Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi moni sanoo että "minulla ei ole omia lapsia, mutta kummilapsi on". Eihän se ole millään tavalla sama asia.

Vierailija
08.03.2024 |

Vähän kuin ilmoittaisi, että minulla ei ole lemmikkejä, mutta naapurilla on marsu. 

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaverini marsun ylpeä kummi.

Vierailija
22/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi tai kummin sijaisen tulee viimekädessä vastata lapsen hengellisestä kasvatuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekin kummilapset tärkeempiä kuin omat.

Tuo nyt on jo sairasta. 

Vierailija
24/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummi tai kummin sijaisen tulee viimekädessä vastata lapsen hengellisestä kasvatuksesta.

Eipä taida tämä tehtävä olla millään tavalla oleellinen juuri kenellekään enää. 

Vierailija
25/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, jos sanookin noin? 

Vierailija
26/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Tästä syystä kerroin kummilapselleni, että Raamattu on satukirja siinä missä Harry Potterkin. 

Vierailija
27/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri, joka haluaa raportoida iltatähtensä ihan jokaisen tekemisen. Välillä mietin, että muistaako se lainkaan perheensä teinin olemassaoloa.

Vierailija
28/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan deittailumielessä niin jos pariskunta on halunnut henkilön lapsen kummiksi niin tuskin on kovin kädetön lasten kanssa.

Vierailija
29/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri alkaa aina jauhaa siskonsa lapsista kun muut puhuu omista lapsistaan.

Vähän mietityttää mitä se sisko tykkää moisesta tunkemisesta.

Eiköhän molemmissa tapauksissa "tungeta" ilman varsinaisten puheenaiheiden, eli lasten suostumusta....

Vierailija
30/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri alkaa aina jauhaa siskonsa lapsista kun muut puhuu omista lapsistaan.

Eiköhän molemmissa tapauksissa "tungeta" ilman varsinaisten puheenaiheiden, eli lasten suostumusta....

No on se nyt ihan eri asia jauhaa paskaa muiden lapsista. Tunkea äidin tontille.

Vierailija
31/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähän kuin ilmoittaisi, että minulla ei ole lemmikkejä, mutta naapurilla on marsu."

Ei, vaan vastaava tokaisu olisi "Minulla ei ole lemmikkejä, mutta hoidan välillä naapurini marsua". Silloin varmasti löytyy yhteistä keskusteltavaa, vaikka toisen marsu ei olekaan oma.

Vierailija
32/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen joskus noin,kun muut jauhaa lapsistaan.Tuntuisi tyhmältä vain istua kuuntelemassa muiden juttuja hiljaa,joten jos aiheena on lasten tekemiset niin kerron sitten niistä lapsista,jotka tunnen parhaiten.

Oikeasti musta tuo koko aihe on sellainen,josta olisin mieluinen keskustelematta, koska lapsiin liittyvät jutut on aika tylsiä eikä ne kosketa mun elämää.Mutta kun muut niistä jauhaa niin osallistun sitten siihen.

Vierailija
33/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Olen vela, mutta lapsirakas. 

En ole koskaan tuntenut kaipuuta omaan lapseen. En halua olla raskaana, en synnyttää enkä olla äiti. Mutta minulla on silti vahva suojeluvietti lapsia kohtaan. Lähipiirissäni on lapsia joita voin sanoa rakastavani täydestä sydämestäni vaikka he eivät olekaan minusta syntyneet. Ihan mahtavia ihmisenalkuja joihin olen kiintynyt ja joille haluan olla turvallinen aikuinen heidän kasvamisensa varrella. Osa on minulle biologista sukua, osa taas rakkaimpien ystävieni jälkeläisiä, yhtä kaikki tunnen samaa suojelunhalua ja kiintymystä. Minusta on ihanaa viettää aikaa heidän kanssaan, tarjota heille elämyksiä ja tulen myös testamenttaamaan omaisuuteni heille kun itsestäni aika jättää. 

Kaikkien ei tarvitse lisääntyä, mutta jokainen voi silti tehdä osansa tulevan sukupolven eteen. En ymmärrä miksi olisi millään lailla huono asia tuntea rakkautta ja tukea pientä ihmisenalkua vaikka et olisikaan häntä biologisesti synnyttänyt tai siittänyt. Yhteys tulee sydämestä. 

Vierailija
34/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan deittailumielessä niin jos pariskunta on halunnut henkilön lapsen kummiksi niin tuskin on kovin kädetön lasten kanssa.

Ei joku ketjussa ole kyse deittailusta. 

Vierailija
35/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vähän kuin ilmoittaisi, että minulla ei ole lemmikkejä, mutta naapurilla on marsu."

Ei, vaan vastaava tokaisu olisi "Minulla ei ole lemmikkejä, mutta hoidan välillä naapurini marsua". Silloin varmasti löytyy yhteistä keskusteltavaa, vaikka toisen marsu ei olekaan oma.

Ei kovinkaan moni kummi todellisuudessa edes hoida kummilapsiaan. 

Vierailija
36/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi se on kummilapsikin. Lapseton ehkä haluaa vaan kertoa, että on lapsimyönteinen lapsettomuudestaan huolimatta kun mainitsee kummilapsensa.

Sitä se varmaan monelle tarkoittaa. Minä taas olen vela enkä erityisen lapsimyönteinen. Kummiudestakin olen kieltäytynyt.

Vierailija
37/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se nyt ihan eri asia jauhaa paskaa muiden lapsista. Tunkea äidin tontille.

Öö,tunkemista on jauhaa lapsista lapsettomalle.

Vierailija
38/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jollekin se kummilapsi voi olla kuin oma. Yhtä läheinen. Eihän adoptoitu lapsikaan ole sitten mielestäsi oma ,vai ?

Kyllä itse koen että lapseni saavat olla ihan koko lähipiirin omia

Eri asia, adoptiolapsen hoito on  adoptiovanhemman vastuulla. Kummi taas lähinnä vie joskus matsiin tai hampurilaiselle.

Vierailija
39/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi että usein (vapaaehtois)lapsettomat herättää epäluuloja, toi on tapa samoa "en kuitenkaan inhoa lapsia"?

Vierailija
40/117 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi se on kummilapsikin. Lapseton ehkä haluaa vaan kertoa, että on lapsimyönteinen lapsettomuudestaan huolimatta kun mainitsee kummilapsensa.

TÄMÄ.