Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku saanut koskaan työkkäristä töitä?

Vierailija
07.03.2024 |

Kiinnostaa 

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen työskennellyt TE-toimistossa nyt neljä vuotta. Tykkään työstäni ja asiakkaistani.

Vierailija
2/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siellä porukkaa olevan töissä, joten varmasti on saanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkkärin nykyinen tehtävä edes etsiä töitä? Olen siinä vaikutelmassa, että ei. 

Vierailija
4/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran 80-luvulla sain kahden viikon sijaisuuden. Joten kyllä työkkäristä töitä saa.

Vierailija
5/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut aikanaan kaksi työpaikkaa työkkärin sivuston kautta. Kolmannenkin olisin saanut, mutta en ottanut.

Vierailija
6/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-keskus on järjestänyt minulle työn. Työ oli kokoaikainen ja palkka mukiinmenevä nuorelle naiselle. Olen tradenomi. 

Vierailija
7/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalissa ja kestävässä yhteiskunnassa ihmiset hankkivat itse työpaikkansa, koska aikuisen ihmisen tehtävä on elättää itsensä ja perheensä. Jo pelkästää ajatus siitä, että joku "työkkäri" hoitaa ihmisille työpaikat, on täydellisen häiriintynyt ja kuvastaa hyvin tilaa, johon Suomi on ajautunut; maataan sohvalla pieruverkkarit jalassa ja odotetaan, että virastotäti hankkii hyväpalkkaisen työpaikan 100 metrin päästä kotiovelta.

Vierailija
8/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työkkärin nykyinen tehtävä edes etsiä töitä? Olen siinä vaikutelmassa, että ei. 

Minä en oikein ymmärrä edes mikä työkkärin tehtävä on nykyään. Koskaan eivät ole antaneet mitään vinkkejä mihinkään tai osoittaneet työpaikkaa, kaikki olen etsinyt itse. Ainoa tehtävä tuntuu olevan se että pitävät huolen siitä onko asiakas oikeutettu työttömyystukeen ja sitä varten on näitä juttelutuokioita.

Eli heidän työtänsä on seurata työttömän tukioikeutta.

Vierailija
9/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus 20 vuotta sitten 3kk pakkotyön, mene tai tulee karenssia.

Vierailija
10/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuodesta 2020 työtön eikä kertaakaan ole pakotettu mihinkään. 

Vierailija
11/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"TE-toimistot tarjoavat asiakkaille kattavan valikoiman erilaisia työnhakua ja työllistymistä sekä yritystoimintaa tukevia palveluja."

Työllistymistä tukevia palveluja, onko nämä näitä kokeiluja ja kuntouttavaa 😆

Mikä ihme tuo yritystoimintaa tukeva palvelu on? Pitääpä kysäistä seuraavan kerran.

Mutta on kyllä harhaanjohtava esittelyteksti. Ei kyllä kovin kattava ole heidän tarjonta.

Vierailija
12/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalissa ja kestävässä yhteiskunnassa ihmiset hankkivat itse työpaikkansa, koska aikuisen ihmisen tehtävä on elättää itsensä ja perheensä. Jo pelkästää ajatus siitä, että joku "työkkäri" hoitaa ihmisille työpaikat, on täydellisen häiriintynyt ja kuvastaa hyvin tilaa, johon Suomi on ajautunut; maataan sohvalla pieruverkkarit jalassa ja odotetaan, että virastotäti hankkii hyväpalkkaisen työpaikan 100 metrin päästä kotiovelta.

No se voi olla vaikea tilanne hankkia ensimmäistä työpaikkaansa. Jos valtiolla on virasto jonka nimi on työvoimatoimisto niin sen pääasiallinen tehtävä on löytää ihmiselle työtä jos sitä ei itse löydä. Tämä on valtio jossa autetaan kansalaisia eikä jätetä oman onnensa nojaan. 

Vierailija
13/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ennen ollut työnvälitystoimisto? Mielestäni paljon parempi idea silloin että työnantajat ja työkkäri tekee yhteistyötä. Työtön antaa tiedot työkkäriin, työnantajat etsii sieltä sopivan työntekijän. Kaikki kätevästi samassa paikassa.

Vierailija
14/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se voi olla vaikea tilanne hankkia ensimmäistä työpaikkaansa. Jos valtiolla on virasto jonka nimi on työvoimatoimisto niin sen pääasiallinen tehtävä on löytää ihmiselle työtä jos sitä ei itse löydä. Tämä on valtio jossa autetaan kansalaisia eikä jätetä oman onnensa nojaan. 

Samaa mieltä tästä. Varsinkin se ensimmäinen työpaikka voi olla vaikea saada. Tiedän nuoren joka ei uskonut omiin kykyihinsä ollenkaan ja ei uskaltanut hakea mihinkään koska tunsi ettei sovellu mihinkään töihin kun kaikissa vaadittiin sitä ja tätä. No, työkkäri teki ihmeen ja osoitti työpaikan minne hakea ja nuori mielellään soitti kun joku muu häntä ehdotti. Sai työpaikan.

Vierailija
15/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ne työt etsitään. Toki vinkkejä voi työkkäristä saada. Niiden tehtävä on patistella hakemaan töitä.

Vierailija
16/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän ne työt etsitään. Toki vinkkejä voi työkkäristä saada. Niiden tehtävä on patistella hakemaan töitä.

Kerro mitä vinkkejä? Itse en ole saanut mitään vinkkejä, en minkäänlaista. Yksi työkkärintäti kyllä innostui kertomaan että tiedätkö että on sellainen sivusto kuin duunitori. Hyvä ettei päässyt pieru ja nauru samaan aikaan. Luettelin hänelle sitten lähemmäs 20 erilaista työnhakukanavaa että voi antaa sitten "vinkkejä" seuraaville kokeakseen olevansa tärkeä.

Vierailija
17/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus vuonna kirves ja kypärä. Kävin katsomassa työkkärin ilmoitustaululta työilmoituksia. Otin puhelinnumeroita ja tietoja ylös. Lähetin muutaman hakemuksen ja heti tuli kutsu työhaastatteluun. Viikon päästä olin työssä. Ennen oli todella helppo saada työpaikka.

Vierailija
18/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kaukana, haluan ja teen vaan etänä kotoa käsin töitä.

Vierailija
19/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuodesta 2020 työtön eikä kertaakaan ole pakotettu mihinkään. 

Silloin joskus pakotettiin, ei enää kun porukka alkaa itkemään.

Vierailija
20/59 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein ymmärrä edes mikä työkkärin tehtävä on nykyään. Koskaan eivät ole antaneet mitään vinkkejä mihinkään tai osoittaneet työpaikkaa, kaikki olen etsinyt itse. Ainoa tehtävä tuntuu olevan se että pitävät huolen siitä onko asiakas oikeutettu työttömyystukeen ja sitä varten on näitä juttelutuokioita.

Eli heidän työtänsä on seurata työttömän tukioikeutta.

Juuri näin. Suomi on täynnä julkisen puolen  tyhjäntoimittaja tehtäviä. Ei osata rakentaa kannattavaa yksityistä työllistäjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän