Yleistynyt ilmiö. Nuoret aikuiset jäävät työkokeiluin ja kuntouttaviin vuosiksi. Tienaat, päivärahan ja 9€ päivälisän. Älkää alistoko tuohon
Minusta on törkeää, miten ihmisiä käytetään hyväksi.
Kommentit (142)
Kaikki tuollainen pitäisi kieltää. Vääristää työmarkkinoita eikä työllistä oikeasti.
Talkoilua sitten vapaa-ajalla, jos sellainen kiinnostaa.
Kuntouttavassa työtoiminnassa ei ollut mitään kuntouttavaa ja suhtautuminen oli alentavaa. Heti haastattelussa paikan johtaja "kehui" sillä että tulin paikalle ajoissa ikään kuin se olisi lähtökohtainen oletus että tulisin myöhässä. Parin kuukauden jälkeen lopetin omin luvin.
No jaa. Yksi tuttu on jossain kuntouttavassa ja se vaan maalailee ja askartelee siellä kaikkea.
Käden taidot on kyllä hyvät hänellä. En vain tiedä Voisiko tuosta lopulta oikeaa palkkaa maksaakaan..
Varmaan on tosin erilaisia paikkoja.
No kivempaa se on kuin olla yksin kotona 🤷
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tykkään. Lapset on hauskoja veijareita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinulla on tarjota tilalle?
Palkkatyötä!
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin alkoi tuntua siltä, että elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi tällaiseen joutavuuteen. Sitten päätin kierrätyskeskuksen sijaan pyöräillä ulos yksinäisyyteen tarkkailemaan lintuja enkä ikinä mennyt takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin työtön olisi automaattisesti ystävätön ja ei mitään harrastuksia elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatyötä!
No sitten palkkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin alkoi tuntua siltä, että elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi tällaiseen joutavuuteen. Sitten päätin kierrätyskeskuksen sijaan pyöräillä ulos yksinäisyyteen tarkkailemaan lintuja enkä ikinä mennyt takaisin.
Mä olen ollut päiväkodissa ja vanhustentalolla. Kumpikin ryhmä tarvitsee seuraa minun tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatyötä!
Koska voin aloittaa?
Niin, vaihtoehto tuolle on sitten muuttaa sillan alle 🤷🏻
Työministeri Satonen suosittelee:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5187559/tyoministeri-teettanyt-palkaton…
Näin kunta myy työttömiä firmojen alihankkijoiksi Sastamalassa - Hikipajan hengessä voi tienata yhdeksän euroa päivässä
https://seura.fi/asiat/tutkivat/nain-kunta-myy-tyottomia-firmojen-aliha…
Arto Satonen: Sastamalan (ennen Vammalan) seudun työvoiman palvelukeskus, Työteekki ohjausryhmän puheenjohtaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatyötä!
Okei, meidän suurin ongelmamme on liian suuret menot, liian suuret eläkkeet, liian suuret tuet, liian suuret ilmaiset palvelukset. Ja sinun ratkaisu on, että kasvatetaan julkista sektoria vielä lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle kaverilleni kierrätyskeskus oli erittäin hyvä paikka koska siellä sai tehdä oikeaa työtä. Lajittelua, tavaroiden järjestämistä, hinnoittelua, kassatyötä, tavaran hakua pakettiautolla, tavaran korjaamista... Työelämässä hyödyllisiä taitoja. Sitten keskuksen piti pistää lappu luukulle kun rahoitus loppui ja seuraavassa paikassa hänet pistettiin virkkaamaan.
Voisiko ajatella, että joillekin ihmisille joissain elämäntilanteissa nuo hommat toimivat? Vaikkei niistä mitään maan tapaa tai urapolkua kannata tietysti lähtökohtaisesti maalailla? Kun osa-aikatyötä ei ole tarjolla avoimilla työmarkkinoilla, niin nämä työt tarjoavat mahdollisuuden niille, jotka eivät kykene kokoaikatyöhön tavallisessa työssä, kukin mistäkin syystä.
Joku näpertely omissa oloissa vielä menis mutta se sosiaalinen nokkiminen...
Onneksi olen saanut vapautuksen työn iloista.
Suomen valtion harjoittamaa laillista orjatyövoimaa!