Vaimon negatiivisuus alkaa ottaa päähän ja kovaa.
Siis miten voi olla, että koko ajan pitää olla joku negatiivinen asia elämässä mistä pitää kiukutella ja olla huonolla tuulella. Sitten kun yksi asia on saatu pois päiväjärjestyksestä niin löytyy seuraava.
Esimerkiksi: vaimoa haittasi, että lattialista oli alkanut irtoamaan. En ehtinyt korjata heti siltä istumalta vaan vasta seuraavana viikonloppuna -> kauhea motkotus. Kun listat oli korjattu, alkoi valitus, että kenkäkaappi pitäisi uusia. Sanoin, että mennään Ikeaan ja ostetaan. Valitusta, että miksi minä en tee aloitetta uudelle kaapille. Ostin uuden kenkäkaapin, nikkaroin sen valmiiksi ja vein vanhan varastoon. No eikös jo alkanut valitus, että varastokin on niin täynnä ja terassikaan ei ole kevätkunnossa vielä.
Aina pitää olla joku asia mistä pääsee valittamaan. En jaksa kohta enää. Itse ei tosin tee asioille mitään vaan minähän sen terassin saan sitten pestä parin viikon päästä. Sen jälkeen alkaa varmaankin valitus auton renkaiden vaihdosta jne.
M39
Kommentit (41)
Sinulla on hyvä kuvaus miehestäni !
Jos on hyvä perse niin voin ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole rasittavanpaa kuin mies jota pitää pyytää tekemään asioita...
Tämä. Eksä ei osannu ees kaupasta tuoda oma-alotteisesti perus tarvikkeita jos ne loppu (esim leipä ja maito). Joka kerta piti tehdä sille kauppalista ja aina piti päättää mitä milloinkin syödään. Onneks nykynen on ihan toista maata. 14 vuotta eksää nuorempi ja kantaa vastuuta ja päättää asioista yhdessä mun kanssa.
Saahan sitä valittaa ja mielipiteensä kertoa, mutta tuota ihmettelen, että sinä hyppäät vaimon valitusten perässä korjaamassa kuin joku puuha Pete. Ei ne valitukset noin ainakaan lopu.
Onko suhteenne ihan tasapainoinen ja -arvoinen?
Miksi se kenkäkaappi piti uusia? Jos se kerran miehelle kelpasi, niin miksi miehen olisi pitänyt tehdä aloite sen uusimisesta?
Tuon irtoavan lattialistan ymmärrän, mutta olishan sitäkin ongelmaa voinut lähestyä sillain, että "Voitaisko yhdessä fiksata toi lattialista sitten kun sulla on aikaa, niin osaan seuraavalla kerralla tehdä sen itse."
Vierailija kirjoitti:
Onko nalkutus ihan normaalilla äänellä sanomista ja sanominen ylipäätään on sulle vastenmielinen asia. Kehitelkää joku vikalista tyyppinen ratkaisu vaikka jääkaapin oveen: akkasi laittaa siihen, mitä korjaustarpeita tms. ja jos ne on jotenkin sun vastuulla, laita siihen arviopvm, milloin viim. hoidettu. Jotkut asiat akka voi varmasti hoitaa itsekin. Tai sitten kyseessä on vai joku krooninen kaakattaja, kyllä sellaisiakin akkoja on. Ei niitä jaksa kuunnella kukaan missään, työpaikallakin kitisevät jatkuvasti jostakin eikä mikään ole koskaan hyvä.
Miten niin "jotkut asiat" akka hoitaa itse? Eiköhän tasaveroisessa suhteessa kumpikin laita työlistalle tavaraa samaan tahtiin ja molemmat tekevät niitä tasapuolisesti.
Tee nyt ap alkuun siihen jääkaappiin ihan vaan henk.koht. todo-lista vaimollesi, mihin alkuun 20-30 jobia odottelemaan hänen tekemistään.
Kaikenlaisia valittajia sitä onkin. Ällöttävin yhdistelmä on juurikin negavalittaja, jolla suu käy, mutta kädet harvemmin tarttuvat mihinkään toimeen.
Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se totta että negatiivinen valittaja on kamala energiansyöjä. Oli aloitus totta tai ei.
Itse - olen nainen - en jaksa kuunnella hetkeäkään jos joku alkaa tieten tahtoen vääntää kaikkea vaikeaksi ja negatiiviseksi. Näitä ihmisiä on.
Ei mulla muuta.
Tämä. Ei kiitos enää ikinä raskaita ihmisiä ainakaan mun seinien sisälle.
Kyllä yhteistaloudessa asuminen vaan on perseestä, voi hyvä luoja.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkien perusteella vaimo valittaa yhdestä ja samasta asiasta, muttei sano sitä ap:lle suoraan jollon ap ei tajua. Sä tiedät jo, että seuraavaksi valittaa auton renkaista, siinä on sulle vastaus mitä tehdä, ettei valita.
Siis pointtihan tossa kaikessa on, että et tee ton mukaan noita asioita oma-alotteisesti. Et huomaa mitä pitäis tehdä vaan odotat vaimon kertovan. Vaimo kaipaa sitä, että otat vastuuta enemmän ja hoidat asioita omatoimisemmin ilman, että hänen tarvii sanoa niistä. Vaimo varmaan kokee, ettei mitään tapahdu jos hän ei toimi "työnjohtajana". On vaimon vika, ettei hän osaa sanoa tätä sulle suoraan, eikä välttämättä edes itse osaa itselleen sanottaa mikä mättää. Mutta todennäkösesti hän on väsynyt siihen "johtajan" rooliin ja kaipaa sitä, että sä jaat sen vastuun ja päätännän hänen kanssaan niinkun aikuinen jakaa tasapuolisessa parisuhteessa.
Tämä. Mies valittaa että minä valitan ja vaadin lapsiin liittyvissä asioissa ja että häneltä odotetaan niin paljon. Otti tänään tämän puheeksi perheneuvolassakin missä käydään yhden lapsen oireilujen vuoksi. Terapeutti validoi miehen kokemaa kurjuutta (ja minä tuijotin huulta purren seinään). Terapeutti kysyi sitten mieheltä, että millaisista tilanteista, asioista ja kokonaisuuksista mies on vastuussa meidän perheessä. Piiiiiitkään mietittyään mies nimesi nuorimman lapsen hampaanpesun asiaksi, josta hän on _ehkä_ enemmän vastuussa kuin minä. Niinpä. Voi kurjuutta.
(Se valitus mistä hän puhui oli ihan todellista. Valitan siitä jos on sovittu joku käytäntö, esim. että esikoisen pitää olla kotona klo 19 tai keskimmäisen pitää ilmoittaa kenelle kaverille menee jos menee, niin mies ei noteeraa näitä mitenkään ja loukkaantuu sitten jos minä turhaudun kun tulen kotiin ja huomaan että lapset on taas kerran hukassa ja saan itse alkaa soitella perään ja jahdata kotiin vaikka piti olla jo iltapalapöydässä ja läksyt tehtynä.)
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkien perusteella vaimo valittaa yhdestä ja samasta asiasta, muttei sano sitä ap:lle suoraan jollon ap ei tajua. Sä tiedät jo, että seuraavaksi valittaa auton renkaista, siinä on sulle vastaus mitä tehdä, ettei valita.
Siis pointtihan tossa kaikessa on, että et tee ton mukaan noita asioita oma-alotteisesti. Et huomaa mitä pitäis tehdä vaan odotat vaimon kertovan. Vaimo kaipaa sitä, että otat vastuuta enemmän ja hoidat asioita omatoimisemmin ilman, että hänen tarvii sanoa niistä. Vaimo varmaan kokee, ettei mitään tapahdu jos hän ei toimi "työnjohtajana". On vaimon vika, ettei hän osaa sanoa tätä sulle suoraan, eikä välttämättä edes itse osaa itselleen sanottaa mikä mättää. Mutta todennäkösesti hän on väsynyt siihen "johtajan" rooliin ja kaipaa sitä, että sä jaat sen vastuun ja päätännän hänen kanssaan niinkun aikuinen jakaa tasapuolisessa parisuhteessa.
Onko se nainen kunnalla töissä työnjohtajana, kun on valinnut tuo roolin että naputtaa kaikesta, muttei itse tee mitään? Ap näyttää tekevän kaikki hommat, ei varmaan ehdi ehdottaa mitään, kun naisella jo työlista valmiina. Ei ole hyvä sellainen liittokaan missä nainen ei tee mitään. Eikä ap sitä korjaa tekemällä enemmän etukäteen. Myös vaimon tulisi osallistua kotona.
Eipä aloittajakaan eritellyt asiaansa tarkemmin kun tuli jatkokysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään yhteen. Mä annan mun tyytymättömän miehen vaihdossa sun valittavalle vaimolle. N53
Mennään mekin, miestä ei kyllä ole antaa vaihdossa.;) N56
Joku hikinen rekkalesbo heti apajilla.
Siis lesbo jos haluu miehen kanssa yhteen? Hikinen olen kyllä joskus mutta rekkaa ei ole enkä aja. Mikä pelle sää olet?
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta pääsee irti ja vaimo sinusta. Osta köysi, kävele metsään, heitä paksun köyden toinen pää oksalle ja tee umpisolmu, kiipeä oksalle, laita umpisolmu kaulaan ja hyppää alas.
Googlaa hirttosolmu. Ei tota umpisolmulla tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mut hei, eikö oo kiva, että sun siskosi on hoikka, seksikäs ja älykäs. Mites noi vaimon mieleterveys- ja alkoholiongelmat, yleensä ne tulee esiin 2-3 sivuilla. 4 sivulla sitten lasten pahoinpitely.
Kieltämättä tuttu aloittaja.
Suomalainen mies ON vätys. Ex-mies oli sellainen, että jos pyysi tekemään jonkun asian, joka siis häiritsi normiarkea, eli se olisi pitänyt saattaa loppuun edes jossakin ajassa, niin joka helvetin asiaan se idiootti pätkäsi LAITA SE JOHONKIN, KATSON SITÄ SITTEN JOSKUS. Kerran ei ruohonleikkuri lähtenyt käyntiin, huusin ikkunasta, että mikähän tälle tuli, niin muistin tämän hänen lauseensa aina joka asiaan. Työnsin ruohonleikkurin hänen autonsa taakse, eli ei päässyt ulos katoksesta, se oli siellä johonkin, katsokoon sitten joskus.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta pääsee irti ja vaimo sinusta. Osta köysi, kävele metsään, heitä paksun köyden toinen pää oksalle ja tee umpisolmu, kiipeä oksalle, laita umpisolmu kaulaan ja hyppää alas.
Helpompi ja toimivampi ratkaisu on erota siitä negatiivisesta naisesta ja etsiä sellainen, joka arvostaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Itsepähän olet tehotuotantokalkkunas valkannu, elä ja kärsi tai lähde ja elä.
Lähde ja elä, elämän lähteelle.
Mut hei, eikö oo kiva, että sun siskosi on hoikka, seksikäs ja älykäs. Mites noi vaimon mieleterveys- ja alkoholiongelmat, yleensä ne tulee esiin 2-3 sivuilla. 4 sivulla sitten lasten pahoinpitely.