Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko olevasi erilainen kuin muut? Ulkopuolinen?

Vierailija
07.03.2024 |

Mulla on lähes aina ulkopuolinen olo. Koen etten ole niin paljon kuin muut, en riitä. Olen outo, pidän monesti eri asioista kuin toiset. Kun kerron sen muille, koen että minua pidetään erikoisena. Olen melko ujo ja hiljainen, en pidä small talkista ja vietän paljon aikaa yksin. En jaksa pintaliitoelämää. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siis tarkoitat, että minun pitäisi pyytää muita avartamaan katsettaan, että eivät kutsuisi minua oudoksi, niinkö?"

Lue aloituksesi (?) uudestaan, niin ymmärrät paremmin kirjoittamani.

Kerroin aloituksessani, että muut kutsuvat minua oudoksi. Miten se tekee minut kapeakatseiseksi?

Vierailija
22/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on toisinaan luultu ulkomaalaiseksi. Siis ihan Suomessa tultu puhumaan englantia. Mietin näkyykö ulkopuolisuuden tunteeni ulospäin ja joku käytöksessäni poikkeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen kyllä olen hyvin monessa suhteessa.

On ikävää olla erilainen, vaikea löytää järkevää keskusteluseuraa kun pinnallinen liibalaaba ei kiinnosta.

En jaksa miettiä miksi se ja tuo julkkis sitä ja tätä. Ja pettääkö se vaimoaan/miestään? Ja Näittekö sen istagrammin! Mitä se on postannut! Ja onkohan se mies kiinnostunut? Ja mistä löydän kumppanin kun tinderistä ei nappaa. jne jne jne.

Tai sitten miesten uho ja pullistelu ja typerä näyttämisen halu. Lihakset, autot, pankkitili.........

Vierailija
24/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen outo. Mutta en kuitenkaan tarpeeksi outo, että olisin kiinnostava. En oikein itsekkään tiedä millainen ja mikä olen. Joskus olen puhelias ja toisinaan en saa sanaa suusta ollenkaan. Aina on yllätys millainen päivä on menossa :(

Vierailija
25/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilainen kyllä olen hyvin monessa suhteessa.

On ikävää olla erilainen, vaikea löytää järkevää keskusteluseuraa kun pinnallinen liibalaaba ei kiinnosta.

En jaksa miettiä miksi se ja tuo julkkis sitä ja tätä. Ja pettääkö se vaimoaan/miestään? Ja Näittekö sen istagrammin! Mitä se on postannut! Ja onkohan se mies kiinnostunut? Ja mistä löydän kumppanin kun tinderistä ei nappaa. jne jne jne.

Tai sitten miesten uho ja pullistelu ja typerä näyttämisen halu. Lihakset, autot, pankkitili.........

Minusta sinulla on melko vähättelevä käsitys muista ihmisistä. Tai voisiko käsityksesi johtua ihan vaan ympäristöstä, missä elät, lähipiiristäsi? En jaa kokemustasi. MInusta ihmisissä on paljon kiinnostavia, erilaisia persoonia, joita ei kaikkia todellakaan yhdistä mitkään pinnalliset asiat.

Kuvaile hieman erikoisia kiinnostuksen kohteistasi, saatat löytää täältäkin hengenheimolaisia.

Vierailija
26/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on toisinaan luultu ulkomaalaiseksi. Siis ihan Suomessa tultu puhumaan englantia. Mietin näkyykö ulkopuolisuuden tunteeni ulospäin ja joku käytöksessäni poikkeaa.

Minulle kävi kerran näin ravintolasssa. Menin tilaamaan tiskiltä juomaa, niin vieressä ollut nuori pari alkoi ihmettelemään, että olinko suomalainen, kun olivat katsoneet mut ulkomaalaiseksi. En mielesstäni ole tavallista etelä-pohjalaista kummempi ulkonäöltäni. 

Vierailija
27/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen ala-asteikäisestä lähtien kokenut olevani erilainen ja se tunne on vain vahvistunut iän myötä koko ajan. Olen tavallinen hetero 40v supisuomalainen mies. Mitään en ole elämässäni tehnyt ns. "oletusten" mukaan. En mennyt armeijaan, ei ole perhettä, ei puolisoa, suhteita tulee ja menee mutta en koskaan tarkoituksella hae seuraa. En ole tinderissä enkä missään muussakaan deittipalvelussa enkä koskaan tule olemaankaan. En korjaa autoa, en rakenna enkä remontoi, en seuraa urheilua, en politiikkaa, en uhoa kännissä, en käy salilla, en esitä kellekään mitään. Minä käyn vain töissä, ja vapaa-ajalla luen kirjoja, soitan erinäisiä soittimia, tutkin mielenkiintoisia asioita ja katselen netflix yms ja juon punaviiniä. Ja olen tyytyväinen elämääni, minulla on kaikki mitä tarvitsen.

Vierailija
28/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina vihattu. 

Vierailija
29/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kukaan ei ymmärrä minua. Pitää saada rahaa kasaan ja kokeilla miten ulkomailla lähtee menee. M38

Vierailija
30/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että kaikista tavallisimmat, kuten kertomansa perusteella ap, pitävät itseään niin kovin erilaisina. Olen tuollainen samanlainen, ja meitä taitaa olla puolet suomalaisista. 

Sanos muuta, minä tällaisena ekstroverttinä menijänä, koen todellakin olevani erikoisuus ja jota suurin osa inhoaa. Ei vaan pidä erikoisena, vaan ärsyttävänä suoraan. Kaikki haluavat vain olla kotona ja yksikseen lataamassa akkujaan, minä taas menisin. Puhuisin tunteja puhelimessa, mutta muut lähettelevät vain viestejä ja niitäkin harvakseltaan. 

Nuorena vielä näitä menijöitä oli jonkin verran, mutta näin keski-ikäisenä olen todella harvinaisuus. Suurin osa on puolen yön aikaan menossa kotiin ja minä jatkoille, mutta kun jatkoille lähtijöitä ei vaan ole. 

Minusta ap on oikein tyypillinen suomalainen, joka on kohdannut juuri tyypillistä suomalaista vastakaikua. 

Vierailija
31/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen ala-asteikäisestä lähtien kokenut olevani erilainen ja se tunne on vain vahvistunut iän myötä koko ajan. Olen tavallinen hetero 40v supisuomalainen mies. Mitään en ole elämässäni tehnyt ns. "oletusten" mukaan. En mennyt armeijaan, ei ole perhettä, ei puolisoa, suhteita tulee ja menee mutta en koskaan tarkoituksella hae seuraa. En ole tinderissä enkä missään muussakaan deittipalvelussa enkä koskaan tule olemaankaan. En korjaa autoa, en rakenna enkä remontoi, en seuraa urheilua, en politiikkaa, en uhoa kännissä, en käy salilla, en esitä kellekään mitään. Minä käyn vain töissä, ja vapaa-ajalla luen kirjoja, soitan erinäisiä soittimia, tutkin mielenkiintoisia asioita ja katselen netflix yms ja juon punaviiniä. Ja olen tyytyväinen elämääni, minulla on kaikki mitä tarvitsen.

Jos kirjoittamisen millainen tavis suomalainen tylsä sinkkumies on, kuvailisin hänet kuin sinä. Ehkä vaihtaisin sen punaviinin olueen. Teitä riittää, joten turhaan tunnet oloasi erilaiseksi.

Se, että mies on naimissa saman naisen kanssa vielä 40 vuotiaana ja heillä on lapsia ja mies on ahkera tekijä, joka ei juo, on harvinaisuus. 

Vierailija
32/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

- en juo kahvia.

- en kuuntele musiikkia.

- en harrasta seksiä.

- en ole ns luontoihminen.

..ja paljon muuta. Olen onnellinen 😄

Vierailija
33/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että kaikista tavallisimmat, kuten kertomansa perusteella ap, pitävät itseään niin kovin erilaisina. Olen tuollainen samanlainen, ja meitä taitaa olla puolet suomalaisista. 

Minulle on usempikin sanonut, että olen outo, kun viihdyn yksin ja kiinnostuksen aiheet ei ole jokapäiväisiä, joten joskus se arvio tulee ulkopuoliselta. 

Mutta ei haittaa, olen mieluummin outo, kuin sellainen teeskentelijä, kuin suurin osa on.

Miksi ihmeessä luulet, että muut teeskentelee? Itse näin ekstroverttinä en todellakaan teeskentele. Minä rakastan suurkaupunkeja. Uusia tyyppejä. Pitkiä keskusteluja, kovaa musiikkia, konsertteja ja lentokenttiä.

Kaikilla on oikeasti erikoisia kiinnostuksen kohteita. Lähes kaikilla, vaikka joku animeharrastaja kuvittele helposti olevansa jotenkin erikoinen. Minä kerään ompelukoneita, eikä se ole mitenkään tyyppillinen harrastus, mutta en koe, että se tekee minusta erilaisen tai oudon. Vuosien varrella joku on jopa sanonut, että minäkin olen outo, koska en juo. Mutta se ei oikeisti tee minusta outoa, vaan pikemmin näen, että muilla on alkoholiongelma, jos ajattele juomattomuuden olevan outoa.

Vierailija
34/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanos muuta, minä tällaisena ekstroverttinä menijänä, koen todellakin olevani erikoisuus ja jota suurin osa inhoaa. Ei vaan pidä erikoisena, vaan ärsyttävänä suoraan. Kaikki haluavat vain olla kotona ja yksikseen lataamassa akkujaan, minä taas menisin. Puhuisin tunteja puhelimessa, mutta muut lähettelevät vain viestejä ja niitäkin harvakseltaan. 

Nuorena vielä näitä menijöitä oli jonkin verran, mutta näin keski-ikäisenä olen todella harvinaisuus. Suurin osa on puolen yön aikaan menossa kotiin ja minä jatkoille, mutta kun jatkoille lähtijöitä ei vaan ole. 

