Miten toimisit? Meinasin jäädä auton alle suojatiellä
Olin ylittämässä suojatietä alueella, jossa on T risteys. Auto oli tulossa risteykseen. Minulla itsellä heijastimet, katuvalot päällä ja auto tuli jonkun matkan päästä melko kovaa. Lähdin kuitenkin ylittämään tietä, koska oletin että autoilija kyllä ehtii jarruttamaan. Kuitenkin noin suojatien puolivälissä huomaan, että auto on edelleen tulossa päin. Jätin askeleen astumatta ja auto pyyhältää ihan senttien päästä ohitse. Mitään ei siis ehtinyt sattua, koska ehdon väistää. Sain selville kuka autoa ajaa, mutta en ole varma kannattaako asialle tehdä mitään, koska sana sanaa vastaan. Miten toimisitte, jos olisitte ollut minun tilanteessani?
Kommentit (17)
Onneksi peruit meinaamisesi. Eihän tosin autoilijan vika ollut että alunperin meinasit sillai tehdä.
Minusta väistäminen on ihan hyvä tapa toimia tuollaisissa tilanteissa.
Itse en astu suojatielle ennen kuin olen 100 % varma siitä, että autoilija pysähtyy.
Mitäpä tuossa voi? monet kerrat meinannut autoilijat ajaa päälle eikä anna tilaa kävelijöille...sellasta se on, autoilijat ovat narsisteja
Jos tiedät kuskin niin voit käydä kysymässä olisiko hänellä tarvetta silmälaseihin tai vanhojen uusimiseen. On mahdollista että jokin katuvalo on kuljettajaa häikäissyt ja on huomannut sinut ihan viime tipassa ja saanut sätkyn ja pelästynyt itsekin. Minulle on käynyt näin ihan päivänvalossakin, hyvä etten ajanut kenenkään päälle.
Itse varon usein ylittämättä tietä edes vihreällä valolla vaan olen hyvin varuillani autoilijoitten suhteen. Ja pimeällä tietysti vielä enemmän. Harva kuljettaja ihan tahallaan kenenkään yli haluaa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tuossa voi? monet kerrat meinannut autoilijat ajaa päälle eikä anna tilaa kävelijöille...sellasta se on, autoilijat ovat narsisteja
Et taida tietää mitä narsisti tarkoittaa
Älä jätä asiaa tähän, tee ilmoitus, ehkä se estää ettei toi urpå aja jonku toisen päälle.
Jos on auton rekkari ja tarkka aika tiedossa voit yrittää tehdä rikosilmoituksen. Jos tapahtunut kaupungissa, voi hyvinkin olla, että löytyy jotain videomateriaalia.
Minä kävisin tuossa tilanteessa kaatamassa vähän jarrunestettä auton maalipinnoille. Mutta en tietenkään saa kehoittaa muita tekemään niin, vaan sanon että älä tee kuten minä tekisin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida tietää mitä narsisti tarkoittaa
Sä et taida tietää mitä tarkoittaa väistämisvelvollisuus
Vierailija kirjoitti:
Minä kävisin tuossa tilanteessa kaatamassa vähän jarrunestettä auton maalipinnoille. Mutta en tietenkään saa kehoittaa muita tekemään niin, vaan sanon että älä tee kuten minä tekisin...
entä jos autoa ajoi joku muu kuin autonomistaja
Joskus jäänyt itseltänikin huomaamatta jalankulkija oikealle käännyttäessä. Mutta itse kävellessä en mene tielle jos auto lähestyy.
Miten tuossa nyt pitäisi toimia? Kiittäisin onneani ja olisin jatkossa varovaisempi. Autoilijan kiistatta kuuluisi väistää, mutta niin ei läheskään aina valitettavasti tapahdu. Siksi pitää kävelijänä olla itse koko ajan varuillaan.
Kannattaa mennä yli vasta kun auto pysähtyy suojatien eteen, jos ei ole varma että ehtisi edestä. Otit valtavan riskin kun kävelit kovaa vauhtia tulevan auton eteen. Pitäisi tehdä niin ettei enää tee noin.
Millaiset ovat jalankulkijan päälle laitettavat katuvalot? En ole ikinä nähnyt.