Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alan melkein inhoamaan kumppaniani kun tämä on poissa?!

Vierailija
07.03.2024 |

Sama koskee herkästi muitakin läheisiä ihmisiä joista pidän. Mutta jotenkin heidän läsnäolon hävitessä alan kehittelemään antipatioita tai käsittelemään negatiivisia asioita heihin liittyen ja nämä ottavat ylivallan musta. Saatan vaikka ajatella ollessani pari päivää erossa kumppanistani sillä aika, että hän varmaankin vehtaa jonkun toisen kanssa tai pohtia hänen totuudenperäisyyttään tietyissä asioissa. Alan keskittyä kaikkiin ärsyttäviin asioihin hänessä ja jos saan häneltä vaikka viestin, niin koska olen tavallaan etäinen ja vihainen hänelle mielessäni en edes ilahdu viestistä. Kaikki tuo kuitenkin katoaa, jälleen näkemisen yhteydessä ja hävettää että on tullut ajateltua moista...tiedostan ettei ole tervettä, mutta koska häpeän tätä, niin en myöskään uskalla puhua tästä kellekään. En tiedä mikä mua vaivaa...

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on joskus joidenkin ystävien suhteen noin.

Vierailija
2/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla! Oispa kiva jos joku osais auttaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, enpä olisi osannut odottaa että jollakulla muullakin tätä samaa...mikäköhän meitä vaivaa? Tosi ahdistavaa kuitenkin tällainen

Vierailija
4/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuudesta tuossa on kyse ja hylkäämisen pelosta. 

Vierailija
5/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuus ja huono itsetunto, jos joka kertaa kokee jätetyksi tulemiseen viittaavia tunteita, kun toinen ihminen on (perustellusta syystä) muualla. Käy pidemmän päälle rankaksi olla tyypin kanssa, joka ei siedä yhtään erossa olemista.

Vierailija
6/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuudesta tuossa on kyse ja hylkäämisen pelosta. 

Kyllä mustasukkaisuudestakin, mutta ei se pelkästän sitä ole. Sillä sama koskee myös muitakin läheisiä.

Vierailija
7/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvuus ja huono itsetunto, jos joka kertaa kokee jätetyksi tulemiseen viittaavia tunteita, kun toinen ihminen on (perustellusta syystä) muualla. Käy pidemmän päälle rankaksi olla tyypin kanssa, joka ei siedä yhtään erossa olemista.

No onpa tosi kiva tietää että käy rankaksi... Mitä asialle voi tehdä? 

Vierailija
8/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kuitenkaan noita mun tuntemuksia ilmennä siihen toiseen suoranaisesti, koska ymmärrän että ne on mun henkilökohtaisia haasteita ja ongelmia. En esim. ala kumppanilta kyselemään että onko se tehnyt mun selkäni takana jotain, mutta tuo aika kun ollaan erossa on hankalaa itselleni noiden tuntemusten vuoksi.

-ap

Vierailija
9/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylätyksi tulemisen pelko ja siihen coping mechanism nimeltä splitting

Vierailija
10/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kuitenkaan noita mun tuntemuksia ilmennä siihen toiseen suoranaisesti, koska ymmärrän että ne on mun henkilökohtaisia haasteita ja ongelmia. En esim. ala kumppanilta kyselemään että onko se tehnyt mun selkäni takana jotain, mutta tuo aika kun ollaan erossa on hankalaa itselleni noiden tuntemusten vuoksi.

-ap

Sanoit jo, että sinua jopa ärsyttää toisen laittamat viestit, kun hän on poissa. Miten vastaat viesteihin? Annatko niissä rivien välistä ymmärtää, että olet pahalla päällä? Ei siinä tarvi kummoinenkaan Sherlock olla, että ymmärtää sinun kiukuttelevan aina, kun toinen on poissa. Pettämisestä ei tarvitse mainita sanaakaan, jos viestitellessä on muuten tyly. 

Vierailija
11/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet neuroottinen ja sinulla on taipumus negatiivisiin tunteisiin.

Vierailija
12/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen vtutus.

Vierailija
13/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen asian niin, että on kiva olla itsekseen ilman häntä ja tehdä miten haluaa ja ärsyttää ajatus, että hän tulee taas tänne valittamaan.

Vierailija
14/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on hyvä linkki, jossa keinoja pärjätä näissä tilanteissa

https://themighty.com/topic/borderline-personality-disorder/how-to-cope…

Vierailija
15/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset ovat mustasukkaisia vanhemmistaan, lapsistaan, jopa lapsilleen. Ei seksuaalinen mustasukkaisuus ole kuin yksi alalaji. Itse asiassa moni mies luultavasti inhoaa pikkulapsia juuri sen takia, koska potee kateutta ja mustasukkaisuutta, kun nämä varastavat hänen paikkansa.

Vierailija
16/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, enpä olisi osannut odottaa että jollakulla muullakin tätä samaa...mikäköhän meitä vaivaa? Tosi ahdistavaa kuitenkin tällainen

Yksin ollessa ajatukset helposti jäävät kiertämään kehää. Kun on kommunikaatiota, huomio keskittyy muuhun. Sama juttu, kun arjesta siirrytään lomalle. Syrjään sysityt, karttuneet harmin aiheet nousevat esiin. 

Taustalla voi olla käsittelemätöntä stressiä, ratkaisemattomia ongelmia/ristiriitoja ja  juttuja jotka arjessa ohittaa, tai on luullut jo ratkaisseensa.

Vierailija
17/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen hallintaa.Älä anna itsesi ajatella tuollaista paskaa läheisistäsi.Ethän haluaisi että sinustakaan noin ajateltaisiin.Vaihdat vain tietoisesti ajatuksesi pois tuollaisista, vaikka vähän naurat itsellesi.

Vierailija
18/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana sellaista, että jos huomasin, että esim joku poika oli kiinnostunut minusta, niin aloin lähes inhoamaan tuota poikaa. Ja muistan, kun yläasteella kutsuin parhaan ystäväni yökylään, niin sen jälkeen, kun hän oli käynyt meillä jotenkin en vaan voinut enää sietää koko tyyppiä. Tämä oli siis tyttö.  Meni monta kuukautta, että taas pystyin olemaan hänen ystävänsä. Tuo ystävä ihmetteli mikä minulle oli tullut. 

Ja muistan, kun olia alkanut seurustelmaan nykyisen mieheni kanssa, niin välillä alkuun silloinkin tuli ihmeellisä inhon tunteita häntä kohtaan. Yritin pakottaa ne tunteet pois, koska tiesin, ettei niille ollut mitään perusteita. 

Vierailija
19/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hylätyksi tulemisen pelko ja siihen coping mechanism nimeltä splitting

En pelännyt hylätyksi tulemista, kun asoitaan laiminlyövät läheiset aiheuttivat minulle tätä.

Eri.

Vierailija
20/45 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sanoit jo, että sinua jopa ärsyttää toisen laittamat viestit, kun hän on poissa. Miten vastaat viesteihin? Annatko niissä rivien välistä ymmärtää, että olet pahalla päällä? Ei siinä tarvi kummoinenkaan Sherlock olla, että ymmärtää sinu

Vastaan normaalisti viesteihin, ainut mistä voisi ehkä hoksata on että vastaaminen saattaa kestää toisinaan.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän