Sain tietää että mieheni on pettänyt minua. Tunnusti sen. Nyt kaipaisin tukea ja viisautta.
Mies suhtautuu asiaan kylmän viileästi. Minulla on aavistus että tätä olisi jatkunut jo pidemmän aikaa. Mies väittää toisin. Tunnustaa kuitenkin että pettämistä on tapahtunut.
Mutta olen huolissani itsestäni. Olen ollut monia vuosia huonossa parisuhteessa, jossa minut on monella tapaa sivuutettu ja mitätöity. Nyt kun pohdin tätä pettämistä, niin huomaan että en osaa suhteuttaa asian vakavuutta. Uskon että tähän vaikuttaa vahvasti menneet vuodet parisuhteessa. Suhteen tapahtumat ovat vaikuttaneet minun itsetuntoni, omanarvontuntoon, kykyyn tehdä oikeudenmukaisia päätöksiä missä huomioin itseäni oikein.
Mistä löydän viisauden ja voiman toimia tässä tilanteessa niin että arvostan itseäni.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on tietoinen valinta. Itse en siihen suhteessa pystyisi, koska en pystyisi elämään sen tiedon kanssa, että olisin pettänyt. Siksi itselle ainakin 0 toleranssi. M44
Näin se on. Tietoinen ja tahallinen teko.
Ihan joka nainen pettää heniisesti tai fyysisesti niin miksi myös miehet ei saisi pettää naista?
Pitkään ollut huono suhde ja nyt paljastui että äijä pettää.-> mäkeen se sika ja uudet kuviot sulle.
Sulla on hyvä mies, kun kerran kelpaa toisillekin. Pettäminen on luonnollinen osa elämää, eikä toista ihmistä voi loogisesti edes omistaa. Suosittelen lääkkeeksi kostopanoa, joten mene tänä lauantaina lähimpään pubiin/baariin, niin löydät varmasti halukkaita kandidaatteja tähän toimenpiteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on hyvä mies, kun kerran kelpaa toisillekin. Pettäminen on luonnollinen osa elämää, eikä toista ihmistä voi loogisesti edes omistaa. Suosittelen lääkkeeksi kostopanoa, joten mene tänä lauantaina lähimpään pubiin/baariin, niin löydät varmasti halukkaita kandidaatteja tähän toimenpiteeseen.
Mitä tekemistä omistamisella ja pettämisellä on keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt pettämisasian niin, että sinä päivänä kun tulee julki, että puoliso on pettänyt, saan myös aloittaa ns. vapaan elämän. Kaipaan itsekin seikkailua, mutta en viitsi yksipuolisesti päättää sanatonta sopimusta monogamiasta. Asiasta ei ole meillä puhuttu, enkä nyt viitsi alkaa mitään "avointa suhdetta" tms. ehdottamaankaan.
Elikkä sinä siis henkisesti jo petät, kun haluat pettää. Entä jos miehelläsi ei ole käynyt nämä edes pienessä mielessäkään?
Tässä sulle voimaa ja viisautta: eroa, pakkaa tavarasi ja häivy. Tai vaihtoehtoisesti häivytä se pettäjä pois kämpästäsi. Ei tuu enää kalua tuosta. Nyt on aika kasvattaa selkäranka ja ottaa elämä omiin käsiinsä!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt pettämisasian niin, että sinä päivänä kun tulee julki, että puoliso on pettänyt, saan myös aloittaa ns. vapaan elämän. Kaipaan itsekin seikkailua, mutta en viitsi yksipuolisesti päättää sanatonta sopimusta monogamiasta. Asiasta ei ole meillä puhuttu, enkä nyt viitsi alkaa mitään "avointa suhdetta" tms. ehdottamaankaan.
Kuullostaa tosirakkaudelta<3
Get over it. Pettäminen on elämän suola. Koska mies tunnusti haluaisi hän erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä olla omistushaluinen ihminen, vaan liberaali eli vapaamielinen eli pettää saa, jos niin huvittaa, eikä siitä pidä tehdä sen suurempaa numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä olla omistushaluinen ihminen, vaan liberaali eli vapaamielinen eli pettää saa, jos niin huvittaa, eikä siitä pidä tehdä sen suurempaa numeroa.
Tuollainen taitaa olla mt-ongelmainen lähinnä.
Kertomalla mies ilmaisi, että sinulle voi hänen mielestään tehdä mitä vain, koska et aseta minkäänlaisia rajoja. Nyt mietit jopa sitä, että antaisit miehen olla, joten mies on oikeassa. Miehelläsi saattaa olla voimakkaita narsistisia piirteitä, jolloin hän ikään kuin nauttii sinun rääkkäämisestäsi.
Olet ilmeisesti jo hyvin pitkälti menettänyt omantunnonarvosi, mutta sen voi saada takaisin. Hanki itsellesi ammattiapua ja valmistaudu lähtemään suhteesta. Ilman apua se voi olla vaikeaa, koska sinua pystyy manipuloimaan. Lähtemällä heti suhteesta saisit osan itsetunnostasi takaisin, mutta et varmaankaan pysty siihen? Toivottavasti teillä ei ole lapsia?
Jo sukupuolitautiriskien takia suhde jossa on pettämistä kannattaisi lopettaa heti. Mene sinäkin tautitesteihin, miehen pitäisi maksaa lasku.
Vierailija kirjoitti:
Kertomalla mies ilmaisi, että sinulle voi hänen mielestään tehdä mitä vain, koska et aseta minkäänlaisia rajoja. Nyt mietit jopa sitä, että antaisit miehen olla, joten mies on oikeassa. Miehelläsi saattaa olla voimakkaita narsistisia piirteitä, jolloin hän ikään kuin nauttii sinun rääkkäämisestäsi.
Olet ilmeisesti jo hyvin pitkälti menettänyt omantunnonarvosi, mutta sen voi saada takaisin. Hanki itsellesi ammattiapua ja valmistaudu lähtemään suhteesta. Ilman apua se voi olla vaikeaa, koska sinua pystyy manipuloimaan. Lähtemällä heti suhteesta saisit osan itsetunnostasi takaisin, mutta et varmaankaan pysty siihen? Toivottavasti teillä ei ole lapsia?
Jo sukupuolitautiriskien takia suhde jossa on pettämistä kannattaisi lopettaa heti. Mene sinäkin tautitesteihin, miehen pitäisi maksaa lasku.
Olet täysin oikeassa. Pitää olla tuollaisessa tilanteessa kerrasta poikki. On ihan julkisuutta myöten tapauksia jossa mies jatkaa pettämistään nöyryyttäkseen sadistisella tavalla petettyä. Jopa niin että kertoo julkisesti kuinka ihanaa on pettää puolisoaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, yllä oleva viesti kannattaa lukea useampaan kertaan läpi. Tarvitset ammattiapua, koska sinua on manipuloitu. Myös käytännön apua lähtemiseen, lähde vaikka kun mies on poissa ja mee aluksi sukulaiselle/kaverille/hotelliin.
Kuule, kun ikää ja kokemusta tulee vuosikymmeniä enemmän, sitä tajuaa sekä omista ympyröistään että toisten tarinoista, ettei ihmistä ole luotu yksiavioiseksi. Olin nuorempana pöyristynyt kun setäni piti vihityn vaimonsa rinnalla jalkavaimoa ja tulin itsekin todella rajusti petetyksi ja jätetyksi. Sittemmin olen tajunnut, että näin se vaan aika usein käy.
Jos nyt tällä nykyisellä ymmärryksellä saisin olla uudestaan parikymppinen, rakentaisin elämäni ihan toiselle perustalle: tärkeintä on hankkia koulutus ja ammatti ja taidot jolla oppii tekemään rahaa. Avioehto ja talous erilleen kenestäkään toisesta. Parisuhde ja perhe pitää rakentaa oman vahvan talouden päälle ja turvata oma talous kaikkien tilanteiden varalta. Oma perusturva sitten pysyy vaikka puoliso touhuaisi mitä vaan. Toisin sanoen mitään ei pidä rakentaa toisen ihmisen varaan. Ei itsetuntoaan, talouttaan eikä muutakaan. Toki joskus voi käydä kuten Strömsössä ja se on hienoa, mutta usein ei käy. Siksi pitää muistaa ja ymmärtää, että useinmiten toinen ihminen on vain käymässä elämässäsi ja tuomassa niitä hyviä aikoja vain tietyksi ajaksi.
Kannattaa myös muistaa, että maapallolla on 8 miljardia ihmistä ja siihen määrään mahtuu kaikenlaisia ihmiskohtaloita. Minun ja sinun pettymykset ovat vain pisaroita tässä valtameressä, eikä niillä loppujen lopuksi ole mitään väliä tai suurempaa merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kun ikää ja kokemusta tulee vuosikymmeniä enemmän, sitä tajuaa sekä omista ympyröistään että toisten tarinoista, ettei ihmistä ole luotu yksiavioiseksi. Olin nuorempana pöyristynyt kun setäni piti vihityn vaimonsa rinnalla jalkavaimoa ja tulin itsekin todella rajusti petetyksi ja jätetyksi. Sittemmin olen tajunnut, että näin se vaan aika usein käy.
Jos nyt tällä nykyisellä ymmärryksellä saisin olla uudestaan parikymppinen, rakentaisin elämäni ihan toiselle perustalle: tärkeintä on hankkia koulutus ja ammatti ja taidot jolla oppii tekemään rahaa. Avioehto ja talous erilleen kenestäkään toisesta. Parisuhde ja perhe pitää rakentaa oman vahvan talouden päälle ja turvata oma talous kaikkien tilanteiden varalta. Oma perusturva sitten pysyy vaikka puoliso touhuaisi mitä vaan. Toisin sanoen mitään ei pidä rakentaa toisen ihmisen varaan. Ei itsetuntoaan, talouttaan eikä muutakaan. Toki joskus voi käydä kuten Strömsöss
No niin. Monesko alter ego palstailee
Onko se toinen nainen sen arvoinen, että hänen takiaan kannattaa päättää Teidän avioliitto? Jos tulet siihen tulokseen ettei ole niin sitten ennen kuin päätät mitään keskustelet vakavasti miehesi kanssa siitä onko Teillä yhteistä tulevaisuutta vai päättyykö yhteiselämänne tähän.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt tällä nykyisellä ymmärryksellä saisin olla uudestaan parikymppinen, rakentaisin elämäni ihan toiselle perustalle: tärkeintä on hankkia koulutus ja ammatti ja taidot jolla oppii tekemään rahaa. Avioehto ja talous erilleen kenestäkään toisesta. Parisuhde ja perhe pitää rakentaa oman vahvan talouden päälle ja turvata oma talous kaikkien tilanteiden varalta. Oma perusturva sitten pysyy vaikka puoliso touhuaisi mitä vaan. Toisin sanoen mitään ei pidä rakentaa toisen ihmisen varaan. Ei itsetuntoaan, talouttaan eikä muutakaan. Toki joskus voi käydä kuten Strömsöss
Surullista kyynisyyttä kenties laatikkoviinin ja ananaslonkeron ääreltä tämä tekstisi on. Rakkaus on myös valintaa ja tahtotilaa eikä vain leijalevaa ja kuplivaa tunnetta. Ainakin normaalilla psyykellä varustetuilla.
Vierailija kirjoitti:Toisin sanoen mitään ei pidä rakentaa toisen ihmisen varaan. Ei itsetuntoaan, talouttaan eikä muutakaan.
Niin toivon että itse olisin ymmärtänyt tämän parikymppisenä. Samoin tuon että ihmiset ovat vain käymässä elämässäsi. Sillä tavalla oppii myös arvostamaan niitä hyviä hetkiä joita kokee ja on myös varmasti parempi kumppani itse.
Pettäminen on tietoinen valinta. Itse en siihen suhteessa pystyisi, koska en pystyisi elämään sen tiedon kanssa, että olisin pettänyt. Siksi itselle ainakin 0 toleranssi. M44