ajan takaa. Itse kun näen nämä asiat juuri noin että parisuhdetta edeltää tutustumisvaihe joka etenee tai on etenemättä parisuhteeksi. Jos tapaan tänään ihmisen johon ihastun ja jonka kanssa vietetään koko viikonloppu yhdessä niin en mä pidä suhdetta parisuhteena vielä viikonkaan päästä vaan kyseessä on tutustumisvaihe. Sana "virallistaminen" on toki huono eikä nyt kuvaa sitä mitä tarkoitan. Ap
7 vuotta. Olen harkitseva nainen. Seuraan tilannetta, ettei tarvitse katua. Olemme olleet naimisissa 35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan virallistanut suhdetta kenenkään kanssa vaikka mulla on lapsikin
Tämä. Mikä helkkarin 'virallistaminen'.
Ensin tavataan (ekat treffit) ,sitten treffailu lisääntyy eli huomataan että tykätään ja homma sujuu. Tapaillaan,tehdään asioita yhdessä. Ehkä matkustellaan yms. Ihastutaan,tykästytään....sitten onkin kulunut vaikka 6kk tai enemmän. Jossain vaiheessa se on ihan seurustelua.
Mutta VIRALLISTAA. Miksi? Miksi moinen termi pitää sekoittaa kahden ihmisen väliseen tarinaan.
Olet varmaan vähintään keski-ikäinen. Teidän sukupolvellanne oli helppoa, seurustelu oli normi. Yhteenmuutto, naimisiin meno ja perheen perustaminen tapahtui kuin itsestään.
Nykynuorilla "epävirallinen" tapailu saattaa kestää vuosia, ellei virallistamisesta sovita yhdessä. FWB-suhde ei välttämättä eroa vanhan ajan seurustelusta mitenkään. Vaihtoehtoja on paljon, suhde voi olla avoin, Tinderissä ollaan ja tapaillaan muita ellei toisin sovita.
Ei se ole mitenkään itsestäänselvää nykymaailmassa, että ollaan parisuhteessa vaikka kovasti vietettäisikin yhdessä läheistä aikaa. Nykyään siitä sitoutumisesta ihan oikeasti pitää usein käydä erikseen keskustelu, että kummatkin on samalla linjalla milloin ollaan sitoutuneesti vain me kaksi. Tällainen maailma on nykyään ja eri sukupolvet puhuu selvästi hyvin eri kieltä keskustellessaan näistä asioista.
Ap on selkeästi noin max. 25v ja muut vastaajat +40 eli on eletty hyvin erilaisessa deittailukulttuurissa eikä sen takia ymmärretä mistä puhutaan.
Ei ihme jos eroja tulee paljon, kun ei tutustuta kunnolla toiseen.
Me tapailtiin ja seurusteltiin salaa 10 kk, kun olimme työkavereita suhteen alkaessa. Seurustelusta tuli puhe n 5 kk kohdalla. Molemmat olimme sitä mieltä, että on isot tunteet ja seurustellaan.
Ennen oli oletus ja normi, että jos tykätään toisesta ja vietetään yhdessä aikaa kyseessä on seurustelu ja tämä seurustelu etenee luontevasti kohti avioliittoa ja perheen perustamista. Nykyään tilanne on ihan eri. Ihmiset voivat hengailla yhdessä romanttisesti kuukausia tai jopa vuosia eikä sitä mielletä missään vaiheessa parisuhteeksi ellei niin erikseen sovita. Ei ole enää samalla tavalla normeja joiden mukaan eletään. Tästähän tämä suhteen "virallistamisen" ajatus tulee. Vaihtoehtoja ja suhdemuotoja on niin paljon.
No minä vietin puolisoni kanssa noin neljä kuukautta aikaa tutustuen ennen kuin määriteltiin suhteemme parisuhteeksi. Ihastusta oli ja viihdyttiin paljon yhdessä alusta asti, mutta haluttiin tutustua rauhassa. Joku olisi varmaan määritellyt tuon neljän kuukauden tutustumisen jo seurusteluksi, kun ihmisillä tuntuu olevan niin eri käsityksiä näistä.