Onko normaalia, että aikuinen ihminen pissaa uimaveteen?
Tuttavan mielestä ihan ok toimintatapa, että ei lähdetä käymään vessassa, vaan kusaistaan mereen. Kaveriporukkansa kanssa tekee tätä sekä Suomessa että ulkomaan rantalomilla. En tiedä tekeekö tuota myös järvessä/altaassa uidessa, toivottavasti ei.
Ei kai se uimaranta nyt kuitenkaan mikään viemäri ole?
Kommentit (24)
No en nyt missään yleisellä uimarannalla tietenkään mutta jos olen mökillä uinut pitkiä matkoja niin olen kyllä pussannut mereen.
Kun mereen dumpataan ydinjätteitä ja sotatarvikkeita ja raskasmetalleja ja ylipäänsä kaikkea ongelmajätettä, niin mahtaako ihmisen pissanliraus olla edes mainitsemisen arvoinen juttu.
Jotenkin on nykyaikana mennyt tällaiseksi, että ei yhtään välitetä. Sikaillaan, melutaan, tehdään omat ja koiran tarpeet minne sattuu, roskatkin voi vaan heittää minne vaan. Heikkolahjaisuudestahan se kertoo ja huonosta kasvatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
No en nyt missään yleisellä uimarannalla tietenkään mutta jos olen mökillä uinut pitkiä matkoja niin olen kyllä pussannut mereen.
Pussailu onkin ihan ok, missä vaan.
Junttien puuhaa. Vessat on keksitty.
Olen lorotellut pienessäkin järvessä. Yhden kerran tuli niin kova kakkoshätä että oli pakko painella järveen...
Ruotsinlaivojen viemärivedet laskettiin ainakin takavuosina ihan suoraan mereen. Mietipä, mikä määrä paskaa ja kusta yhdestä laivasta yhden risteilyn aikana mereen päätyi.
En tiedä, saavatko enää laskea kaikkea surutta mereen, mutta epäilemättä kaikki eivät noudata määräyksiä.
Vierailija kirjoitti:
On sellaisia pieniä kaloja, jotka ui virtsaputkeen. Ne nimenomaan suunnistaa sinne missä on kusta eli ei kannata hirveästi päästellä luonnon vesiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sellaisia pieniä kaloja, jotka ui virtsaputkeen. Ne nimenomaan suunnistaa sinne missä on kusta eli ei kannata hirveästi päästellä luonnon vesiin.
Taitaa olla muutamassa järvessä Afrikassa.
Ei ainakaan uimahallissa tai jos lähellä on vessa
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin on nykyaikana mennyt tällaiseksi, että ei yhtään välitetä. Sikaillaan, melutaan, tehdään omat ja koiran tarpeet minne sattuu, roskatkin voi vaan heittää minne vaan. Heikkolahjaisuudestahan se kertoo ja huonosta kasvatuksesta.
Nykyaikana? Sikailua, roskaamista, meluamista ja koirien tarpeiden siellä täällä lujomista on ollut jo kasarin lopussa ja ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
Kun mereen dumpataan ydinjätteitä ja sotatarvikkeita ja raskasmetalleja ja ylipäänsä kaikkea ongelmajätettä, niin mahtaako ihmisen pissanliraus olla edes mainitsemisen arvoinen juttu.
Ei kukaan ydinjätettä uimarannalle jätä! Suositut rannat joudutaan joskus sulkemaan ulosteperäisten bakteerien takia. Sekö on hyvä tavoite?
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinlaivojen viemärivedet laskettiin ainakin takavuosina ihan suoraan mereen. Mietipä, mikä määrä paskaa ja kusta yhdestä laivasta yhden risteilyn aikana mereen päätyi.
En tiedä, saavatko enää laskea kaikkea surutta mereen, mutta epäilemättä kaikki eivät noudata määräyksiä.
Eivät saa. Eivätkä uimapaikalle laskeneet
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vielä ymmärrän sen, että ui johonkin kauemmas ja kusaisee siellä. Mutta lähellä rantaa muiden ihmisten sukellellessa ympärillä päästellään rakko tyhjäksi?
Todella junttimaista käytöstä minusta.
Ap
Kusen mereen lähes joka kerta kun siellä uin. Uin toki ensin kauemmas muista.
Uimarannalla päästän suolen aina tyhjäksi. Kiva pestä pylly siinä puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sinunko takia ranta oli viine kesänä viikkokausia kiinni?
Miettikääpä, kuinka paljon ne miljoonat kalatkin tekevät jätteitä järveen. Itsekin harrastin uintikuseskelua siihen asti, kunnes kerran huomasin kotona, että uimahousut haisevat ylt'ympäri kuselle. Lopetin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunko takia ranta oli viine kesänä viikkokausia kiinni?
En tiedä, kerran kävin tampereella pyynikillä ja lentävänniemessä uimassa.
On aivan normaalia