Taas etätyötä mollaava artikkeli ilman kommentointi mahdollisuutta
Miksi etätöitä aina halutaan haukkua?
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e1fcfe26-b248-4392-8e49-3406efbf4a44
Kommentit (102)
Työyksinäisyys, heh. Tuo on Joblyn mainos, mikä sitten onkaan.
Minun työhyvinvointiani on ainakin lisännyt suuresti etätyö. Nukun paremmin ja keskityn paremmin. En todellakaan kaipaa mitään yhteisöllisyyttä. Jos etätyö kiellettäisiin nykyisessä työpaikassa, etsisin uuden työn.
Kyllä mä näen työkavereita paljonkin, vaikka olisin koko päivän kotona. En mä konttorillakaan pahemmin jää juttelemaan niitä näitä sovittujen tapaamisten ulkopuolella, mutta niiden yhteydessä useinkin. Ja se onnistuu melkein yhtä hyvin etänä kuin konttorilla. Joskus paremminkin, kun Teamsissa on parempi rauha jutella luottamuksellisiakin kuin käytävällä.
Mieheni taas tekee paljon yksinäisempää työtä joten niillä on sovittu Teams-kahvitunnit.
Mä en jaksa näitä valituksia, että kun kaikki ei pöhise samassa paikassa niin on vaikeaa. Mitäs jos tekisitte asialle jotain? Olen nähnyt neljän vuoden aikana ties kuinka monta eri tapaa, miten työyhteisöä voi rakentaa etänä. Mutta valittajat ovat yleensä niitä, jotka ovat yrittäneet enintään yhtä, jos sitäkään, todenneet, että ei toiminut heti ja luovuttaneet.
Kiitos työmatkoista säästyneen ajan, mulla on enemmän aikaa sosiaalisuudelle esimerkiksi perheen ja sukulaisten kesken. En näe järkeä, että minun pitäisi kuluttaa toista tuntia päivittäin vain viihdyttääkseni työkavereita. Joka yleensä sitä paitsi tarkoittaa sitä, että kiireessä kiidän käytävällä ohi ja sanon moi.
Juuri tällä viikolla työkaveri konttorilla totesi, että emme ole nähneet aikoihin. Olemme molemmat olleet konttorilla muutaman kerran viikossa, mutta molemmat kiinni töissä, joten emme ole edes käytävällä nähneet. (Mutta olemme kyllä jutelleet, etänä.)
Meidän toimistolle tuli lähityöpäivät pakolliseksi 3 pv viikossa. Käytännössä kaikki käy eri päivinä ja jos sattuu samalle päivälle niin porukka menee vaikka vessaan tekemään etänä.
Vierailija kirjoitti:
Tuokin ongelma on vain niillä toimiston parilla ekstrovertillä joita muiden pitäisi tulla viihdyttämään.
Tämä! Mä ymmärrä miksi joillain on oikeus vaatia toisia toimistolle siksi, että hän tykkää ihmisistä ympärillään. Meille muille työpaikka on töiden tekemistä varten eikä siksi, että siellä pidettäisiiin kollegoja kädestä ja laulettaisiin cumbaijaata. Jos ihminen kärsii yksinäisyydestä, niin hän voi sitten vapaa-ajalla liittyä marttakerhoon ja alkaa leipomaan heidän kanssaan suklaakeksejä.
Mutta meilläkin on töissä vaatimus, että pitää olla vähintään 1 tiimin yhteinen lähityöpäivä, ettei Marjatalla ole yksinäistä. Marjatta tietenkin itse asuu 5min matkan päästä työpaikalta ja asuu sellaisessa pienessä kerrostalokaksiossa, mistä varmaan haluaakin poistua ahtauden takia. Se on hänen oma valintansa. Mä asun Keravalla 200 neliöisessä asunnossa, missä pelkästään mun työhuone on varmaan suurempi kuin Marjatan koko asunto. Mun pitää siis lähteä täältä saakka Helsingin ydinkeskustaan ruuhka-aikana ja yritys ei tarjoa edes parkkipaikkaa. Maksan siis itse aivan älyttömän kalliin pysäköinnin jossain elielin hallissa, tai lähden sohlaamaan julkisilla jonkun tunnin suuntaansa. Ihan koska Marjatalla on ikävä ihmisiä. Hullua hommaa!
Tällaset lähityö Marjatat on lähes aina HR ihmisiä. Mikään muu ei selitä että saavat nuo pakolliset lähityöpäivät läpi.
Etkö ap todellakaan ymmärrä, mitä tarkoittaa KAUPALLINEN YHTEISTYÖ?
Se tarkoittaa, että teksti on mainos. Joblyn mainos.
Jos olet kiinnostunut mainoksista, voit kommentoida niitä vapaasti esimerkiksi tällä palstalla.
Artikkeli? Sehän oli mainos. Jäikö lukematta ylälaidassa oleva teksti Kaupallinen yhteistyö, mikä tarkoittaa mainosta.
Lähityö Marjatta kirjoitti:
Artikkeli? Sehän oli mainos. Jäikö lukematta ylälaidassa oleva teksti Kaupallinen yhteistyö, mikä tarkoittaa mainosta.
No tulihan se Marjattakin kommentoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin ongelma on vain niillä toimiston parilla ekstrovertillä joita muiden pitäisi tulla viihdyttämään.
Tämä! Mä ymmärrä miksi joillain on oikeus vaatia toisia toimistolle siksi, että hän tykkää ihmisistä ympärillään. Meille muille työpaikka on töiden tekemistä varten eikä siksi, että siellä pidettäisiiin kollegoja kädestä ja laulettaisiin cumbaijaata. Jos ihminen kärsii yksinäisyydestä, niin hän voi sitten vapaa-ajalla liittyä marttakerhoon ja alkaa leipomaan heidän kanssaan suklaakeksejä.
Mutta meilläkin on töissä vaatimus, että pitää olla vähintään 1 tiimin yhteinen lähityöpäivä, ettei Marjatalla ole yksinäistä. Marjatta tietenkin itse asuu 5min matkan päästä työpaikalta ja asuu sellaisessa pienessä kerrostalokaksiossa, mistä varmaan haluaakin poistua ahtauden takia. Se on hänen oma valintansa. Mä asun Keravalla 200
Tiedätkö, että tutkimusten mukaan suomalaisten koettu yksinäisyys on lisääntynyt tosi paljon viime vuosina? Se on peräti kolminkertaistunut vuoteen 2016 verrattuna! Itselleni ei ainakaan tule mieleen muuta fiksua syytä kuin etätöiden yleistyminen. Itsekin tykkään tehdä etätöitä, mutta tunnistan samalla, että aika vähiin jää liveaikuiskontaktit. Jos en veisi lapsia päiväkotiin, en puhuisi kuin naapureille pihalla ja omalle miehelle suurinpana osana päivistä.
Toki joidenkin mielestä etäihmiskontaktit Teamsin yli ovat ihan yhtä hyviä kontakteja kuin livekontaktitkin. Itse en ole samaa mieltä, kyllä kasvokkain tapahtuva vuorovaikutus on lopulta antoisampaa.
Vierailija kirjoitti:
Tällaset lähityö Marjatat on lähes aina HR ihmisiä. Mikään muu ei selitä että saavat nuo pakolliset lähityöpäivät läpi.
Meillä HR-marjatat tekee etätöitä, paitsi sen kerran viikkoon kun niiden on pakko päästä toimistolle tapaamaan toisiaan. Se onkin sitten meille muille päivä jona ei tehdä töitä kun Marjattojen torikokous saa aikaan sellaisen metelin ettei edes vastamelukuulokkeet auta.
Ei nekään töitä tee vaan hoitaa omaa sosiaalista elämää. "On niin ihana nähdä livenä!" No nähkää sitten livenä! Älkää tulko häiritsemään muita sen takia! Aina kun kuulen kyseisen lauseen, tulee mieleeni että sanoja on tekopyhä eikä se oikeasti halua nähdä.
Oletko ap hiukka yksinkertainen? Milloin mainoksissa on ollut "kommentointimahdollisuus"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta meilläkin on töissä vaatimus, että pitää olla vähintään 1 tiimin yhteinen lähityöpäivä, ettei Marjatalla ole yksinäistä. Marjatta tietenkin itse asuu 5min matkan päästä työpaikalta ja asuu sellaisessa pienessä kerrostalokaksiossa, mistä varmaan haluaakin poistua ahtauden takia.
Voi luojani älä jooko käytä toimistoa siihen että saat puhua muiden kanssa kasvokkain. Monet muut koittaa tehdä siellä töitä ja sinun kälätys todennäköisesti häiritsee. Etenkin jos avotoimisto niin ole hiljaa.
Lähityö Marjatta kirjoitti:
Oletko ap hiukka yksinkertainen? Milloin mainoksissa on ollut "kommentointimahdollisuus"?
Huomaatko kun näitä juttuja on ollut monta? Vaikka tämä olisi mainos niin ne aiemmat ei oo ollu.
Mitkä ihmeen aiemmat? Linkkejä niihin, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta meilläkin on töissä vaatimus, että pitää olla vähintään 1 tiimin yhteinen lähityöpäivä, ettei Marjatalla ole yksinäistä. Marjatta tietenkin itse asuu 5min matkan päästä työpaikalta ja asuu sellaisessa pienessä kerrostalokaksiossa, mistä varmaan haluaakin poistua ahtauden takia. Se on hänen oma valintansa. Mä asun Keravalla 200
Tiimipäivä on nykyään kirosano minulle jonka pakko pääsääntöisesti mennä toimistolle. Silloin sinne kerääntyy kasa riemuidiootteja juoksemaan pitkin avotoimistoa jatkuvan huutopuheen saattelemana. Hetken saa rauhaa kun ne kerääntyy neukkariin leikkimään että käsittelevät työasioita, oikeasti siellä syödään pullaa ja kaikilla oli niin ihanaa kun ollaan yhdessä viimein. Olen itse luovuttanut, en tee näinä päivinä töitä. Harmi että meidän konsernissa on monta eri tiimiä niin näitä päiviä sattuu helposti yksi viikkoon. Mutta koska näille muillekin se on toimistopäivä on hengailua varten, niin en itsekään koe huonoa omaatuntoa siitä että ne päivät menee töiden osalta hukkaan.
Olen huomannut että eniten etätyötä haluaa tehdä ne laiskimmat ja heikoimmin kommunikoivat alaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen aiemmat? Linkkejä niihin, kiitos.
Googlaa ite "etätyö", "lähityö", "työhyvinvointi", jne.