Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gazan lapset tapetaan nälkään

Vierailija
07.03.2024 |

YK varoittaa vakavasta nälänhädästä Gazassa lapsia kuolee jo aliravitsemukseen ja nestehukkaan

Gazalaisissa sairaaloissa yritetään pelastaa aliravittuja, mutta useita lapsia on kuollut.

https://yle.fi/a/74-20078105

Miten maailma voi  katsoa sivusta?

Kommentit (318)

Vierailija
21/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamas valehtelee suut ja silmät täyteen, en usko mitään mitä kertovat

Vierailija
22/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin uutisen Ylen uutisista, miksi äidit olivat syöneen näköisiä, mutta lapset aliravittuja. Itsekö näännyttävät lapset nälkään siellä ja esittävät televisiossa muuta. Kieroja ovat nämä musut.

Lapset jätetään siellä tahallaan pommien tielle että saadaan pikkumarttyyreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niiden vanhemmat oli uutiskuvissa ihan hyvinvoivan näköisiä?

Onneksi ei tosiaan äityleillä ole posket kaventuneet.

Merkillisiä palloposkia. Ei niitä nälkä vaivaa. 

Vierailija
24/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan muutama tuleva tero vähemmän...

Vierailija
25/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, miten Hamas voi katsoa sivusta... 

-Jopa 700 kilometriä terroristien tunnelia

Roskin työskentelee geologian professorina Bar-Ilanin yliopistossa Tel Avivissa ja on yksi Gazan tunneliverkoston parhaista asiantuntijoista.

On sairasta, että Hamasin edustajat ovat elossa ja turvassa syvyyksissä. He todennäköisesti syövätkin siellä melko hyvin. Maan päällä siviilit kärsivät.

Tunneleissa on kaikki välttämätön. Siellä on vessat, pesualtaat ja ilmastointi. Hamasin taistelijat ovat tottuneet olemaan siellä. Jos minä menisin tunneliin, se olisi minulle erikoinen kokemus. Heille tunneli on kuin toinen koti. YLE 

Vierailija
26/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää kuvamateriaalia kuuden uutisissa. 😭  

Jaa? Minua ei järkytä tippaakaan. En koe sympatiaa teroja kohtaan

Vierailija
27/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskahamas pitää tuhota täydellisesti. Jos muutama siviili menee siinä sivussa niin no can do

Vierailija
28/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamas pitää lapsia nälässä voidakseen näyttää nälkiintyneitä lapsia.

Vierailija
30/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
31/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. Hamas äänestettiin valtaan ja tulokset on nähtävillä. Eipä olisi kannattanut hyökätä sinne Israeliin

Vierailija
32/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voin katsoa sivusta. Kuolema gazalaisille. Israel voisi sitten perustaa siihen vaikka kivan turistikohteen

Vierailija
33/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamas varastaa avustukset

Tämä. Gazaan menee koko ajan avustuksia, mutta kumma kyllä niistä ei näytä olevan hyötyä. Eli Hamas vetää välistä.

Vierailija
34/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikseivät ne perheet siirtyneet sieltä pohjoisesta etelään, kun oli sen aika? Miksi arabimaat, esim. Egypti ei ota vastaan näitä ihmisiä?

Vierailija
35/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niiden vanhemmat oli uutiskuvissa ihan hyvinvoivan näköisiä?

Totta ja kuvat laihimmista lapsista eivät ole voineet laihtua ko ajassa niin paljon, kun vieressä oli ihan normaalin näköisiä lapsia. Miksi toisille lapsille sairaalassa on ruokaa ja toisille ei?

Katsoin itse ihan samaa. Se on selvä, että ne lapset oli aliravittuja ja kuolemaisillaan. Mutta miksi? Itse epäilen, että uutisissa nähdyt lapset kärsivät myös jstkn muusta perussairaudesta joka ei ainakaan helpota tilannetta jos ravinnonsaanti on huonoa. Onko kyseessä jostakin ravinnon imeytymishäiriötä sairastavasta lapsesta, esim. hoitamaton keliakia, jkn autoimmuunisairaus tai diabetes, suolistoloiset, jkn imeytymishäiriö, raudanpuuteanemia, jkn diagnoisematon syöpä, leukemia tms. tms. 

Lapset pärjäävät loppujen lopuksi hyvin pienellä ravinnolla ettei nälänhätä voi olla syynä, varsinkin kun äidit ja muut ihmiset ovat siellä ihan hyvässä lihassa. 

Vierailija
36/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kun meillä loppuu pensa. 

Vierailija
37/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän ei tarvitse ottaa tuota asiaa sydämellemme.Koska emmehän me voi asialle mitään.Se ei ole meidän asiamme.Hoidetaan vain omaa tonttiamme.Siinä on kullekin ihan tarpeeksi.Ei  ole terveydelle hyväksi ottaa maailman murheita kannettavakseen.Ei siitä ole hyötyä , vain haittaa.

Itse en ole tätä keksinyt, vaan "viisaat" opettanut.Joten tämä on totuus.Olen itsekin ollut aivan jättimäisten murheiden kantaja aiemmin, eli kaikki maailman murheet otin surettavakseni.Siinä ei hyvin käynyt.Nyt olen kuitenkin palannut elävien kirjoihin ja läksyni oppinut. Don't worry, Be Happy". Siinä on kaiken hyvän avain.

Vierailija
38/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gazan perustaminen oli virhe .

Vierailija
39/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmean näköistä touhua. 

Ja ei, tässä ei enää mene läpi se selitys että Hamas piileskelee siellä ja täällä, Hamas aloitti sitä ja tätä. Kun tuo on kansanmurhaa, eikä mikään perusteltu operaatio. Tekevät samaa mitä N-Saksa teki heidän isovanhemmilleen. Olin alussa Israelin puolella, mutta tuo järjestelmällinen ihmisten, naisten ja lasten, tappaminen on alkanut käydä hermoille ja se että kansaisvälinen yhteisö ei sano mitään. 

Suomessa Israelia kannattaa lähinnä jotkut uskovaiset ja sitten persut, jotka käy mielessään harhaista rotu/uskonsotaa ja Israel sitten toteuttaa sitä heidän fantasiaansa. 

Teropropagandaa. Joka kopsahduksen jälkeen tiedetään kertoa kuinka kymmenentuhatta siviililiä kuoli ja näistä 150% vieläpä lapsia ja kissanpentuja, mutta silti ei osata kertoa montako panttivankia on hengissä ja missä. Israelin ei tarvitse sietää terrorismia ja palejen loputonta väkivaltaa ja uhoamista. Toivottavasti vihdoin tekevät siitä lopun.

Vierailija
40/318 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta kaikki saisi Gazassa kuolla niin olissi yksi ongelma vähemmän maailmassa