Mitäpä siivooja ymmärtäisi töistäni?
Ei yhtään mitään. Sen takia mulla palkka moninkertainen. 😉
Lady akateeminen
Kommentit (55)
Siinä ei ole mitään ihmeellistä. Sen enempää ei siivoojankaan työstä ymmärrä sellainen, joka ei ole tehnyt alan töitä. Kohteita on niin laidasta laitaan, että vaikka perusymmärrys löytyisi, eivät edes siivoojat voi sanoa olevansa keskenään perillä toistensa töistä.
Miksi Suomessa on alettu käyttää monikkoa niin paljon? Töistäni? Se on työstäni.
Aloituksessa herjataan sekä siivoojia että akateemisesti kouluttautuneita.
Moni yliopistotutkinto on sellainen, että niistä selviää riittävällä puurtamisella. Suoritin työn ohella toisen tutkinnon. Kasvatustiede. Ei kyllä vaativuudeltaan vastannut läheskään ekaa tutkintoani.
Olin ensimmäisten opintojeni ohessa siivoustyössä iltasiivoojana. Olihan siinä huvituksen aihetta, kun insinööreillä oli työpöydän alla pahvilaatikko, jossa luki "salassapidettävät".
Provohan tämä mutta kommentoidaan kuitenkin. Ap ja varmasti muutama muukin hämmästyisi jos tietäisi kuinka paljon korkeakoulutettuja ihmisiä on siivoojana, varastotöissä, tehtaalla linjatyössä tai postia lajittelemassa. Syynsä on jokaisella omansa ja niitä on hyvin erilaisia. Joskus "tyytyminen" matalapalkkaisiin töihin on oma valinta ja joskus ei. Koskaan ei voi tietää. Ei kannata tehdä ammatin pohjalta liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä kenenkään kyvyistä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä röyhkeää. Moni siivooja on akateeminen.
Totta, mulla kaksi tutkintoa ja kävin opiskelijatyttäreni siivoustyömaalla välillä auttelemassa. Arvatkaa, kun nauratti ne maisterit ja insinöörit, jotka puhuivat alentuvasti minulle🤣
Hauska keskustelu, vaikka onkin ilmiselvä provo.
Siivoajia ei arvosteta. Jos arvostettaisiin olisi palkka parempi. Siksi ala ei kiinnosta vaikka työtön olenkin.
Sehän riippuu, mitä sä teet? Ymmärtääkö sitä kukaan :D Kerro ihmeessä meille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kukaan opettaja ei ole epäakateeminen. Tässä näkyy hyvin ammattien hierarkia.
Onhan, mulla ei ollut kuin ylioppilastutkinto takana ja olin opettajana. Myös vanhan seminaarin(keskikoulupohja) käyneitä on vielä keikkatyöläisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mulla kaksi tutkintoa ja kävin opiskelijatyttäreni siivoustyömaalla välillä auttelemassa. Arvatkaa, kun nauratti ne maisterit ja insinöörit, jotka puhuivat alentuvasti minulle🤣
Ihanko oikeasti jonkun työpaikalla puhutaan alentuvasti siivoajille? En ole itse tämmöiseen asiaan törmännyt, vaan ihan päinvastoin.
Entä jos työpistettäsi siivonnut olikin akateeminen siivooja?
Vierailija kirjoitti:
Anna pillua ja rahaa. Sori, älykkyys ei riitä parempaan ulosantiin.
- Siivoojamies
Huh, mikäs olis kivempaa työpäivänä kuin nu**ia siivoojamiehen kanssa jossain hämärässä siivouskomerossa.
Ap ei ole edes lady, vaan urpo mies, ei edes akateeminen. Ap on incel.