Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tee enää kotitöitä

Vierailija
08.03.2024 |

Onko muille käynyt niin, että kun elitte miehen kanssa kaksin, niin mies osallistui kotitöihin oma-aloitteisesti? Mutta kun lapsia tuli, niin mies pikkuhiljaa lopetti kotitöiden tekemisen?

Meillä tilanne nyt se, että kaikki kotityöt ovat minun vastuullani. Mies ei edes roskapussia vie pyytämättä, ja vaikka pyytäisin, niin kieltäytyy.

Olen yrittänyt ottaa puheeksi, että mielestäni ei ole reilua, että kaikki kotityöt ovat minun vastuullani. Tähän mies vain naljailee että miten sä nyt et muka enää saa kotitöitä tehtyä, onko sulla joku ongelma. Ei ota kuuleviin korviinsa, jos sanon että aikaisemmin ei ollut tällaista ongelmaa, koska hän aikaisemmin osallistui.

Olen sanonut miehelle, että olisi reilua, että laittaisi käyttämänsä astiat tiskikoneeseen. Hän ratkaisi ongelman siten, ettei enää syö kotona.

Muutaman kerran sanoin, että jos laittaa roskia roskikseen ja se tulee täyteen, niin sitten vie roskapussin roskakatokseen. Tämän ratkaisi siten, että miehen vessassa on nyt haiseva, lattialle pursuileva roskis koska vie roskansa sinne. Tästä kun kysyin, niin selitti jotain että hän vie roskat kalenterin mukaan eikä nyt kalenterissa ole merkintää.

Käydään siis molemmat töissä. Minulla on lyhyempien työpäivien vuoksi ollut päävastuu lapsista ja nyt sitten kaikista kotitöistäkin.

Mielestäni mies näkee aikamoista vaivaa vältelläkseen kotitöitä esim. noiden tiskien ja roskien kohdalla. Ja vähän nuo ihme perustelut mietityttää, että oisko hällä jotain alkavaa mielenterveysongelmaa? Kun myöskään omasta hygieniastaan mies ei enää oikein huolehdi, käy max kerran viikossa suihkussa ja vaihtaa silloin puhtaat vaatteet..

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ratkaisu on tietysti se, että mies ei jatkossa enää asu siellä kotona. Kerro hänelle ihan avoimesti tämä johtopäätös, jotta hän voi ottaa sen huomioon kotityöpanoksessaan, eikä mahdollinen ero tule hänelle yllätyksenä

Vierailija
2/58 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jättää sinut pian. Ei mies kestä lapsiarkea ja siksi joudut tekee kaikki kotityöt itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voihan se olla noinkin. Mies vain oli se, joka niitä lapsia enemmän halusi. Olisiko sitten halunnut itselleen huomiota söpöjen vauvojen varjolla ja nyt kun lapset isompia eikä niillä saa huomiota muilta ihmisiltä, niin lapsiperhearki ei enää kiinnostakaan? Ja vaimokaan ei ole enää sieltä nuoremmasta päästä (vaan vanhenee samaa tahtia miehensä kanssa), niin ei kiinnosta sekään enää? 

Vierailija
4/58 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kotityöt ole naisten hommia? Miehet takoo ja naiset kutoo eh?

Vierailija
5/58 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko silloin tyytyväinen, kun hän vielä teki kotitöitä vai arvostelitko terävästi, miten väärin hän niitä tekee?

Vierailija
6/58 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en todellakaan arvostellut.

En ymmärrä miksi tämä asia pitää ottaa aina esiin? Ja jos mies tekee kotityöt huolimattomasti, eikö siitä muka saa sanoa? Esim jos mies laittaa ruokaa ja jättää jäljet siivoamatta, niin siitäkö ei saisi sanoa? Mitä ihmeen pyhiä lehmiä miehet muka ovatei se ole tarkoitus parisuhteessa miehen eikä naisen  olla vapaamatkustaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/58 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lapsia eikä muijaa. Saa olla omassa kodissa niin kuin haluaa. Kuka edes haluaa ottaa tuollaista nalkuttavaa maanvaivaa riesakseen. Jos joskus haluaisin vaimon ja lapset niin kyllä sen vaimon pitää koti ja lapset hoitaa. Niin se on aina ollut ja tulee olemaan. 

Mies 46

Vierailija
8/58 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole lapsia eikä muijaa. Saa olla omassa kodissa niin kuin haluaa. Kuka edes haluaa ottaa tuollaista nalkuttavaa maanvaivaa riesakseen. Jos joskus haluaisin vaimon ja lapset niin kyllä sen vaimon pitää koti ja lapset hoitaa. Niin se on aina ollut ja tulee olemaan. 

