Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettävätkö (lähes) kaikki lentäjät?

Vierailija
08.03.2024 |

Lentäjäketjuja täällä taannoin poistettiin, joten kysynpä nyt uudelleen. Kannattaako vilkuilla lentäjiä deittimielessä vai onko suurin osa pettäjiä? 

Kommentit (3364)

Vierailija
521/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako teitä emot se, että lentäjä usein valitsee kuitenkin vaimonsa ja teille jää vain kiertopalkinnon osa? Vai miksi provoatte täällä? 

Vierailija
522/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä on niin totta. Toisaalta, eihän tämä meno olisi tällaista, jos vaimot olisivat tietoisia. Siihenhän se juuri perustuu, että vaimolla ei ole mitään aavistustakaan. Onhan se varmasti vaikea uskoa, kun mies on kotona varsin maanläheinen ja jopa kotihiiren oloinen tavallinen mies. Ainakin muutama näistä pettäjistä, joiden fb kaveri olen, elämä vaikuttaa kotona olevan kaikin puolin tavallista perhe-elämää. Someen laitetaan kuvia perheen kanssa mökkeilystä ja luontoretkistä, lasten harrastuksista jne. Vaimot ovat ihan tavallisia, yksi taitaa olla joku biologi tai insinööri. Ei varmasti uskoisi jos menisin kertomaan mitä mies on puuhaillut reissuilla. Tämäkin pariskunta ollut yhdessä ilmeisesti jo parikymmentä vuotta, paljon ennen kuin miehestä tuli lentäjä. Mies ei edes ole kovin ihmeellisen näköinen, mutta niin vaan on naisia riittänyt. T. Yksi emo"

Miten nuorista asti pariskunta on ollut yhdessä, jos se tapahtui paljon ennen kuin miehestä tuli lentäjä? Kysyn vain, koska lentäjäksi - poislukien harrastajat - tullaan kai hyvin nuorena tai ei ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä on niin totta. Toisaalta, eihän tämä meno olisi tällaista, jos vaimot olisivat tietoisia. Siihenhän se juuri perustuu, että vaimolla ei ole mitään aavistustakaan. Onhan se varmasti vaikea uskoa, kun mies on kotona varsin maanläheinen ja jopa kotihiiren oloinen tavallinen mies. Ainakin muutama näistä pettäjistä, joiden fb kaveri olen, elämä vaikuttaa kotona olevan kaikin puolin tavallista perhe-elämää. Someen laitetaan kuvia perheen kanssa mökkeilystä ja luontoretkistä, lasten harrastuksista jne. Vaimot ovat ihan tavallisia, yksi taitaa olla joku biologi tai insinööri. Ei varmasti uskoisi jos menisin kertomaan mitä mies on puuhaillut reissuilla. Tämäkin pariskunta ollut yhdessä ilmeisesti jo parikymmentä vuotta, paljon ennen kuin miehestä tuli lentäjä. Mies ei edes ole kovin ihmeellisen näköinen, mutta niin vaan on naisia riittänyt. T. Yksi emo"

Miten nuorista asti parisk

Monet lähtevät lentäjän uralle vasta vanhempana hankittuaan ensin jonkin toisen tutkinnon. Paljonhan on diplomi-insinöörejä ym. lentäjissäkin. Osa menee nuorena, mitta hyvin paljon vasta 30 vuoden kantturoissa. Tuttuni lähti 38-vuotiaana ja serkkunikin päälle 30 v. Ovat nyt pari kymmentä vuotta molemmat lentäneet.

Vierailija
524/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuorista asti parisk

Mieheni aloitti lentäjänä 39-vuotiaana ja on nyt lentänyt noin 10 vuotta. Akateeminen tutkinto taustalla. Havahtui lentäjän työstä vasta aikuisiällä, ei ollut mikään pikkupojan unelma hänelle. Yhdessä oltu 17 vuotiasta asti eli yli 30 vuotta. Rakkaus kestää ja vaikka paljon pois kotoa. 

Vierailija
525/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monet lähtevät lentäjän uralle vasta vanhempana hankittuaan ensin jonkin toisen tutkinnon. Paljonhan on diplomi-insinöörejä ym. lentäjissäkin. Osa menee nuorena, mitta hyvin paljon vasta 30 vuoden kantturoissa. Tuttuni lähti 38-vuotiaana ja serkkunikin päälle 30 v. Ovat nyt pari kymmentä vuotta molemmat lentäneet."

Kiitos vastauksesta. Yllättävä tieto. Se ei ole itselleni uutta, että siellä on joillakin myös muu hyvä koulutus pohjalla, mutta olisin kuvitellut heidän siirtyneen lentäjäkoulutukseen melko pian sen pohjalla olevan koulutuksen jälkeen, tod.näk. tyyliin iän alkaessa 2:lla. 

Vierailija
526/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni hukkui lainaukseen, tässä uusiksi: 

Kiitos vastauksesta. Yllättävä tieto. Se ei ole itselleni uutta, että siellä on joillakin myös muu hyvä koulutus pohjalla, mutta olisin kuvitellut heidän siirtyneen lentäjäkoulutukseen melko pian sen pohjalla olevan koulutuksen jälkeen, tod.näk. tyyliin iän alkaessa 2:lla. 

Vierailija
527/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän kuvan annat ammattikuntasi edustajista. Olet vain henkisesti sairas, pieni mies. 

No en minä mitään mullistavia paljastuksia ole tälle foorumille kantanut, ihan yleisessä tiedossa on, että matkatöissä viihtyvät käyttävät hyödykseen ammattinsa suomia etuja.

Eikä minulla ole mitään syytä sen enempää vientimyyjien, kuin pilottienkaan mainetta siloitella ja varjella.

Miksi olisi? Vaikka se kotona odottava vaimokin on tietoinen ammatin yleisestä maineesta, jokainen tuudittautuu siihen lohdulliseen illuusioon, että juuri se oma mies on poikkeus säännöstä.

Tämän illuusion yleisyys on oikein hyvin tässäkin keskusteluketjussa esillä.

-Mynttinen-

Tämä on niin totta. Toisaalta, eihän tämä meno olisi tällaista, jos vaimot olisivat tietoisia. Siihenhän se j

Ei harmita, eikä tarkoituksenani ole provota. En itse sekaannu näihin. Ajatuksena ehkä hieman herätellä näitä puolisoja siellä kotona, tulen usein hieman surulliseksi näiden naisten takia. T. Yksi emo

Vierailija
528/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maalarit ovat juoppoja, mutta kaikki juopot eivät ole maalareita

Vierailija
529/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaukseni hukkui lainaukseen, tässä uusiksi: 

Tiedän, että lentäjän uralle lähdetään hyvinkin eri ikäisinä. Suurin osa varmasti päälle parikymppisenä. Myös kolme- ja nelikymppisiä on. Joku haluaa vaihtaa uraa ja kiinnostuu lentäjän työstä ja syitä niin monia. 

Toisaalta jotkut saattavat hakea lukuisia kertoja, koska etenkin Poriin todella vaikeaa päästä. Lisäksi maailman asiat ja suhdanteet vaikuttavat lentäjien työtilanteeseen siten, että saattaa mennä vuosia ennen kuin työllistyy valmistuttuaan. Esim. nyt oli korona ja Ukrainan sota.

Vierailija
530/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän kuvan annat ammattikuntasi edustajista. Olet vain henkisesti sairas, pieni mies. 

No en minä mitään mullistavia paljastuksia ole tälle foorumille kantanut, ihan yleisessä tiedossa on, että matkatöissä viihtyvät käyttävät hyödykseen ammattinsa suomia etuja.

Eikä minulla ole mitään syytä sen enempää vientimyyjien, kuin pilottienkaan mainetta siloitella ja varjella.

Miksi olisi? Vaikka se kotona odottava vaimokin on tietoinen ammatin yleisestä maineesta, jokainen tuudittautuu siihen lohdulliseen illuusioon, että juuri se oma mies on poikkeus säännöstä.

-Mynttinen-

Tämä on niin totta. Toisaalta, eihän tämä meno olisi tälla

Vaimona kiinnostaa mitä sitten nämä nussimanne lentäjät kertovat vaimoistaan siellä vai teeskentelevätkö olevansa sinkkuja? Sormukset sormissa? 

Vierailija
531/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten nuorista asti pariskunta on ollut yhdessä, jos se tapahtui paljon ennen kuin miehestä tuli lentäjä? Kysyn vain, koska lentäjäksi - poislukien harrastajat - tullaan kai hyvin nuorena tai ei ollenkaan?"

Minäkin tunsin tuon mieheni tuttavan jo paljon ennen kun hänestä tuli lentäjä ja aloin seurustella mieheni kanssa ollessani 21v. On mahdollista tuntea joku mies vaikka kouluajoista asti ennen kun edes seurustellaan. Mutta tämä Finskin lentäjä meni heti armeijan jälkeen opiskelemaan insinööriksi, tapasi silloin vaimonsa ja meni lentäjäkouluun, joten hekin tapasivat ennen kun miehestä tuli lentäjä. Mies opiskeli yliopistosta yhtä nopeasti kuin minä, valmistuin alle neljässä vuodessa, tosin en tiedä kirjoittiko gradua samanaikaisesti kuin oli lentäjäkoulussa.

Joten eihän se mikään ihme ole, että on tavannut miehen paljonkin ennen ammattiin valmistumista. Omallakin kohdalla oli niin. Mies ei ollut edes yliopistossa kun tapasimme, oli yrittäjä ja on edelleen.

Vierailija
532/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on Porista valmistunut lentäjä, alle 10 vuotta valmistumisesta. Heidän kurssiltaan arviolta 2/3 osalla oli aiempi tutkinto taustalla. Hyvin moni oli insinööri AMK sekä useampi DI. Sitten oli muitakin, mutten yksilöi ettei tunnisteta. Paljon oli ikäjakaumaakin, läheskään kaikki eivät olleet 20 jotain vaan vanhempia. 

Vierailija
533/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tuo jatkuva vaimot aivan tavallisia- kommentti. Eivät emännät heidän tavallisuudestaan mitään tiedä. Mitä itse olette, ihania naisia vai, ettekä tavallsia? Koette olevanne paremman näköisiä? Älykkäämpiä? Hauskempia? Sydämellisempiä, syvällisempiä? Eiköhän heitä ole turha sääliä. Säälikää omaa ammattikuntaane ennemmin kun joutuvat ottamaan näiltä toisten asennevammaisilta sikamiehiltä munaa matkoillaan. Säälinne kohdistuu väärään kohteeseen, ja se kertoo teistä ihmisinä paljon. 

Vierailija
534/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lentäjän puoliso, mutta jos asiat näin ovat kuin täällä kirjoitellaan noin sääliksi vaimot käyvät. Todellakin. 

Markustamohenkilökunta: eikö teillä ole viisautta ja moraalia sanoa ei sille perheenisälle ja aviomiehelle, joka teiltä seksiä hakee ja vähintä mitä voisitte tehdä on ainakin itse olla provosoimatta tilannetta, ettette olisi tarjolla ja varsinkaan antaisitte. Sitä miestä kuitenkin kotona odottaa vaimo ja perhe. Itse en voisi kuvitellakaan meneväni sänkyyn varatun kanssa moraalini takia. 

Vierailija
535/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui jokunen vuosi sitten sellainen juttu että yövyin samaisessa kotimaisessa pikku hotellissa kuin koneen lentohenkilökunta jolla olin paikkakunnalle tullut. Lentäjän huone oli parin huoneen päässä omastani. Tiesin sen siitä kun näin hänen menevän sinne.

Pikkutunneilla - jo aamuyötä - palasin baarista hotellille ja kuinka ollakaan, lentoemo samalta lennolta tuli ulos lentäjän huoneesta.

Tiedä häntä mitä oli tapahtunut vai oliko mitään, ei kuulunut minulle.

Vierailija
536/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lentäjän puoliso, mutta jos asiat näin ovat kuin täällä kirjoitellaan noin sääliksi vaimot käyvät. Todellakin. 

Markustamohenkilökunta: eikö teillä ole viisautta ja moraalia sanoa ei sille perheenisälle ja aviomiehelle, joka teiltä seksiä hakee ja vähintä mitä voisitte tehdä on ainakin itse olla provosoimatta tilannetta, ettette olisi tarjolla ja varsinkaan antaisitte. Sitä miestä kuitenkin kotona odottaa vaimo ja perhe. Itse en voisi kuvitellakaan meneväni sänkyyn varatun kanssa moraalini takia. 

Matkustamohenkilökunta ja naiset nyt yleensäkin käyvät kuumina (joihinkin) lentäjiin ja lääkäreihin yms. Ihan normimeininkiä...<3

Vierailija
537/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi työskennellä emona sen lisäksi että ammatti on sisällöllisesti tyhjää, eikä mikään matka sitä pelastaisi. Joutuisin katsomaan vierestä tuota sikailua ja tarjoamaan noille hirviöille ohjaamoon hymyn kera. Ei sopisi arvomaailmaan, varmasti kaatuisi keitot niskaan. 

Vierailija
538/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustamohenkilökunta ja naiset nyt yleensäkin käyvät kuumina (joihinkin) lentäjiin ja lääkäreihin yms. Ihan normimeininkiä...<3

Mutta itse ainakin nuorena ja kauniina hain normaalia parisuhdetta, miksi joku tuhlaa noihin elämäänsä, ilmeisesti itse ovat sinkkuja.  Eivätkö he löydä vakituista suhdetta itselleen ja sitten altistavat itsensä näille sydänsuruille ehdoin tahdoin, vai ovatko vaan niin kevytkenkäisiä ja tyhmiä ihmisinä. En tunne tuota maailmankatsomusta, siksi ihmettelen asiaa. T. Eri hlö

Vierailija
539/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Mynttinen-

Tämä on ni

Osa teeskentelee olevansa sinkkuja. Osa taas kertoilee satuja siitä kuinka jättäisi vaimonsa, mutta ei pysty lasten takia. 

Vierailija
540/3364 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattui jokunen vuosi sitten sellainen juttu että yövyin samaisessa kotimaisessa pikku hotellissa kuin koneen lentohenkilökunta jolla olin paikkakunnalle tullut. Lentäjän huone oli parin huoneen päässä omastani. Tiesin sen siitä kun näin hänen menevän sinne.

Pikkutunneilla - jo aamuyötä - palasin baarista hotellille ja kuinka ollakaan, lentoemo samalta lennolta tuli ulos lentäjän huoneesta.

Tiedä häntä mitä oli tapahtunut vai oliko mitään, ei kuulunut minulle.

Eiköhän siellä emonen jakanut auliisti ja antaumuksella piirakkaansa ;-)