Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sopiva viikkoraha 15-vuotiaalle teinille?

Vierailija
07.03.2024 |

Oisko 20€ sopiva summa?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8.luokkalainen saa 20 euroa viikossa. Summa on ollut sama 7.luokan alusta ja varmaan tulee pysymään samana yläkoulun loppuun. 

10 vuotta vanhempi isoveli sai 50 euroa kuukaudessa, mutta nuoremman kanssa piti tehdä inflaation vuoksi indeksikorotus :)

Vierailija
42/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on tyttö, anna pillerirahat erikseen niin pojat saa paljaaltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikkoraha? Kuukausiraha tuossa iässä, oppii suunnittelemaan vähän 7pidemmän ajanjakson ostoksiaan. Itse sain 90-luvulla tuon ikäisenä lapsilisärahan omaan käyttööni. 

Tätä ehdottaisin myös minä. Tilille lapsilisä. 

Melkoinen raha lapselle.

44/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin iltaisin töissä 15 vuotiaana, siivosin kaupassa.

Vierailija
45/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää sain muistaakseni 5 markkaa, toki enempi jos jaksoi kotitöitä tehdä. 0,50 penniä tiskaamisesta ja sama raha jos kitki kokonaisen mansikkarivin vierustan. Nykyajan pennut olettaa että raha tulee seinästä ja ettei sen eteen tartte tehä mitään.

Vierailija
46/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on saanut lukiolainen sen satasen opintorahansa käyttää kuukausirahamaisesti omiin juttuihinsa, ja tietysti jos pitää kouluun hankkia jotain, mutta niitä on ollut vähän. Maksan kyllä tytölle vaatteet ja tarpeelliset ton lisäksi.

Vierailija
47/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-300€ kuussa.

En minäkään kannata liian suuria viikkorahoja mutta 2 euroa kuussa on kyllä liian vähän tuon ikäiselle teinille.

Vierailija
48/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää sain muistaakseni 5 markkaa, toki enempi jos jaksoi kotitöitä tehdä. 0,50 penniä tiskaamisesta ja sama raha jos kitki kokonaisen mansikkarivin vierustan. Nykyajan pennut olettaa että raha tulee seinästä ja ettei sen eteen tartte tehä mitään.

50-luvulla oli ihan eri hinnatkin kuin nykyään. Koita tulla nykyaikaan sieltä.

Vierailija
49/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä ajattelin, että olisi hyvä ruveta antamaan säännöllistä kuukausirahaa teinille (olikohan hän silloin 14 vai 15, en muista), niin mietin että ehkä 20€/kk olisi sopiva summa. Tästä on jo 7-8 vuotta, joten inflaatio on hieman kyllä purrut. Palstalla oltiin sitä mieltä, että olen kauhea kitupiikki ja sain kauheat haukut. 

Sitten keskustelin teinin kanssa ja sanoin, että olen ajatellut että hän voisi alkaa saada kuukausirahaa. Hän oli kovasti ilahtunut! Sitten hän kysyi, kuinka paljon ja minä heitin hänelle pallon takaisin ja kysyin hänen mielipidettään. Hän ehdotti kymmentä euroa. Kerroin, että olin itse ajatellut kahta kymppiä ja että Vauva-palstalla sain siitäkin haukut. Kerroin myös, että kuulemmat monet saavat 50€ kuukaudessa ja tyttö oli ihan kauhuissaan! Hän ilahtui kovasti siitä kahdesta kympistä, sekin oli paljon enemmän kuin mitä hän itse ehdotti. 

Meillä tuo kuukausiraha oli ihan teinin omaan käyttöön. Valtaosa noista rahoista meni lankakauppaan ja taidetarvikeliikkeeseen.

Vierailija
50/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 100€/kk, mutta sillä teini ostaa hiukan vaatteitakin.

Käytännössä jos tarvitsee arvokkaampia vaatteita tai muuta, niin ostamme niitä sitten, koska tuo ei riitä. Varsinkaan mopoilukaudella. Kosmetiikan ja normaalit käyttötavat luonnollisesti maksamme.

Vierailija
51/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuon ikäisenä 100mk viikossa. Mielestäni se oli varsin sopiva rahamäärä ja siitä olisi mahdollisesti oppinut säästämäänkin mutta opettelin silloin tupakanpolttoa niin se söi kaikki rahat. Onneksi olen tupakoinnin onnistunut sittemmin lopettamaan.

-mies vuosimallia 84

Vierailija
52/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä ajattelin, että olisi hyvä ruveta antamaan säännöllistä kuukausirahaa teinille (olikohan hän silloin 14 vai 15, en muista), niin mietin että ehkä 20€/kk olisi sopiva summa. Tästä on jo 7-8 vuotta, joten inflaatio on hieman kyllä purrut. Palstalla oltiin sitä mieltä, että olen kauhea kitupiikki ja sain kauheat haukut. 

Sitten keskustelin teinin kanssa ja sanoin, että olen ajatellut että hän voisi alkaa saada kuukausirahaa. Hän oli kovasti ilahtunut! Sitten hän kysyi, kuinka paljon ja minä heitin hänelle pallon takaisin ja kysyin hänen mielipidettään. Hän ehdotti kymmentä euroa. Kerroin, että olin itse ajatellut kahta kymppiä ja että Vauva-palstalla sain siitäkin haukut. Kerroin myös, että kuulemmat monet saavat 50€ kuukaudessa ja tyttö oli ihan kauhuissaan! Hän ilahtui kovasti siitä kahdesta kympistä, sekin oli paljon enemmän kuin mitä hän itse ehdotti. 

Meillä tuo kuukausiraha oli ihan teinin omaan

No selvästi sinä olet kitupiikki ja olet sen tyttösi opettanut ilmeisesti samanlaiseksi. Onnea! Ette te hautaan saa mukaan senttiäkään.

Vierailija
53/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin sinä siellä korvessa rahalla mitään olisit tehnytkään.

Vierailija
54/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me mitään maksettu. Itse maksoivat vaatteensa ja koulukirjansa.

Vierailija
55/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä mitä lapsi joutuu siitä ostamaan, vai meneekö kaikki säästöön peräti. 

Vierailija
56/56 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu kymmenistä asioista, jotka ovat perhekohtaisia, mutta noin ihan ensiksi miettisin: 

- Mitä hän joutuu rahastaan kustantamaan

- Minkä verran vanhemmat tienaavat 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme