Miten luulet voivasi sopia paikallisesti palkasta ja eduista
Ammattiliitotkaan ei kykene sopimaan mistään oikeiston kanssa.
Mitä luulet että sinulle käy työelämässä? Luuletko että yritykset antaa sinulle etuja ja palkkaa vaikka pyydät?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Parhaat saa tietenkin kaiken mitä haluavat mutta muitten on tyydyttävä siihen mitä pöydältä tippuu. Onko se sitten reilua vai ei?
Ai kaikille samako on sinusta reilua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo saa sopia tessiä paremmista työehdoista. Kertokaa nyt joku esimerkki mitä ei voisi jo työpaikoilla sopiva? Olen monessa ketjussa kysynyt ja koskaan ei ole tullut vastausta. Yksi esimerkki mitä ei voi sopia?
Tämä on äärimmäisen hyvä kysymys. A-studiossa hallituksen puolustajat sanoivat että paikallinen sopiminen ei tarkoita palkkojen polkemista. Kukaan ei ole ollut halukas avaamaan sitä, että mitä tällä paikallisen sopimisen lisäämisellä oikeasti tavoitellaan. Ainoa asia, jota työehtosopimus käytännössä rajoittaa on pienin mahdollinen maksettava palkka.
TÄMÄ!!! Jos ajatuksena ei muka ole laskea palkkoja, ei todellisuudessa olisi mitään intressejä edes pyrkiä tähän laajennettuun paikalliseen sopimukseen. Nyt jo voi ihan vapaasti neuvotella työehdot ja palkan paremmaksi. Kukaan ei sitä kiellä. Sitähän nyt haetaan, että jatkossa voi neuvotella (=määrätä) huonommat työehdot ja huonomman palkan.
Kyllä antaa ku mä oon niin hyvä työssäni. Työehtosopimukset jotka takaa jonku minimipalkan on hyviä huonoille työntekijöille ja huonoja hyville työntekijöille.
SDP on puolue niille jotka sanoo joojoo ja kattoo töissä youtubea. SAK haluaa että niilläki työntekijöillä on sama palkka ku muilla eikä niitä saa irtisanoa.