Miksi moni sanoo että "minulla ei ole omia lapsia, mutta kummilapsi on". Eihän se ole millään tavalla sama asia.
Vähän kuin ilmoittaisi, että minulla ei ole lemmikkejä, mutta naapurilla on marsu.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri alkaa aina jauhaa siskonsa lapsista kun muut puhuu omista lapsistaan.
Vähän mietityttää mitä se sisko tykkää moisesta tunkemisesta.
Teen tätä. Olen luullut että puheenaihe on lapset. Muita lapsia en tunne. Taisin luulla siis väärin. Ilmeisesti puheenaihe on joku mitä en hahmota. Parempi tulevaisuudessa vaan kävellä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri alkaa aina jauhaa siskonsa lapsista kun muut puhuu omista lapsistaan.
Teen tätä. Olen luullut että puheenaihe on lapset. Muita lapsia en tunne. Taisin luulla siis väärin. Ilmeisesti puheenaihe on joku mitä en hahmota. Parempi tulevaisuudessa vaan kävellä ulos.
Joo.Olisi kiinnostavaa kuulla,miten tällaisesta pahastuvat odottavat lapsettoman osallistuvan keskusteluun silloin,kun työpaikalla ne joilla on lapsia,puhuvat niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.Olisi kiinnostavaa kuulla,miten tällaisesta pahastuvat odottavat lapsettoman osallistuvan keskusteluun silloin,kun työpaikalla ne joilla on lapsia,puhuvat niistä.
Ei siihen ole tarkoitus osallistua. Ne haluaa vaan että kuuntelet niiden juttuja juuri sen niiden oman tuotoksen ihmeellisistä taidoista ja tekemisistä.
Oletkohan joku mun ärsyyntynyt tuttu? 😄 Mulla nimittäin on tapana sanoa juuri noin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsille ainakin kummit on olleet hyvin tärkeitä. Vaikeassa elämäntilanteessa ovat olleet tuki ja iso apu sekä minulle että lapsille. En voisi olla kiitollisempi. Jos sanoisivat noin, on se minulle ylpeyden aihe.
Pojan kummi haki eilen pojan ja lähtivät mökille. Sinne menee kummin veli ja hänen lapset. Ns miesreissu. Jotenkin outoa, kun on kotona niin hiljasta. Saa olla rauhassa.
Tyhmää puhua muiden lapsista. Hankkikoot omia jos niistä piitää puhua.
Olen ehkä kerran maininnut kummilapsistani, kun on puhuttu lapsista. Tarkoitin silloin sitä, että minulla on paljon kokemusta lapsista ja lasten hoitamisesta, vaikka omia lapsia ei olekaan.
Mutta ap tuskin haki oikeasti tätä, vaan sitä, että "älkää teeskennelkö, että ymmärrätte mitä lasten saaminen, tai niiden seurassa oleminen tarkoittaa, koska se ylevöittää ihmisen vain jos ne ovat OMIA!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi se on kummilapsikin. Lapseton ehkä haluaa vaan kertoa, että on lapsimyönteinen lapsettomuudestaan huolimatta kun mainitsee kummilapsensa.
TÄMÄ.
Niinpä. Nykyään kun tuntuu olevan somessa joku ihme oletus, että kaikki lapsettomat vihaa lapsia. Kun ilmoittaa että on kummilapsia, niin pitäis heti poistaa toiselta kaikki olettamukset että ois lapsivihaaja. Lapsivihaajaa kun ei kummiksi valita eikä lapsivihaaja sellaiseksi itsekään halua.
Minulla ei ole omia eikä kummilapsia ja kumpikin ihan omasta tahdosta.
Ompa ankea elämä jos ei ole muuta jauhettavaa kuin perheenjäsenet tai lapsenlapset.
Onneksi oli aina mahdollista poistua nopeesti tämmöisten seurasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsille ainakin kummit on olleet hyvin tärkeitä. Vaikeassa elämäntilanteessa ovat olleet tuki ja iso apu sekä minulle että lapsille. En voisi olla kiitollisempi. Jos sanoisivat noin, on se minulle ylpeyden aihe.
Pojan kummi haki eilen pojan ja lähtivät mökille. Sinne menee kummin veli ja hänen lapset. Ns miesreissu. Jotenkin outoa, kun on kotona niin hiljasta. Saa olla rauhassa.
Sanoisin että toi on hyvin harvinaista. Aika paljon on kummeja joiden kummius on yhtä kuin onnittelutekstari lapsen syntymäpäivänä.
Lapsilla ei ole koskaan liikaa heistä välittäviä aikuisia ympärillään. Jos lapseton puhuu kummilapsistaan tai sisarustensa lapsista hän kenties haluaa viestittää, että hän kuitenkin pitää lapsista vaikka hänellä itsellään niitä ei syystä tai toisesta ole. Se ei tee naisesta yhtään huonompaa vaikka hän ei olisi lapsia synyttänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla ei ole esimerkiksi kesämökkiä ja jos muut puhuu mökkeilystä, en minä ala jauhaa veljeni mökistä
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä kerran maininnut kummilapsistani, kun on puhuttu lapsista. Tarkoitin silloin sitä, että minulla on paljon kokemusta lapsista ja lasten hoitamisesta, vaikka omia lapsia ei olekaan.
Mutta ap tuskin haki oikeasti tätä, vaan sitä, että "älkää teeskennelkö, että ymmärrätte mitä lasten saaminen, tai niiden seurassa oleminen tarkoittaa, koska se ylevöittää ihmisen vain jos ne ovat OMIA!"
Miksi rölläät että tässä nyt haettaisiin jotain ylevöitymistä kun se nyt vaan on tasan tarkkaan fakta että kummius ei ole millään tavalla rinnastettavissa vanhemmuuteen? Miten kuistilla pitää olla jos ei tätä hahmota?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää puhua muiden lapsista. Hankkikoot omia jos niistä piitää puhua.
No kumpi se on sitten kohteliaampaa, kun toinen haluaa puhua lapsista: Että kääntää jatkuvasti aiheen ihan muualle vai että puhuu niistä siskon lapsista.
Itse nyt mielestäsi syyllistyn vähintäänkin rikokseen, koska kuulun noihin jotka sanovat noin. Eli omia ei ole, valitettavasti, mutta kaksi kummityttöä on ja kissa. Syy siihen miksi sanon näin, on se että he ovat minulle tärkeitä. Kuuluvat ikään kuin perheeseen. Ja kummi on tarvittaessa myös pitempiaikainen hoivaaja jos vanhemmille jotain sattuu. Piste.
Useimmille, ainakin äideille, lapsen kummit ja isovanhemmat tuntuvat olevan tärkeitä, kun olettavat saavan lastenhoitoapua 24/7 ihan ilmoitusluontoisesti ja vaativat heitä olemaan lahja-automaatteina.
Ja kyllä, ap. kysymykseen, se on ihan sama asia, kun puhutaan äitien olettamuksista, kun tarvitaan hoitoapua ja lahjoja ja äidit olettavat kummien olevan läheisiä lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse nyt mielestäsi syyllistyn vähintäänkin rikokseen, koska kuulun noihin jotka sanovat noin. Eli omia ei ole, valitettavasti, mutta kaksi kummityttöä on ja kissa. Syy siihen miksi sanon näin, on se että he ovat minulle tärkeitä. Kuuluvat ikään kuin perheeseen. Ja kummi on tarvittaessa myös pitempiaikainen hoivaaja jos vanhemmille jotain sattuu. Piste.
Kummius ei ole sama kuin äitinä oleminen. PISTE
Joten ei voi puhua toisten lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että toi on hyvin harvinaista. Aika paljon on kummeja joiden kummius on yhtä kuin onnittelutekstari lapsen syntymäpäivänä.
Kyllä ainakin mun kaksi kummilasta viettävät pitkiäkin aikoja mun luona, ovat viikonloppuyökylässä ja pitävät päivittäin minuun yhteyttä. Siksi katson, että mulla on täysi oikeus puhua heistä Ap:ta ärsyttävällä tavalla 😚
Minulle olisi, mutta koska sitä arvostavaa ihmistä ei nykyään helposti tule vastaan, en ole ryhtynyt kummiksi.