Onko joku saanut koskaan työkkäristä töitä?
Kommentit (59)
V. 1985 yo-kirjoitusten jälkeen Turolle työkkärin kautta.
Osa-aikatyöni tuli muistaakseni työkkäristä.
Joo toissa vuonna kun ilmoitauduin työkkäriin niin heti ekalla käynnillä löytyi työpaikka.
Juuri tänään sain töitä yhdestä neljästä paikasta minne työkkäri pakotti hakemaan! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"TE-toimistot tarjoavat asiakkaille kattavan valikoiman erilaisia työnhakua ja työllistymistä sekä yritystoimintaa tukevia palveluja."
Työllistymistä tukevia palveluja, onko nämä näitä kokeiluja ja kuntouttavaa 😆
Mikä ihme tuo yritystoimintaa tukeva palvelu on? Pitääpä kysäistä seuraavan kerran.
Mutta on kyllä harhaanjohtava esittelyteksti. Ei kyllä kovin kattava ole heidän tarjonta.
Työllistymistä tukevia palveluita ovat esim. uraan ja työnhakuun liittyvät valmennukset (useita erilaisia) henkilökohtainen työhönvalmennus, hankeasiakkuudet, ammatinvalinnanohjauspalvelut (esim.psykologipalvelut), osaamiskartoitukset, koulutusneuvontapalvelut, erilaiset rekrykoulutukset, työvoimakoulutukset, sekä omaehtoisten, lyhytaikaisten ja sivutoimisten koulutusten tuki työttömyysetuudella, erilaiset palkkatu
Työkkärin tehtävä ei ole hankkia asiakkaalle töitä
Olin nuori mies, 45 vuotias seksikäs nainen,............kyllä tiedätte vink vink,tätä jatkui vuosikausia.,kunnes sain töitä.
Pari kertaa joskus muinoin. Ne oli niitä "hae tuonne tai...".
Mä sain vakituisen työn työkkärin kautta 1989. Tosin hain ko. yrityksestä ensin itse töitä. Kehottivat ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi, jotta voivat palkata minut.
Sain vihreiden kuulien puolittajan homman. Paskahomma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut työkkärin *avulla* töitä, mutta olen saanut sitä kautta unettomia öitä. TE-toimisto on ollut lähinnä haittana töitä etsiessä ja varsinkin kun niitä on löytynyt. Olen esim. osa-aikatöitä tehdessä joutunut lähtemään kesken työpäivän käymään työkkärin tädin luona kun tapaamisaikaa ei voinut enää muuttaa/perua kun se oli heidän toimestaan lyöty lukkoon tiettyyn ajankohtaan. Onneksi esimies ymmärsi.
Mulla oli tosi raskas henkinen ajanjakso elämässä (mm läheisen kuolema) ja työkkäri hengitti niskaan jatkuvasti. Sanoin tästä mutta alkoi uhkailemaan karenssilla yms.
Voiko työtön saada sairaslomaa?
Työtön voi hakeutua lääkäriin ja jos lääkäri toteaa että on sairas niin sen sairasloman ajalta saa sairaspäivärahaa eikä työttömyyspäivärahaa.
Siinä on kyllä omavastuuaika miltä ajalta ei vielä makseta sairaspäivärahaa ja saa siltä ajalta työttömyyspäivärahaa olikohan se noin 2 viikkoa tai alle. Kannattaa kysyä kelasta mutta jos olo tosi surkea niin lääkäriin pakeille keskustelemaan asiasta.
sain palkkatuetun työn työkkäristä
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan työvoimatoimistolta saanut töitä koska en ole konttori alan ihmisiä, mutta työvoimatoimiston kautta olen kyllä työtä saanut. Sitähän sä kysyit?
Aika harvoin kai työvoimatoimistolle palkataan uusia työntekijöitä?
Ne avoinna olevat työkkärityöt löytyy kyllä työkkärin sivuilta myös tosin saattavat ehdottaa jollekin sopivalle asiakkaalle ihan suoraan jos työkokemus ja muut ehdot kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Normaalissa ja kestävässä yhteiskunnassa ihmiset hankkivat itse työpaikkansa, koska aikuisen ihmisen tehtävä on elättää itsensä ja perheensä. Jo pelkästää ajatus siitä, että joku "työkkäri" hoitaa ihmisille työpaikat, on täydellisen häiriintynyt ja kuvastaa hyvin tilaa, johon Suomi on ajautunut; maataan sohvalla pieruverkkarit jalassa ja odotetaan, että virastotäti hankkii hyväpalkkaisen työpaikan 100 metrin päästä kotiovelta.
Sadan metrin päästä? Minä ainakin haluan etätyön, jotta voin jatkossakin maata sohvalla. Ei kiinnosta tunkea aamupimeässä johonkin ahtaaseen ja hikiseen ruuhkabussiin, jossa ei mahdu edes istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Sain vihreiden kuulien puolittajan homman. Paskahomma.
