Miksi Suomessa ei ole puoluetta, joka ajaisi palkansaajien asioita?
SDP ja Vasemmisto tuntuvat ajattelevan liikaa muualta tulevien asioita. Mikä puolue olisi lähinnä palkansaajan puolue?
Kommentit (46)
Tarvitaan puolue ajamaan kansan asioita ilman kompromisseja. Ei mitään afrikkalaisilta ruskeaan reikään ottavia populisteja.
Työikäisten suomalaisten asioita. Myös työttömien, etenkin työttömien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ei ole. Tarvetta kyllä olisi.
No todellakin olisi tarvetta. Voisikohan vaikka SDP ottaa tästä koppia ja jättää maailmanhalailun Vasemmistoliitolle..
Ap
Vasemmisto oli jo viime hallituksen johdossa mitä tekivät jakoi rahat saksaan ja rikkaille. Yrittäjille touhusatatonniset ja työlupien löysäys.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan puolue ajamaan kansan asioita ilman kompromisseja. Ei mitään afrikkalaisilta ruskeaan reikään ottavia populisteja.
Työikäisten suomalaisten asioita. Myös työttömien, etenkin työttömien.
Miksi työttömien? Eihän ne tuota!
Vierailija kirjoitti:
Demarit pas.koo omiensa päälle. Niin se tekee aina ette vaan huomannut/välittänyt siitä kun asiat oli hyvin. Marin on loistava iva demarien äänestäjille. Sitä ei kiinnosta pas.kaakaan teidän pienet murheet
Juuri näin!
Olen duunarina erittäin tyytyväinen vassareihin ja demareihin he sentään yrittävät toisin kuin valehtelevat persut köyhiltä ei leikata terveisin Purra.
Tai suomalaisten asioita.Olisi markkinarakoa.
Nyt sitten vaan perustetaan se puolue eikä ooteta, että joku muu jossain joskus hoitaa.
Oon mukana. Ootteko te muut?
Se on ihan sama mikä työläisten puolue perustetaan, kun siinä vaiheessa kun pääsevät hallitukseen päättämään asioista, vain oma asema, oma palkka ja oma etu kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten vaan perustetaan se puolue eikä ooteta, että joku muu jossain joskus hoitaa.
Johtajaksi Marin. Hällä on kokemusta
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sama mikä työläisten puolue perustetaan, kun siinä vaiheessa kun pääsevät hallitukseen päättämään asioista, vain oma asema, oma palkka ja oma etu kiinnostaa.
Ai jos siellä ollaan sinä ja minä? Eikö sillon voida ihan itte päättää, että kiinnostaako vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EEIIII!!!!!
Tää on kyl niin huvittavaa ja ärsyttävää suomalaisissa, että itketään ja valitetaan mutta kun vois tehhä asioille jotain ni ei kiinnosta pätkääkään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät, demarit ja kommarit on kaikki nykyään samanlaisia maailmaanhalaajia ja ilmastohörhöilijöitä. Tavallista suomalaista duunaria ei enää ajattele kukaan, ei edes AY-liitot, jotka eivät saa aikaiseksi 15€ minimipalkkaa, että palkallaan voisi elää, ilman asumis- ym-tukia.
AY-liittojen ajamat "palkankorotukset" ovat aina prosenttikorotuksia, jolloin pienipalkkainen jää entistä enemmän jälkeen yleistä hintatasoa ja inflaatiota. Isopalkkaiselle prosenttikorotuskin on enemmän kuin pienipalkkaiselle. Joten se siitä AY-liikkeestä jäsenmaksu kyllä kelpaa, eikä se olekaan mikään ihan vallan mitätön kooltaan. A-kassassa se on sitten jostain mystisestä syystä euromääräinen, sen sijaan että prosenttiperustaisena olisi pienipalkkaiselle halvempi. Ei ihme, että YTK kiinnostaa
Tässä tuli yksi asia mistä harvoin puhutaan eli prosenttimääräiset korotukset. Tekee melkoisen eron työuran aikana jos parin vuoden välein palkka nousee 3% jos lähtöpalkka on 1500 vs jos se on 4500. Korko kasvaa koron päälle.
Ennen vaaleja ne kaikki ovat palkansaajan puolueíta mutta vaalien jälkeen takki kääntyy esiin tulee seteliselkärankainen.
Kokoomus ja perussuomalaiset ovat edelleen suosituimmat puolueet työelämässä olevien keskuudessa.
Näin kertoo tilastot. Eli ihmiset ovat ymmärtäneet, että nämä puolueet pitävät heidän puoliaan. Tai ehkä kaikki ovat firmojen omistajia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ei ole. Tarvetta kyllä olisi.
No todellakin olisi tarvetta. Voisikohan vaikka SDP ottaa tästä koppia ja jättää maailmanhalailun Vasemmistoliitolle..
Ap
Olet persutrolli ja paljastit itsesi.
Kansainvälinen oikeus pakottaa kaikki puolueet toteuttamaan tietyt kansainväliset velvollisuudet ja sopimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ja perussuomalaiset ovat edelleen suosituimmat puolueet työelämässä olevien keskuudessa.
Näin kertoo tilastot. Eli ihmiset ovat ymmärtäneet, että nämä puolueet pitävät heidän puoliaan. Tai ehkä kaikki ovat firmojen omistajia sitten.
Tai he luulevat, uskovat ja toivovat niin.
Olen henk.koht. ollut pitkään sitä mieltä, että useimmat puolueet ovat aikansa eläneitä ja erot ovat usein nimellisiä. Ne saisi pistää isoon pussiin ja ravistaa sekaisin. Ehkä sitten syntyisi yhdistelmiä, jotka toimivat, ja roskat saisi perata pois.
Aina välillä perustetaan pieniä uuspuolueita, mutta harvat jäävät henkiin. Tämän ajan pienet toimijat ovat lähinnä nasseja ja muita vaarallisia hörhöjä. Mistä saataisiin terveitä kansanliikkeitä?
Kukas maksaa sitten ne palkat?