Lauri Lyly jauhottaa EK:n kellokkaan A-Studiossa
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Olsipa koko kansan nallekarhu arto satonen tuolla, hän saisi saarankin rentoutumaan
Artolle tulisi aina pakonomainen toive nousta seisomaan puhuessaan ja hiplaamaan puvun nappia aina kun suupielestä lipsahtaisi sammakko.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Sormuksia kuin Karl Lagerfeldillä.
Klonkut tykkää sormuksista.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntailisä on Suomessa laissa, ei muualla? Sunnuntaislisä muualla n 0 -70 %. Tämä näkyy esim. ravintolapalveluissa.
Sunnuntailisän poisto tarkoittaisi esim hoitoalalle, poliisille, ravintola-alalle ja vastaaville n. 20-25 prosentin palkanalennusta vuositasolla. Tästä syystähän ne sitä ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, keskustelusta jäi käteen sympatia ay-puolta kohtaan sekä se, että Rami Lindström menee hukkaan SAK:ssa, vaikka varmaan saa sieltä noin 10 kertaa isompaa palkkaa kuin esim. kansanedustajana tai ministerinä. Jos tuollainen mies olisi pääministerinä, niin johan olisi helppo kansan tulla johdetuksi.
Saattaa olla perspektiiviharha. Jos ketä hyvänsä noista miehistä vertaa Orpoon, ovat selvästi päteviä ja asiallisia johtajatyyppejä. Mistä herää kysymys, että pitäisikö sitten kuitenkin ministereille maksaa parempaa palkkaa, että saataisiin vähän laadukkaampaa ainesta hakeutumaan kansakunnan johtopesteihin?
Toi 100000 työpaikan hokeminen on kyllä niin tyhmä juttu, että en käsitä miten kukaan kehtaa edes sanoa sen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Toi nainen on aivan kuin lapsi äijien keskellä.
Wille on toljottanut ohjelmaa ihan innoissaan.
-winner-
Turhauttaa. Minä olen duunari ja olen valmis siihen että joitakin juttuja tarkastellaan uudestaan. OK, se sopii minulle - mutta VAIN siinä tapauksessa että vastapuoli tekee saman omassa toiminnassaan.
Tämä tappelu ei johda mihinkään, pelkkään katkeruuteen ja se on huono juttu.
Jos tässä ollaan talkoissa tai miksi tuota nyt haluaa sanoa, niin KAIKKI osallistuu tasapuolisesti ja piste. Kyllä, myös ne vtun yrittäjät ja EK:n pullasorsat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olsipa koko kansan nallekarhu arto satonen tuolla, hän saisi saarankin rentoutumaan
Artolle tulisi aina pakonomainen toive nousta seisomaan puhuessaan ja hiplaamaan puvun nappia aina kun suupielestä lipsahtaisi sammakko.
-winner-
Satosella on huomenna elämänsä lihaskivut tuolijumpan jälkeen. Eli on tässä jotain hyvääkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kansalaiset voivat sanella politikkojen, kuntien ja valtion työntekijöiden palkat. Vaikka ne olisivat lakossa kuukausia, tuskin kukaan huomaisi. Voidaan panna äänestys niiden palkkojen alentamisesta. Kuka kannattaa heille minimipalkkoja.
Ja kokouspalkkiot, matkarahat. Kyllä fortumin johdolta ym ketkuilta rusetti alkaa kaulaa kiristää. Ministerit painaa pitkää päivää parilla tonnilla kk ja ajavat pyörillä. Vihreät tekee uran lumeen talvella. Perheelliset nähdään leipäjonoissa. Veroparasiitit Portugalissa ja Espanjassa ryöstetään valtion hyväksi. Yritykset ja tuottava työ lisääntyy, kun ei tartte yläpään veteliä elättää Helsingin toimistoihinsa. Tehtaan patruunat säästetään.
Yllättävän vähän vastustusta ketjussa. Onko palstan persut hiljaa samaa mieltä? Jos olette, niin hyvä. Tulkaa mukaan ja hoidetaan homma, riidellään muista jutuista sitten kun saadaan tämä EK:n sikailu ensin kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Lyly on mies paikallaan.
Harmi, ettei ole nyt oikealla paikalla, vaan Petteri on sateentekijänä ja tulee ulkomailta krapulassa.
Lakkoihin mennään, kiitos hallituksen.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu Suomen talousongelmat työntekijöiden liian suurista palkoista ja eduista, ihan päinvastoin. Talous ei kasva, koska yrityksiä johdetaan osaamattomasti, ei tehdä investointeja eikä osata kehittyä.
Myös julkinen sektori on tehoton. Sosiaaliturvan leikkaaminen ei valitettavasti juurikaan tehosta julkisen sektorin toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Li Andersson ei ole tässä keskustelussa mukana?
Olisi hyvinkin voinut olla peura ajovaloissa -Sirenin paikalla.
-winner-
Ei pitoa ei luistoa. Lyly meni jo maitohapoille, pääkin alkoi tutisemaan. Lindström kangistui, jopa kivettyi kuin umpihangessa. Tämä sprintti on jo taputeltu. Podium kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, keskustelusta jäi käteen sympatia ay-puolta kohtaan sekä se, että Rami Lindström menee hukkaan SAK:ssa, vaikka varmaan saa sieltä noin 10 kertaa isompaa palkkaa kuin esim. kansanedustajana tai ministerinä. Jos tuollainen mies olisi pääministerinä, niin johan olisi helppo kansan tulla johdetuksi.
Saattaa olla perspektiiviharha. Jos ketä hyvänsä noista miehistä vertaa Orpoon, ovat selvästi päteviä ja asiallisia johtajatyyppejä. Mistä herää kysymys, että pitäisikö sitten kuitenkin ministereille maksaa parempaa palkkaa, että saataisiin vähän laadukkaampaa ainesta hakeutumaan kansakunnan johtopesteihin?
Kokoomuksella ei ole parempia pääministeriehdokkaita, kuten ei ollut presidenttiehdokkaitakaan. Kupla puhkeaa kyllä vielä.
-winner-
Kauhulla odotan Petterin naamahikoilua huomenna. Tuli jostain syystä mieleen tuota Lindströmiä katsellessa verrata häntä Orpoon (varmaan samanlaiset silmälasit tms). Ero on kuin yöllä ja päivällä. Lindström tuntee oman alansa ja on siitä kiinnostunut, puhuu selvästi ja nopeasti, ja on lisäksi itsevarma olematta ällöttävä. Taidan olla vähän fani. Olisipa meillä tuontyyppinen pääministeri, joka osaisi asiallisesti perustella puheensa ja ajattelisi tavallistakin ihmistä ja hänen toimeentuloaan.
Vierailija kirjoitti:
Toi 100000 työpaikan hokeminen on kyllä niin tyhmä juttu, että en käsitä miten kukaan kehtaa edes sanoa sen ääneen.
Kato kun eka laitetaan pihalle se 100000 ja sitten palkataan uudet 100000 halvemmalla. Tuossahan se työllitämisvaikutus on 100000.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän vähän vastustusta ketjussa. Onko palstan persut hiljaa samaa mieltä? Jos olette, niin hyvä. Tulkaa mukaan ja hoidetaan homma, riidellään muista jutuista sitten kun saadaan tämä EK:n sikailu ensin kuriin.
Luulen että persut on asiasta samaa mieltä. Eivät toki sitä ääneen sano, mutta toivottavasti omassa puolueessa keskustelua käydään. Minä olen demari ja olen itse kielteinen mmuuttoa kohtaan. En minäkään sitä viitsi huudella, mutta näin se on. Mielestäni demarien mmuuttolinja on ollut huono ja se olisi pitänyt vetää Tanskan malliin. Mutta tämä työelämäpolitiikka on se, missä demarit on minulle se sopivin. Harmi kun persujen kanssa ei tästä nyt löytynyt yhteisymmärrystä.. mutta katsotaan miten tämä vielä menee. Duunareita on tässä maassa kuitenkin valtavasti enemmän kuin valkokaulustyöntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyly puhuu järkeviä ja minä väitän että osa oikeistolaisistakin allekirjoittaa nuo kommentit. Miksi ei neuvotella? Miksi sanellaan? Miksi ei haeta yhdessä ratkaisua?
Lyly ei ärsytä koska tietää mistä puhuu ja kyllä: hyvin moni persu on duunari ja tietää että Lyly on oikeassa. Nyt täytyisi persujen duunariosaston tulla tässä vastaan, kyse on heidän omista eduistaan. Antaako persuduunari polkea omia palkkojaan ja etujaan vain siksi, että vihervassaria ärsyttää? Tuo olisi täysin hullua. Ja persuille vielä tiedoksi, että jos nuo EK:n suunnitelmat menee läpi, se sinun työpaikkasi menee tummalle pojalle joka tekee ne puolta pienemmällä palkalla. Ei se Kokoomus sattumalta tai hyväntahtoisuuttaa ole ottanut tähän maahan niitä muuttajia. Se haluaa niistä halpatyövoimaa.
Että alkakaas vähän kysellä mitä se saksi-akka meinaa. Että onkos se yhtään teidän puolella?
Veikkaanpa, että moni persu on valmis muuttamaan vaikka sillan alle, jos tietäisi sen ärsyttävän vihervassareita.
No, vakavasti puhuen luulen, että persut vain ajattelevat, että huonot vihervassarityöntekijät ne vaan itkevät ja he itse ovat ikuisesti hyvässä työssä eikä mikään heidän leikkauksensa voi ikinä koskettaa heitä.
Lyly ei ärsytä koska tietää mistä puhuu ja kyllä: hyvin moni persu on duunari ja tietää että Lyly on oikeassa. Nyt täytyisi persujen duunariosaston tulla tässä vastaan, kyse on heidän omista eduistaan. Antaako persuduunari polkea omia palkkojaan ja etujaan vain siksi, että vihervassaria ärsyttää? Tuo olisi täysin hullua. Ja persuille vielä tiedoksi, että jos nuo EK:n suunnitelmat menee läpi, se sinun työpaikkasi menee tummalle pojalle joka tekee ne puolta pienemmällä palkalla. Ei se Kokoomus sattumalta tai hyväntahtoisuuttaa ole ottanut tähän maahan niitä muuttajia. Se haluaa niistä halpatyövoimaa.
Että alkakaas vähän kysellä mitä se saksi-akka meinaa. Että onkos se yhtään teidän puolella? Sehän ei joudu mitään kärsimään, te joudutte.