Paljonko sinulla on henkilökohtaista velkaa/luottoa tms. jos asuntolainaa ei lasketa?
Paljonko sinulla on henkilökohtaista velkaa, luottoa tms. jos asuntolainaa ei lasketa? Ikäsi?
Kommentit (34)
Autosta taitaa olla vielä 25-30 k jäljellä.
luottokorteilla on kesän reissun ennakkomaksu, en ole sitä vielä maksanut.
Lennot maksoin juuri luottokortilla eli n. 2500€. Maksan sen heti kun lasku tulee pois. Auto velaton, asunnosta on vielä 200k jäljellä.
N32
Nolla euroa. Ei ole myöskään asuntolainaa enää maksettavana.
33v ja n 75k asunto- ja opintolainaa
Asunnosta n. 10 000 €
Klarna n. 400 €
Joku reilu 20 euroa taitaa olla kirjaston myöhästymismaksuja maksamatta. Muita velkoja ei ole, luottokortteja käytän välillä maksuaikakorttina.
Ei yhtään ole velkaa ja velattomassa ok-talossakin asun. En tykkää veloista. Käyn töissä ja palkka riittää erinomaisesti elämiseen. Mihin tarvitaan velkaa? Elintason ylläpitämiseen? Ei kiinnosta.
0 e. Jos luottokortin satunnaista käyttöä ei lasketa (senkin käyttö vain ns. turvallisuus syistä, ei rahatilanteesta johtuen) ikinä en ole muuta lainaa tai luottoa ottanut kuin asuntolaina.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään ole velkaa ja velattomassa ok-talossakin asun. En tykkää veloista. Käyn töissä ja palkka riittää erinomaisesti elämiseen. Mihin tarvitaan velkaa? Elintason ylläpitämiseen? Ei kiinnosta.
Minä käytän luottoa nettiostoksiin. Jos pulju menee vaikka konkkaan/tuotetta ei tule niin saan rahani silti takaisin. Maksan aina luoton heti pois, en siis varsinaisesti velaksi osta, vaan se raha on aina jo olemassa tilillä.
Mietin että itselläni on noin 7000e luottokortti ym velkaa, onko se paljon työssäkäyvällä? Asuntolaina erikseen
Mulla on velkaa noin 9000e. Nämä on luottokortteja, opintolainan rippeet, sekä ja lainanyhdistämislaina. Jäin yllättäen kahden lapsen yksinhuoltajaksi kuopuksen ollessa vauva, ja niskaan narahti talouden auto maksettavaksi, joka sit aiheutti lainakierteen kun piti ottaa kulutusluottoa jotta sain hoidettua miltei 300e kuukausittaiset auton osamaksut sekä muut talouden menot. Tuolloin elin siis Kelan äitiyspäivärahalla. Tämä efekti vaikuttaa vieläkin elämään, mutta onneksi olen nyt jo työelämässä ja asiat kunnossa, luottotiedot kunnossa jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä tarvitsin opintolainaa ja sitten asuntolainaa ensiasuntoon. Kaksi kertaa lisää lainaa asunnonvaihdon yhteydessä. Sitten sijoitusasuntoon, toiseen ja lopulta indeksirahaston ostoon. Nyt tuo kaikki on maksettu ja omaisuutta on 750.000€.
E tuota palkasta olisi säästänyt. Ja mihin tarvitsen rahaa? Voinhan joutua työttömäksi, sairastua tai vaikka auttaa vaikeuksiin joutunutta lähimmäistäni. Sinulla ei tällaisia mahdollisia huolia tietenkään ole.
Ei ole ikinä ollut asuntolainan lisäksi muuta.
Koettaa ensin soheltaa ilman lainaa,ei ole 30 vuoteen tarvinnut 10 euroa enemmän lainata.
Noin 32 000 € sijoitus/vivutusluotto osakkeisiin ja vastaaviin pörssinoteerattuihin sijoitusinstrumentteihin.
(Omistus ja sijoitusasuntolainoja noin 240 00€ yhteensä).
Ei asuntolainan lisäksi muuta lainaa. En edes omista luottokorttia.
Ei ole muuta kuin asuntolainaa ja sekin loppuu 10kk kuluttua.
N47
Pesukoneesta jäljellä maksamatta 74 euroa.
Muuta lainaa mulla ei ole.
0,03 euroa viimeisen laskun perusteella.
0 € vaikka laskettaisiin asunto- tai autolainatkin