Mies 46

Juu ei pelkoa, jos et sitten käy ostamassa jotain aasialaista pyllynpyörittäjää. Suomalaiset naiset käyvät töissä ja maksavat osansa kuluista, ei siihen oteta mitään sohvaoliota loisimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/58 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kotityöt ole naisten hommia? Miehet takoo ja naiset kutoo eh?

Ehkä joskus 1800-luvulla kun miehet toivat leivän pöytään ja naiset olivat kotiäitejä. Nykyään kun naisetkin käy töissä.

Vierailija
10/58 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät että se miten miehesi käyttäytyy on henkistä väkivaltaa eikä muutenkaan ollenkaan tervettä. Luulen että miehelläsi on jokin mielenterveysongelma. Sinuna miettisin todella vakavasti eroa jo pelkästään lasten takia. Et kai halua että lapset oppivat tuollaisen mallin parisuhteesta ja elämästä yleensä. Itse en katselisi tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/58 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mielenterveysongelma aiheuttaa tuota käytöstä??

t, samassa veneessä

Vierailija
12/58 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisit välillä pillua niin saattaisi motivoitua moppaamaan mutta itsepä tiesi valitset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/58 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tekee kotitöitä onneksi. Olen ollut onnekas kun olen saanut hyvän miehen. Jo ennnen lapsia mies teki kotititä ja oli tarkempi kuin minä siivoamisessa joten tiesin kyllä että jos lapsia tehdään niin kotityöt hoituu. Myönnän pääsin aika helpolla 5 vuotta koska mies teki paljon ja mieheni ei näytä väsymisen merkkejä edes vaikka meillä 8 vuotias lapsi.

Vierailija
14/58 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee miehen työt ja nainen naisen työt. Miehen töihin kuuluu vaihtaa autoon renkaat kaksi kertaa vuodessa sekä putsata terassi, auto ja vene. Loput ovat naisten töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/58 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole lapsia eikä muijaa. Saa olla omassa kodissa niin kuin haluaa. Kuka edes haluaa ottaa tuollaista nalkuttavaa maanvaivaa riesakseen. Jos joskus haluaisin vaimon ja lapset niin kyllä sen vaimon pitää koti ja lapset hoitaa. Niin se on aina ollut ja tulee olemaan. 

Mies 46

Jos olettaa naisen hoitavan lapset ja kodin niin on sitten varmaan valmis maksamaan kaikki perheen kulut ? Vai ? 

Vierailija
16/58 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee miehen työt ja nainen naisen työt. Miehen töihin kuuluu vaihtaa autoon renkaat kaksi kertaa vuodessa sekä putsata terassi, auto ja vene. Loput ovat naisten töitä.

Oletko aivan varma, että oman hyödyttömyytensä alleviivaaminen on miehen kannalta toimiva strategia parisuhdetta ajatellen?

Vierailija
17/58 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee miehen työt ja nainen naisen työt. Miehen töihin kuuluu vaihtaa autoon renkaat kaksi kertaa vuodessa sekä putsata terassi, auto ja vene. Loput ovat naisten töitä.

Jos toimitaan näin niin miehen tulee luovuttaa tilinsä naisen käyttöön. Nainen antaa harkintansa mukaan miehelle taskurahaa käyttöön jos perheen menoista jää ylimääräistä.

Vierailija
18/58 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee miehen työt ja nainen naisen työt. Miehen töihin kuuluu vaihtaa autoon renkaat kaksi kertaa vuodessa sekä putsata terassi, auto ja vene. Loput ovat naisten töitä.

Jos toimitaan näin niin miehen tulee luovuttaa tilinsä naisen käyttöön. Nainen antaa harkintansa mukaan miehelle taskurahaa käyttöön jos perheen menoista jää ylimääräistä.

Ei nyt asuta Koreassa tai Japanissa. Suomessa yhteiseen sopimukseen kuuluu lisäksi että nainen maksaa 50% menoista.

Vierailija
19/58 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
20/58 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn tilanteessa miettisin että onko miehestä mitään iloa perheelle?


Kerro miehelle että sinä et halua tehdä yksin kotitöitä ja hoitaa lapsia yksin. Kerro että olet toki lastenne äiti mutta et ole muuttunut miehen äidiksi. Vaan miehen tulee tehdä osansa ja osa lasten kotitöistä myös. Eli miehen tulee tehdä lapsille ruokaa ja siivota keittiötä myös vaikka ei edes söisi itse kotona. 

Kerro sille miehelle ettet halua seksiä lapsen kanssa vaan aikuisen miehen kanssa joka käyttäytyy kuin mies eikä kuin kakara. Ehdota parisuhdeterapiaa.


Jos mikään ei auta niin tee perinteinen plusmiinus lista parisuhteessanne ja näytä se miehelle ja jos mikään ei muutu niin eroa.


Miinuspuolelle voit kirjata esim surkea parisuhdemallin teidän lapsille. Jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan