Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla ei ole ollut seksiä parisuhteessaan vuosiin

Vierailija
08.03.2024 |

Oletteko tottuneet tilanteeseen? Miksi olette jääneet liittoon? 

Meillä seksitöntä jo kaksi vuotta. Välillä mietin eroa, mutta en tiedä onko se sen arvoista. Muuten on kuitenkin asiat hyvin. 

Kommentit (318)

Vierailija
241/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä kuinka tärkeää seksi näyttäisi monelle olevan. Taidatte olla aivopestyjä kun nykyään seksiä tyrkytetään ovista ja ikkunoista. Seksi, seksi,seksi. Eikö teille merkitse mitään monivuotinen, usein vuosikymment kestänyt kumppanuus, toistensa tukeminen ja kunnioittaminen niin myötä ja vastoinkäymisissä, koska niitä kyllä riittää vuosikymenten aikana. Monilla myös yhteiset lapset ja heidän kasvattamisensa, ja heidän elämiensä seuraaminen ja tukeminen aikuisuuteen kasvamisessa. Ystävyys ja avunanto, rakkaus, lämmin parisuhde.

Itse olen jo leski mutta kiitollinen hyvälle edesmenneelle puolisolle, joka ymmärsi elämästä muutakin kuin pelkkää nylkytystä aamusta iltaan. Hän sanoi muuten aikoinaan ,kun kerroin joskus mitä olin vauva-palstalta lukenut . että älä lue sitä plastaa, siellä tuntuu olevan vain jotain epänormaaleja ja sairaita ihmisiä, ei mitään oikeaa elämää.  

Ja pakko sanoa että jos

No enpä olisi noin kylmän naisen kanssa, jonka mielestä miehen tarpeesta läheisyydelle ja seksille ei tarvitse välittää, kun ei itseä satu kiinnostamaan. Fakta on, että haluton joutuu silloin karttamaan läheisyyttä, jottei seksiä kaipaavalla tee mieli. Läheisyyden puutos on osoitus siitä ettei välitä, eikä rakasta. Kaikki muu selitys on paskaa vailla näyttöä. Koska jos rakastaa haluaa läheisyyttä ja tyydyttää puolisonsa tarpeet ja läheisyyden kaipuun.  Onneksi oma parisuhde on alusta alkaen perustunut suureen määrään läheisyyttä ja halua tyydyttää toisen tarpeet, niin henkiset kuin fyysiset.  Ei olisi tullut mieleenkään vähätellä toisen tarpeita, haluja, tai läheisyydenkaipuuta. Liikaa ei voi halata ei voi olla liikaa läheisyyttä. 

Vierailija
242/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei ole mikään ihmisoikeus.

Ei ole parisuhdekaan. Jos lopettaa seksin parisuhteessa yksipuolisesti, pitää hyväksyä myös parisuhteen mahdollinen päättyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä kuinka tärkeää seksi näyttäisi monelle olevan. Taidatte olla aivopestyjä kun nykyään seksiä tyrkytetään ovista ja ikkunoista. Seksi, seksi,seksi. Eikö teille merkitse mitään monivuotinen, usein vuosikymment kestänyt kumppanuus, toistensa tukeminen ja kunnioittaminen niin myötä ja vastoinkäymisissä, koska niitä kyllä riittää vuosikymenten aikana. Monilla myös yhteiset lapset ja heidän kasvattamisensa, ja heidän elämiensä seuraaminen ja tukeminen aikuisuuteen kasvamisessa. Ystävyys ja avunanto, rakkaus, lämmin parisuhde.

Itse olen jo leski mutta kiitollinen hyvälle edesmenneelle puolisolle, joka ymmärsi elämästä muutakin kuin pelkkää nylkytystä aamusta iltaan. Hän sanoi muuten aikoinaan ,kun kerroin joskus mitä olin vauva-palstalta lukenut . että älä lue sitä plastaa, siellä tuntuu olevan vain jotain epänormaaleja ja sairaita ihmisiä, ei mitään oikeaa elämää.  

Ja pakko sanoa että jos

Voi olla, että edesmenneellä miehelläsi ei ollut normaali libido, hän oli kaapissa tai haki seksinsä muualta. Onhan näitä matalan libidon omaavia, joille seksi ei oikein tunnu miltään, ja he elävät enemmän kämppiksinä.

Itse aikoinaan menin parisuhteeseen rakastumisen ja myös seksin takia. Varmasti rakastaisin vaimoani myös ilman seksiä, mutta se on kyllä melko hieno rakkauden muoto. Siis ei mikään pakkojyystö, vaan kunnon rakastelu.

Ei sen puutteeseen kuole, ei kuole lämmittämättömään taloonkaan. Vaatetta vaan päälle. Toki moni tässä tilanteessa alkaa katsella muita kiinteistöjä, joissa on toimiva lämmitys, vaikka kämppä olisi muuten ihan hyvä. 

Vierailija
244/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Fakta on, että haluton joutuu silloin karttamaan läheisyyttä, jottei seksiä kaipaavalla tee mieli. Läheisyyden puutos on osoitus siitä ettei välitä, eikä rakasta. Kaikki muu selitys on paskaa vailla näyttöä. Koska jos rakastaa haluaa läheisyyttä ja tyydyttää puolisonsa tarpeet ja läheisyyden kaipuun. "

Fakta? 

Ei eriparisten halujenkaan kanssa tarvitse läheisyyttä karttaa kun se halukkaampi ei ala painostamaan, kiukkuamaan tai itkemään seksistä välittömästi. Ei meillä ainakaan ole läheisyydestä ollut koskaan pulaa kun molemmat ovat oikeasti halunneet läheisyyttä silloinkin kun toinen ei ole halunnut seksiä tai ei ole halunnut juuri sellaista seksiä kuin toisen tekisi mieli. 

Vierailija
245/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Fakta on, että haluton joutuu silloin karttamaan läheisyyttä, jottei seksiä kaipaavalla tee mieli. Läheisyyden puutos on osoitus siitä ettei välitä, eikä rakasta. Kaikki muu selitys on paskaa vailla näyttöä. Koska jos rakastaa haluaa läheisyyttä ja tyydyttää puolisonsa tarpeet ja läheisyyden kaipuun. "

Fakta? 

Ei eriparisten halujenkaan kanssa tarvitse läheisyyttä karttaa kun se halukkaampi ei ala painostamaan, kiukkuamaan tai itkemään seksistä välittömästi. Ei meillä ainakaan ole läheisyydestä ollut koskaan pulaa kun molemmat ovat oikeasti halunneet läheisyyttä silloinkin kun toinen ei ole halunnut seksiä tai ei ole halunnut juuri sellaista seksiä kuin toisen tekisi mieli. 

Paitsi, että halutonta ahistaa, jos toinen alkaa silittämään vaikka pillua tai muuten vain lähentelee. Haluton ei varmasti halua läheisyyttä, ettei toiselle ala tehdä mieli ja ettei toinen sitten painosta. Mutta pahin ongelman tuossa on siinä, ettei toinen enää halua tyydyttää toista ja toisen tarpeita. Parisuhteessa molemmat ovat vastuussa toistensa tyydyttämisestä ja tyytyväisenä pitämisestä. Osoittaa, että rakastaa ja välittää toisesta. Kun ei enää välitä toisen tarpeita ei välitä, eikä siten enää rakasta. Turhaa sananhelinää ilman tekoja. 

Kyllä minä miehenä olen ennemmin sellaisen naisen ja vaimon kanssa, jonka edellyttää, että osoitan halujani ja rakkauttani häntä kohtaa. Joka tuntee itsensä halutuksia ja turvallisuuden tunnetta, kun silittelen pillun päältä nukkumaan mennessä, ilman, että olisi seksiä, jos vaimolla ei juuri silloin tee mieli. Monesti alkanut tekemään. Monen monet kerran hän on nukantanut paremmin ja tyytyväisenä silittelyyni. On monesti nukahtanut käsi kassieni päällä.  Meidän pitkässä parisuhteessa ei ole esiintynyt haluttomuutta tai haluttomia kausia ollenkaan,  kummankaan puolelta, läheisyyttä ja seksiä sitäkin enemmän. Kaikki olleeet yhteistä, ilot surut ja halut. 

Vierailija
246/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöks!

Vierailija
247/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tätä minä en ymmärrä, miksi te haluatte olla parisuhteessa henkilön kanssa joka ei halua toiselta seksiä?! 

Jätä se sika/puoliso. Mä en voi ymmärtää miksi olla henkilön kanssa joka sinua ei halua?

Vierailija
248/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 34v naimisissa josta n 15v ilman seksiä vaimon kanssa, joka ei halua seksiä. 
Tyydyttää kyllä salaa itseään. Löysin kerran vahingossa hänen lelupiilonsa. Hän on kuitenkin antanut minulle luvan hankkia seksiä muualta (käy ilmeisesti itsekin joskus). Vieraissa käynti, vaikkakin luvalla, ei se ole kuitenkaan sama asia. Rakastan yhä vaimoani, aikuisia lapsia on ja avioliittomme on muuten ihan mukavaa. Vain keskinäinen läheisyys puuttuu täysin, josta kärsin ja paljon. Eikä hän halua mihinkään pariterapiaan. 
Silti olen valinnut tällaisen elämän....

Vierailija
249/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut 34v naimisissa josta n 15v ilman seksiä vaimon kanssa, joka ei halua seksiä. 
Tyydyttää kyllä salaa itseään. Löysin kerran vahingossa hänen lelupiilonsa. Hän on kuitenkin antanut minulle luvan hankkia seksiä muualta (käy ilmeisesti itsekin joskus). Vieraissa käynti, vaikkakin luvalla, ei se ole kuitenkaan sama asia. Rakastan yhä vaimoani, aikuisia lapsia on ja avioliittomme on muuten ihan mukavaa. Vain keskinäinen läheisyys puuttuu täysin, josta kärsin ja paljon. Eikä hän halua mihinkään pariterapiaan. 
Silti olen valinnut tällaisen elämän....

No vian ei tarvikkaan olla iso, jos se on yläpäässä...

Vierailija
250/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paitsi, että halutonta ahistaa, jos toinen alkaa silittämään vaikka pillua tai muuten vain lähentelee. Haluton ei varmasti halua läheisyyttä, ettei toiselle ala tehdä mieli ja ettei toinen sitten painosta. Mutta pahin ongelman tuossa on siinä, ettei toinen enää halua tyydyttää toista ja toisen tarpeita. "

Niin, eli kysymys ei sitten ollutkaan läheisyyden tarpeesta vaan pillupillupillu ja minun heikko itsetunto ja tunneilmaisu joka on vain seksin varassa?

Eli läheisyysKIN loppuu, koska halukas pyrkii sillä vain seksiin? 

Vierailija
251/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on näköjään muitakin samanlaisia, eletään yhdessä kuin sukulaiset tai yhtiökumppanit. 

Vierailija
252/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen, että Vauva-palstalla on jotkut Suomen pervomiesten kokoontumisajot, joilla ei ole mitään muuta elämässä kuin se pillupillu ja omat tyhjennystarpeet. Näitä palstoja voisi luetuttaa jollain teveysopin tunneilla koulussa, jotta nuoretkin tytöt ymmärtäisi mitä miehet ovat vain ja ainoastaan  vailla. Moenllakaan ei tunnut olevan se yhteinen elämä, arjen jakaminen , kumppanuus ja syvä henkinen yhteys mitenkään tärkeitä. 

En tiedä oikeasti, ajatteleeko joku 90% miehistä todella näin. Itse olen kyllä tavannut paljon fiksumpiakin miehiä elämässäni, mutta nyt kun näin jälkeenpäin vanhana ajattelen, niin toisaalta kyllä taisi olla näin. Toki niitä fiksujakin on matkalle sattunut, ja toisaalta ajattelen että ne kaikkein fiksuimmat miehet tuskin kirjoittelee millekään Vauva-palstalle ainakaan.

Lisäksi ajattelen että aika säälitttävä on ihminen jonka elämä on niin viettien vallassa että siinä hylätään niin jälkeläiset kuin se usein , aika monikin yhteisten lapsien äiti . Ihan vaan siksi kun muna kuljettaa. Aika surkeaa, ihan samanlaisia ihmisiä kuin vaikka alkoholistit tai huumenarkit.

Vierailija
253/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ilman seksiä kuulostaa yhtä järjenvastaiselta hommalta kuin työsuhde ilman palkkaa. 

Vierailija
254/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisuhde  on ihan eri asia kuin rakastava parisuhde.  Jos toiselle ei ole haluja tai päättää yksipuolisesti lopettaa haluvansa puolisoaan on itsekäs. Eikä ilmeisesti alunperinkään ajatellut muuta kuin omia tunteitaan omia halujaan. Jos oikeasti rakastaisi puolisoaan myös haluaisi häntä ja hänen läsnäoloaan. Seksiä karttava voi olla vain kaveri, ei todella läheinen ihminen. Turhan puhua paskaa, jos ei oikeasti välitä toisen tunteista ja haluista.  Sellainen joka oikeasti rakastaa, välittää myös haluaa seksiä jo puolisonsa puolesta.  Jos lakkaisin haluamasta vaimoani ja hänen pilluaan vaimoni toteaisi heti ensimmäiseksi, että miksen enää rakasta häntä ja miksei hän kiinnosta. Parisuhde ajautuisi karille.

Tuo yksi kylmäävä mouhottaja miesten pilluntarpeesta ei itsekkäänä ymmärrä, että myös naiset haluaa ja tarvitsee seksiä ja rakkautta rakkailta miehiltään tunteakseen itsensä rakastetuiksi ja halutuiksi.  Parisuhde on kahden kauppa. Kavereina voi asua eri osoitteissakin, niin ei läheisyys vaivaa. 

Vierailija
255/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti myös vaimosi on samaa mieltä. Oikeasti.

Vierailija
256/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarvitsen seksiä mieheltä, mutta en sellaista mieheltä joka ei kykene läheisyyteen ikinä ilman jotain vihjailevia pillun silittelyjä. En ole edes ikinä itse kokenut mitään varsinaista haluttomuutta jolle ei olisi selkeää syytä, mutta ystäviltä kuullut sitäkin enemmän miksi seksi tai kunnioitus miestä kohtaan on loppunut (vongataan ja painostetaan juuri synnyttänyttä, syöpäsairasta, uupunutta... Ja vielä kiukutellaan ja jopa paiskotaan ovia kun "nainen ei anna", hyh). 

Siis en ihmettele jos naisen kadonneet halut eivät koskaan enää kohdistu ainakaan siihen omaan mieheen jos läheisyys= pillu 

Sanon vain että meillä minun ei koskaan tarvitse vältellä läheisyyttä eikä mies saa itkukohtausta tai kihise kiukusta jos hänellä ottaa eteen kun silittelee ja halailee minua. Samoin minulle miehen erektio ei ole mikään vältettävä ja pelottava asia jota pitää paeta sohvalle/sängyn reunalle/kännykälle/lopulta omaan makuuhuoneeseen. 

En vain yksinkertaisesti tulisi toimeen miehen kanssa joka ei uskalla sanoa milloin panettaa ja milloin halituttaa ja ottaa vastuuta omista tunteistaan. Tai jolle rakkaudentunnustukset tai hyväily on vain yritys saada omat kassit tyhjennettyä. 

Älkää runoilko läheisyydestä jos kyseessä on vain tarve purkautua toisen avustuksella. 

Vierailija
257/318 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry virkkaus palstalle. Siellä ei puhuta panemisesta.

Vierailija
258/318 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä todella harvoin, 2-3kertaa vuodessa ehkä hyvällä tuurilla 

Vierailija
259/318 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ilman seksiä kuulostaa yhtä järjenvastaiselta hommalta kuin työsuhde ilman palkkaa. 

Erittäin hyvin sanottu! Juuri näin se on. 

Vierailija
260/318 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestänyt. Ei sitä seksin tarvetta pystynyt kääntämään pois päältä, yritin kyllä. Mutta tulos oli se, että mitä pidempää olin ilman, sitä enemmän ajattelin seksiä. Lopulta päässä ei pyörinyt mitään muuta. Aloin myös katkeroitua. En kestänyt nähdä rakastuneita pareja. En kestänyt lukea rakkaudesta enkä pystynyt kuuntelemaan yhtään rakkauslaulua. Elämästä tuli vaikeaa, kun koko ajan joku asia muistutti omasta tarpeesta. 

Erosin ja sain lopulta sitä läheisyyttä roppakaupalla. Nyt elämä on taas tasaista. Jos tästä suhteesta seksi joskus loppuu, kestän senkin. Olen saanut rakastaa tarpeeksi.