Sinäkö niitä puolittelet.
Minä joudun liimaamaan ne yhteen. Prkle.
Hain töitä,seksikäs virkailia levitti reisiään,siitä se alkoi,olen nyt kuuden lapsen onnellinen isä.Olen tohveli sankari,työtön mutta kivaa on.
Vierailija kirjoitti:
Aina valitetaan että "TE-toimistossa uhkaillaan karenssilla".
Työnhakijalla on velvollisuuksia, jotka määritetään laissa. Ne eivät ole mitenkään TE-toimiston työntekijöiden säätämiä tai päättämiä. On esimerkiksi oltava valmiita hakemaan/vastaanottamaan työkykyä vastaavaa kokoaikatyötä, ja muitakin laissa määriteltyjä velvollisuuksia on. Nämä oikeudet ja velvollisuudet löytyy kyllä TE-toimiston sivulta. Jos asiakas ei noudata velvollisuuksiaan, siitä yleensä seuraa selvityspyyntö (lain määräämä) ja siitä voi seurata määräaika eli karenssi (lain määräämä).
Joidenkin mielestä näistä asioista kertominen on karenssilla uhkailemista. Olisiko teidän mielestä parempi, että siellä oltaisiin vain hiljaa asioista? Että jos vaikka kerrotte ettette nyt raskaan elämäntilanteen vuoksi nyt hae töitä pariin kuukauteen ollenkaan, niin olisiko parempi ettei virkailija muistuta teitä siitä, että lain
Vai että oikein velvollisuuksia.
Minua on kerran uhattu karenssilla. En silloin edes saanut mitään työttömyys tukea enkä muutakaan tukea. Siihen aikaan puolison tulot vaikuttavat kaikkiin työttömyysetuuksiin jos ei saanut ansiosidonnaista.
Joka tapauksessa ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi, sillä halusin löytää töitä. Löysinkin työn ja allekirjoitin sopimuksen. Työ kuitenkin alkoi vasta seuraavana syksynä, joten päätin jäädä työnhakijaksi.
Sain sitten kutsun pupukurssille juuri kun olin lähdössä lomamatkalle. Lomalta soitin työkkäriin ja kerroin etten pysty osallistumaan kurssille, sillä olen lomalla. Kerroin myös alkavasta työstäni.
Työvoimavirkailija alkoi huutamaan, että siinä tapauksessa saat karenssin. Kun sanoin, että en saa mitään rahallista tukea mistään, jatkoi hän uhkailemalla, että se karenssi tulee sitten kun jäät seuraavan kerran työttömäksi. Ilmeisesti hän vain tykkäsi uhkailla karenssilla työttömiä.
Se oli niin outoa uhkailua, että en varmaan koskaan unohda sitä. En vieläkään koe, että minulla olisi siinä tilanteessa ollut mitään velvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"TE-toimistot tarjoavat asiakkaille kattavan valikoiman erilaisia työnhakua ja työllistymistä sekä yritystoimintaa tukevia palveluja."
Työllistymistä tukevia palveluja, onko nämä näitä kokeiluja ja kuntouttavaa 😆
Mikä ihme tuo yritystoimintaa tukeva palvelu on? Pitääpä kysäistä seuraavan kerran.
Mutta on kyllä harhaanjohtava esittelyteksti. Ei kyllä kovin kattava ole heidän tarjonta.
Työllistymistä tukevia palveluita ovat esim. uraan ja työnhakuun liittyvät valmennukset (useita erilaisia) henkilökohtainen työhönvalmennus, hankeasiakkuudet, ammatinvalinnanohjauspalvelut (esim.psykologipalvelut), osaamiskartoitukset, koulutusneuvontapalvelut, erilaiset rekrykoulutukset, työvoimakoulutukset, sekä omaehtoisten, lyhytaikaisten ja sivutoimisten koulut
Työkkärin tehtävä ei ole hankkia asiakkaalle töitä
Itseasiassa työllistymisen edistäminen on työkkärin tehtävä.
Itse sain työkkärin kautta töitä aika erikoisella tavalla. Sieltä oli annettu tietoni yritykselle, joka haki juuri sellaista osaamista jota minulla on. Työnantaja sitten soitti minulle ja pyysi haastatteluun. Haastattelun jälkeen sovittiin töiden aloittamisesta.
Tässä tapauksessa kumpikin osapuoli hyötyi työkkärin toiminnasta. Sitä voisi jopa sanoa työnvälitykseksi.
Osaamiseni on aika kapea-alaista erityisosaamista, eikä osaajia niihin töihin ole helppo löytää. Toisaalta myöskään työpaikkoja ei ole kovin usein avoinna.
Ainakin kunnallisen palvelun päätehtävänä on huolehtia siitä, että kunnalle ei tule valtion sanktiomaksuja.