Sain tietää että mieheni on pettänyt minua. Tunnusti sen. Nyt kaipaisin tukea ja viisautta.
Mies suhtautuu asiaan kylmän viileästi. Minulla on aavistus että tätä olisi jatkunut jo pidemmän aikaa. Mies väittää toisin. Tunnustaa kuitenkin että pettämistä on tapahtunut.
Mutta olen huolissani itsestäni. Olen ollut monia vuosia huonossa parisuhteessa, jossa minut on monella tapaa sivuutettu ja mitätöity. Nyt kun pohdin tätä pettämistä, niin huomaan että en osaa suhteuttaa asian vakavuutta. Uskon että tähän vaikuttaa vahvasti menneet vuodet parisuhteessa. Suhteen tapahtumat ovat vaikuttaneet minun itsetuntoni, omanarvontuntoon, kykyyn tehdä oikeudenmukaisia päätöksiä missä huomioin itseäni oikein.
Mistä löydän viisauden ja voiman toimia tässä tilanteessa niin että arvostan itseäni.
Kommentit (41)
Onko huono, kun vaimo ei enää niele, vaikka ottaa suihin?
Mutta kuitenkin sitten nykyään antaa aina papanareikää?
Eikö oo ihan ok vielä tilanne?
Vai tunnustaa mies, että "pettämistä on tapahtunut". Siis millaista "pettämistä"?
Kysy nyt hyvä ihminen vähän tarkemmin, mitä miehesi on puuhaillut selkäsi takana.
Ei saa alistua "ymmärtäväiseksi" kynnysmatoksi.
Itse selvittäisin, miten ja miten kauan minua on petetty. Yhden satunnaisen yhden yön hairahduksen saattaisin antaa anteeksi varoituksella, että seuraavasta lähden. Anteeksianto ehdolla, että suhteemme on ollut muuten hyvä.
Useita tai pitkään jatkuneita pettämisiä/monia suhteita en sietäisi. Lähtisin heti toivottaen pettäjälle
ONNELLISTA LOPPUELÄMÄÄ VALITSEMALLAAN TIELLÄ.
Tee hyvinvointiteko itsellesi ja heitä mies roskiin elämästäsi. Kerran pettäjä, aina pettäjä.
Arvosta itseäsi ja lähde. Rakenna itsellesi elämä, jossa voit tuntea olosi hyväksi.
Voimia<3
Joillekin pettäminen ei sinänsä tunnukaan miltään, koska he arvostavat kumppanissa ja parisuhteessa muita asioita kuin uskollisuutta, mutta kuulostaa, että sinun tilanteesi ei ole tällainen. Kuulostaa siltä, että tarvitsisit terapeutin tai muun ulkopuolisen tukea omien ajatustesi ja tunteidesi selvittelyn. Soita vaikka Naistenlinjan päivystykseen tai jos saat työterveydestä psykologikäynnin.
Miehesi haluaa eron muttei osaa tai halua itse tehdä päätöstä. Tällä tunnustuksella hän on vierittänyt pallon sinulle jotta voi jatkossa kertoa sinun halunneen erota. Päästä hänet vapaaksi ja korjaa itsesi.
Itse olen miettinyt pettämisasian niin, että sinä päivänä kun tulee julki, että puoliso on pettänyt, saan myös aloittaa ns. vapaan elämän. Kaipaan itsekin seikkailua, mutta en viitsi yksipuolisesti päättää sanatonta sopimusta monogamiasta. Asiasta ei ole meillä puhuttu, enkä nyt viitsi alkaa mitään "avointa suhdetta" tms. ehdottamaankaan.
Olet jo puolimatkassa oikeaan suuntaan, kun tajuat teoriatasolla asian, vaikkei tunnetasosi vielä siihen yhdistykään.
Ihan ensimmäiseksi laitat miehen kiertoon. Sen jälkeen elät ihan rauhassa itsesi kanssa etkä aloita uutta parisuhdetta ennen kuin olet oppinut arvostamaan itseäsi ja pitämään rajoistasi kiinni. Jos sinulla on ylimääräistä rahaa omaan hyvinvointiin, ei juttelu ammattilaisen kanssa ole mitenkään hullumpi vaihtoehto.
Tiedän, kuulostaa paljon yksinkertaisemmalta kuin todellisuudessa on, mutta ero on jo valtava askel eteen päin. Sen jälkeen kun saat miehen pois ja annat hiljaisuuden myötä omien ajatusten ja tunteiden tulla vapaasti. Usein itsensä löytää vasta yksinolon myötä.
Kun olen ollut siinä ns. toisen naisenkin roolissa, niin asiahan on näin, että se mitä pettävät miehet sepittävät puolisoilleen on vain jäävuoren huippu. Vain murto-osa todellisista tapahtumista tulee ilmi. Näin tämä on yleisellä tasolla.
Tuollaisesta mitätöinnistä ja vähättelystä on kokemuksia parisuhteessa. Se loppui siihen kun laitoin jäätävän rähinän päälle. Tietynlaiset miehet kaipaa kovaa kovaa vasten tai sitten ne alistaa.
Anna ajan kulua hiukan, pura mieltäsi miehelle koko ajan: minusta tuntuu -tyyppisesti. Älä loukkaa tai hauku. Eli älä tee mitään mistä sua voi alkaa syyllistämään. Puhu kavereille, perheelle, kaikille. Ratkaisu alkaa sieltä hahmottamaan.
Älä syytä itseäsi. Pettämisestä olisin vähemmän huolissani, jos sinua on kohdeltu muuten kylmästi suhteessa. Mieti halutko oikeasti tuollaista suhdetta.
Miehen viileys on etäisyyden ottamista tilanteeseenne. Ei hän reagoi asiaan vielä pitkään aikaan, jos koskaan, niin älä odota häneltä enempää. Jos jaksat odottaa vuosia, niin ehkä hän sitten osaa selittää paremmin käytöksensä. Kannattaako odottaa päätät tietysti itse.
Kuuntele nyt vain itseäsi. Jos tuntuu pahalta silloin tuntuu pahalta. Jos ei tunnu oikein miltään ei välttämättä jatkossakaan tunnu oikein miltään.
Minulle miehen pettäminen ei ollut loppu suhteelle. En koskaan kokenut pettämistä raskaasti. Hyvin moni väitti, että joku päivä romahdan. Sitä ei tapahtunut koko suhteemme aikana ja minkä vuoksi suosittelen kuuntelemaan vain itseäs kuin kysymään muilta.
Älä kuitenkaan roiku suhteessa, jos et pääse pettämisestä yli.
Vierailija kirjoitti:
Tee hyvinvointiteko itsellesi ja heitä mies roskiin elämästäsi. Kerran pettäjä, aina pettäjä.
Sarjapettäjistä löytyy usein myös narsistisia piirteitä ilmentäviä.
Vihervassari ulisee muita apuun kun on itse niin avuton ettei osaa elää itsenäistä elämää.
Siinä vaiheessa jos mies alkaa sössöttämään että pettäminen ei ole tuomittavaa niin juokse. Olet silloin tekemisissä omatunnottoman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vihervassari ulisee muita apuun kun on itse niin avuton ettei osaa elää itsenäistä elämää.
Jep, pettävä vihervassari tarvitsee hovin ympärilleen joka paapoo häntä kuinka pettäminen on oikein.
Nyt heti ensimmäiseksi otat ja kostat. Se on se ensimmäinen asia. Mä voin tulla panemaan sua.