Minusta ap on oikein tyypillinen suomalainen, joka on kohdannut juuri tyypillistä suomalaista vastakaikua.&nb

Mä olen sun kanssa samaa mieltä. Mulla on yksi ystävä, jonka olen tuntenut ihan nuoresta asti, ja se on kuin sinä. Aina se on viipottamassa, hössöttämässä, höpöttämässä ja touhuamassa jotain, energia on loputonta ja puhetulvaa ei pysäytä mikään. Pidän sitä erittäin erikoisena ihmisenä, meihin introvertteihin ja hissukoihin taviksiin verrattuna.

Vierailija
35/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis vaan ole löytänyt sinut hyväksyvää seuraa etkä todennäköisesti saanut kotoa tervettä itsetuntoa. Se on se ongelma.

Vierailija
36/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on usempikin sanonut, että olen outo, kun viihdyn yksin ja kiinnostuksen aiheet ei ole jokapäiväisiä, joten joskus se arvio tulee ulkopuoliselta. 

Mutta ei haittaa, olen mieluummin outo, kuin sellainen teeskentelijä, kuin suurin osa on.

Miksi ihmeessä luulet, että muut teeskentelee? Itse näin ekstroverttinä en todellakaan teeskentele. Minä rakastan suurkaupunkeja. Uusia tyyppejä. Pitkiä keskusteluja, kovaa musiikkia, konsertteja ja lentokenttiä.

Kaikilla on oikeasti erikoisia kiinnostuksen kohteita. Lähes kaikilla, vaikka joku animeharrastaja kuvittele helposti olevansa jotenkin erikoinen. Minä ker

En tarkoita sitä, että muut kuin yksin viihtyvät teeskentelisivät.

Tarkoitin sitä, että melkein kaikki ihmisten välinen kanssakäyminen yleensä perustuu teeskentelyyn, kun eihän aikuiset sano mitä ajattelevat. On ne tietyt sosiaaliset kirjoittamattomat lait, jotka ovat minusta hemmetin tyhmiä.

Vierailija
37/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kirjoittamisen millainen tavis suomalainen tylsä sinkkumies on, kuvailisin hänet kui

Ei ollut nyt kyse siitä, millainen mies on harvinaisuus. Kuvailemasi saman naisen kanssa 40-vuotiaana lapsiperheessä elävä ahkera juomaton mies ei ole harvinainen. Eikä oman tiensä kulkija. Hän elää vain yhteiskunnan oletusten mukaista elämää. Tuskin on koskaan mennyt vastakarvaan missään elämän suurissa päätöksissä. Saattaa ehkä jopa vapaa-ajallaan käydä valmentamassa jotain junnujen potkupallokerhoa. Ja koiran kanssa lenkillä.

Vierailija
38/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on oikeasti erikoisia kiinnostuksen kohteita. Lähes kaikilla, vaikka joku animeharrastaja kuvit

Ap, jospa olet autistinen. Minäkin olen. En sillä ylpeile mutta en häpeäkään.

Suomalaisissa on paljon autisteja.

Vierailija
39/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap on oikein tyypillinen suomalainen, joka on kohdannut juuri tyypillistä suomalaista vastakaikua.&nb

Lisäisin vielä, että en ole adhd millään tavoin. Olen vaan energinen ja puhelias. Jaksan keskittyä ja sitoutua kaikkeen pitkiäkin aikoja ilman, että jätän asioita kesken.

Vierailija
40/57 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on oikeasti erikoisia kiinnostuksen kohteita. Lähes kaikilla, vaikka joku animeharrastaja kuvit

Minä olen aina sanonut mitä ajattelen rehellisesti tai ollut hiljaa  ja oletan lähtökohtaisesti, että kaikki muutkin tekevät niin. Miksi ihmeessä he valehtelisivat? Sosiaalisesti kirjoittamattomat lait eivät suoranaisesti tarkoita teeskentelyä, vaan huomioon ottamista ja käytöstapoja ja ne ovat vain ihmisten omaksi hyväksi. Kun töksäyttää inhottavia tosiasioita muille, sinua aletaan helposti vihaamaan.  Avaa tätä vähän minulle miksi sinä näet sen tyhmänä , että on olemassa kirjoittamattomia lakeja käyttäytymisessä? Toivotko sinä, että sinulle sanotaan kaikki se mitä joku ajattelee, ääneen? 

Minusta se olisi suorastaan julmaa.

Minä itse esimerkiksi skannaan automaattisesti toisen älykkyyden tai vaikka kielitaidon, koska määrätyt asiat kertovat ihmisen ajattelukyvystä ja taidoista, mutta teeskentelen tietysti hänen itsensä takia, jos se on matala, että hän on oikeasti älykkäämpi tai parempi kuin mitä oikeasti on. En näe mitään syytä olla täysin rehellinen hänen itsensä takia ja teeskentelen jossain määrin, vaikka en valehtele tietenkään hänelle. 

Nyt joku tietysti miettii miten tuon älykkyyden voi skannata ja se toimii niin, että jonkun äon alle kun menee, ei osaa jossitella, jonkun alle ei ymmärrä ohjeita tai kykene päässälaskuun tms. Mitä matalampi sen helpompi se on määritellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan