Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko terveydelle jotain vaikutusta, jos korvaa ruoanlaitossa voin oliiviöljyllä?

Vierailija
08.03.2024 |

Onko tuolla jotain vaikutusta jos ruoanlaitossa korvaa voin oliiviöljyllä? Ja laittaa leivän päälle oivariinin sijaan joko hummusta tai ohuen siivun juustoa? 

vaikuttaako veriarvoihin tai muuten terveyteen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövän ja verisuonisairauksien riskiä pienentää. Mutta en tiedä näkyykö se ulospäin vai sitten vasta kun se tauti tulee tai on tulematta keski-ikäisenä tai vanhempana.

Vierailija
2/10 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen käyttänyt oliiviöljyä viimeiset 20 vuotta. Asun Italiassa. Ei täällä kukaan käytä voita. Katukuvassa ei ainakaan näy ylipainoisia niin kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskee kolesteroliarvoja, mikä vähentää sydän- ja verisuonitautien riskiä.

Vierailija
4/10 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva-arvoihin varmaan vaikuttaa kuten kolestseroliin, kyllähän voin voisi pitää herkkuna joskus. Itse tykkäämme nykyisin käyttää oliiviöljyä ruuan laitossa.

Vierailija
5/10 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margariinit ovat myrkkyä. Mieluummin kasviöljyjä, voita satunnaisesti. Suomessa tuputetaan margariinejä, vaikka ne ovat pahimpia. 

Vierailija
6/10 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsi paistoon, jos se sopii elimistöllesi. Ja ei ole pakko paistaa liian kuumalla. Oliiviöljy ei sovi paistoon hyvin, ainakaan kuumalla. Leivonnasta ei tietoa sopisiko siihen.

Vierailija
7/10 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
8/10 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljy on kaamean makuista. Ihan kuin imeskelisi lapasen peukaloa niin kuin pentuna.

Vierailija
9/10 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e6389a59-84a3-41ed-a1d5-a4c508547bab

Linnuille on terveysvaikutusta. Miljoonat pikkulinnut kuolevat oliiviöljyn takia.  Oliiviöljy on pikkulintujen murhaa.

Vierailija
10/10 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen käyttänyt oliiviöljyä viimeiset 20 vuotta. Asun Italiassa. Ei täällä kukaan käytä voita. Katukuvassa ei ainakaan näy ylipainoisia niin kuin Suomessa.

Pohjois-Italiassa käytetään voita jopa enemmän kuin oliiviöljyä. Ei kyllä ole hirveästi  ylipainoisia kun ihmiset ovat liikkuvia ja ruoka muuten laadukasta.

Itse käytän kumpaakin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän