Help! Jääkö tikkien ompelusta aina näin karseat jäljet?!
Mulle jouduttiin tikkaamaan haava, joka tuli näkyvälle paikalle. Tikkejä laitettiin viisi ja poistettiin viikon sisään. Jääkö siitä haavasta tulleen arven lisäksi myös ne tikeistä tulleet pienemmät arvet sen haaan ympärille?!
Kommentit (28)
Riippuu osittain haavan paikasta, osittain tekijästä, osittain ihon laadusta. Plastiikkakirurgi on tehnyt siistimmät tikkaukset luomen poistossa kasvoilla eli ei näy mitään. Toiseksi siistein on sektiohaava. Sitten on muuta "kirkkovenettä" muistuttava luomen poistiarpi selässä.
Mulla oli otsassa 2 tikkiä
2v meni että aronian huomaamaton
vie aikaa
meikkiä sen aikaa
Miksi arvet näyttää miehillä komeilta mutta naisilla rumilta? Vaadin tasa-arvoa!
Selästäni poistettiin joulukuussa luomi. Nyt se arpi näyttää kirkkoveneeltä.
Miten noista luomien poistoista tuleekin aina kaikille kunnon kirkkoveneet, mutta sit esim sektioarvet on paljon siistimpiä?
Vierailija kirjoitti:
Miten noista luomien poistoista tuleekin aina kaikille kunnon kirkkoveneet, mutta sit esim sektioarvet on paljon siistimpiä?
Luomen poiston suorittaa joku tk:n yleislääkäri, sektion tms. leikkauksen tekee kirurgi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luomen poiston suorittaa joku tk:n yleislääkäri, sektion tms. leikkauksen tekee kirurgi.
Sektiot tekee yleensä gynekologi. Olin sektiossa hereillä ja sanoin, että arpien kanssa on ollut ongelmaa, että jos jotenkin pystyy tikkauksella vaikuttamaan asiaan niin olisin kiitollinen. Haavani suljettiin sellaisella pitkällä yhtenäisellä tikillä, jossa oli solmu alussa ja solmu lopussa. Koulun käsityötunilla käytettiin ko. ompelutyyliä 😁
Et ymmärrä, miksi ihoon tulee arpi siihen kohtaan, mihin on tehty neulalla reikä?