Nyt avautuu Petteri: Mää haluuuuun!!!
" Minä haluan Suomeen lisää työpaikkoja!"
Pääministeri Petteri Orpo (kok.) kertoo, ettei hallitus aio luopua ay-liikkeen vastustamista uudistuksista.
https://www.verkkouutiset.fi/a/petteri-orpo-vastaa-ay-liikkeelle-mina-h…
Pitihän se arvata tämän päiväiset "neuvottelut" ovat hallituksen osalta pelkkää teatteria. Taas.
Kommentit (5)
Sen arvasi ettei hallitus yritä neuvotella. Se on sitten lakot ja mun puolesta vaikka yleislakko niin pitkään kuin tarvitsee.
nyt AY-liikkeen pitää jo ne puuttuvat työpaikat repiä jostakin? Kaikki pitää näköhään tehdä yritysten puolesta veronmaksajien, maksaa osingot sijoittajille ja nyt vielä järjestää työpaikatkin.
No voi voi, näillä leikkaustoimilla ei tule yhtään työpaikkaa lisää. Ei yhtään.
Tavallaan irtisanomissuojan heikennys voi tuoda joitakin työpaikkoja kun yrittäjä uskaltaa palkata sen ensimmäisen tai toisen työntekijän, mutta työntekijän aseman heikennys voi myös johtaa siihen, että työntekijät vaihtavat työpaikkaa nopeammin ehtiäkseen uuteen työpaikkaan ennen mahdollisia potkuja.
Suhdanteet tulevat herkemmin vaikuttamaan työnantajiin nopeammin ja sitä kautta irtisanomiset voivat todellakin lisääntyä, mikä taas vaikuttaa suoraan talouteen negatiivisesti kun ennustettavuus heikkenee.
" Vaihtoehto olisi, että löisivät pöytään, mistä muualta niitä ."työpaikkoja sitten saadaan. Minä haluan lisää työpaikkoja."
Mistä lähtien on ollut ay-liikkeen tehtävä luoda työpaikkoja tai huolehtia valtionvelasta, kirjoittaa hallitusohjelmaa hallitukseen puolesta? Kuulostaa pahasti ulkoparlamentaariselta vaikuttamiselta tuollainen. Tosin Petterille ei ole ongelma, kun EK tekee sitä.